Έκτορας Λυγίζος: "Το αγόρι που τρώει..." δεν προοριζόταν για πολιτικό φιλμ, στην πορεία απέκτησε κοινωνικό μήνυμα»

Δημοσίευση: 11 Ιουλίου 2012, 20:10

Στα πλαίσια συμμετοχής της ταινίας «Το αγόρι που τρώει το φαγητό του πουλιού», του Έκτορα Λυγίζου, στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι, (όπου ειδική μνεία δόθηκε στον πρωταγωνιστή, Γιάννη Παπαδόπουλο, πάνω στον οποίο είναι στημένη και όλη η ταινία), ο Έλληνας σκηνοθέτης έδωσε μία μίνι συνέντευξη, μιλώντας με δυο λόγια για τις μεταφορές και τις αλληγορίες που περιλαμβάνονται στο φιλμ αλλά και για τα κοινωνικά μηνύματα που προκύπτουν μέσα από αυτό.

Σε μία από τις τελευταίες σκηνές της ταινίας σας ο βασικός χαρακτήρας τυλίγει το κλουβί του πουλιού σε μία ελληνική σημαία. Είναι το κλουβί μια μεταφορά της ταινίας;

«Ναι, είναι μεταφορά. Για μένα είναι μια μεταφορά για κάποιον που νιώθει ασφαλής μόνο σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Δε συμβολίζει τη φυλακή αλλά το σπίτι όπου μπορείς να βρεις τροφή και ασφάλεια. Δεν είναι απαραίτητα κάτι αρνητικό. Συμβολίζει ένα μέρος όπου θρέφεις την ψυχή σου».

Ο βασικός χαρακτήρας της ταινίας σας μοιάζει με έναν αγχωμένο νεαρό άντρα που είναι ανήμπορος να χρησιμοποιήσει τις ικανότητές του. Βλέπετε πολλά τέτοια παραδείγματα τριγύρω σας;

«Ναι, αν και δεν είμαι σίγουρος αν είναι σε αυτό το επίπεδο διότι ο συγκεκριμένος χαρακτήρας είναι και ανίκανος να το κάνει. Για μένα δεν είναι μια μεταφορά αλλά μία αλληγορία για τους ανθρώπους που επειδή δεν μπορούν να δουν τους εαυτούς τους να καθρεπτίζονται στα πρόσωπα κάποιων άλλων ανθρώπων, δεν μπορούν να καταλάβουν την αξία τους και με ποιο τρόπο είναι χρήσιμοι στους άλλους ανθρώπους. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι κάτω των 30 και των 40 ετών που αποκαλούνται άχρηστοι επειδή καταπιάνονται με επαγγέλματα σαν το δικό μου. Το σημαντικό όμως είναι ότι το αγόρι στην ταινία τώρα αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά και αναρωτιέται για το αν τελικά είναι χρήσιμος».

Θα κατηγοριοποιούσατε την ταινία σας ως πολιτικό φιλμ;

«Δεν προοριζόταν για πολιτικό φιλμ αλλά στην πορεία απέκτησε κοινωνικό μήνυμα. Σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι δεν αναφέρονται πολλές λεπτομέρειες για την προσωπική ζωή του κεντρικού ήρωα αλλά ο θεατής παρακολουθεί το αγόρι να ενεργεί σε ένα γενικότερο πλαίσιο. Θα μπορούσες να πεις ότι πρόκειται για μία μορφή ρεαλισμού αλλά για μένα δεν είναι ακριβώς αυτό»

Απόδοση: Ελεωνόρα Βερυκοκίδη

Πρώτη δημοσίευση: 11 Ιουλίου 2012, 20:10
Ενημέρωση: 19 Ιουλίου 2012, 18:57

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos