Berlinale 17 - Άρμι Χάμερ: "Τένις με το είδωλό μου!"

Berlinale 17 - Άρμι Χάμερ: "Τένις με το είδωλό μου!"
Δημοσίευση: 11 Φεβ. 2017, 19:53
Συντάκτης:

Ο απολαυστικός Stanley Tucci, ο εκθαμβωτικά γοητευτικός Armie Hammer και η γλυκύτατη Clemence Poesy εμφανίστηκαν λαμπεροί στη συνέντευξη Τύπου του Final Portrait, που έκανε πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, και μίλησαν, μεταξύ άλλων, για το creative process, την τελειομανία του δημιουργού αλλά και τη σχέση τους με την Τέχνη. Η ταινία αφορά το διάσημο ζωγράφο και γλύπτη Alberto Giacometti και το τελευταίο πορτρέτο που έκανε πριν πεθάνει, αυτό του κριτικού τέχνης James Lord, στο βιβλίο του οποίου είναι βασισμένο το φιλμ (η άποψή μας σύντομα!). Τον Giacometti υποδύεται ο όπως πάντα εξαιρετικός Geoffrey Rush, του οποίου όμως η απουσία στην Μπερλινάλε έγινε αισθητή, ενώ τον Jim Lord υποδύεται ο Armie Hammer και την ερωμένη του Giacometti, Caroline, η Clemence Poesy.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος της ταινίας, Stanley Tucci, έδειχνε απόλυτα ευχαριστημένος από την τελευταία, μετά από απουσία 10 χρόνων, σκηνοθετική του απόπειρα και δήλωσε ότι αισθάνεται «διαφορετικός σαν σκηνοθέτης, πιο ώριμος και έμπειρος, με καλύτερη κατανόηση του ρυθμού και της ισορροπίας μεταξύ πρόβας και αυθορμητισμού». Όπως είπε μάλιστα, ο λόγος που ήθελε να μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο του James Lord είναι το τεράστιο ενδιαφέρον του για τη δημιουργική διαδικασία και την αίσθηση ανολοκλήρωτου που διακατέχει κάθε καλλιτέχνη στο τελείωμα του έργου του, αν και ,όπως επισήμανε, στην κινηματογραφική βιομηχανία υπάρχει συγκεκριμένος προγραμματισμός και οι καθυστερήσεις δεν είναι στην ευχέρεια του σκηνοθέτη, ενώ στη σύγχρονη εποχή της κυριαρχίας των social media «όλοι πρέπει να βγάλουν όσο πιο γρήγορα γίνεται το προϊόν τους εκεί έξω». Δεν ήθελε όμως να παίξει ο ίδιος το ρόλο του Giacommeti ώστε να μπορέσει να αφοσιωθεί στη σκηνοθεσία, αλλά και επειδή δεν ήθελε το αποτέλεσμα να θυμίζει «προϊόν ματαιοδοξίας».

Ο (πανέμορφος!) Armie  Hammer δήλωσε ότι η συνεργασία του με τον Stanley ήταν μια εκπληκτική, πολιτισμένη εμπειρία, καθώς πρόκειται για ένα σκηνοθέτη που «γνωρίζει τι θέλει και χρειάζεται να ακούσει ο ηθοποιός, ώστε να είναι πιο παραγωγικός». Όσον αφορά την εμπειρία του να συμπρωταγωνιστεί με τον Geoffrey Rush: «θύμιζε παρτίδα τένις όπου ο αντίπαλος είναι τόσο καλύτερος από εσένα ώστε και μόνο η παρουσία του ανυψώνει το παιχνίδι. Για την ακρίβεια, ήταν έτσι ευκολότερο για μένα να παίξω το ρόλο του Lord, αφού χρειαζόταν απλώς να κάθομαι και να κοιτάω με δέος το είδωλό μου». Ο Stanley Tucci είπε ότι δεν ήθελε το αποτέλεσμα να φαντάζει ρομαντικό ή νοσταλγικό (μάλλον ο πρώτος για φέτος!), αλλά άμεσο, σύγχρονο και νατουραλιστικό, γι’αυτό χρησιμοποίησε μια γήινη, σχεδόν μονοχρωματική παλέτα χρωμάτων στη φωτογραφία και 2 κάμερες που ακολουθούν ταυτόχρονα τους πρωταγωνιστές, εμπειρία που ο Hammer περιέγραψε ως «αποπροσανατολιστική»!

Και οι 3 χαρακτήρισαν τον Alberto Giacommeti και το έργο του «άμεσο, συγκινητικό αλλά και διαχρονικό, με την αίσθηση του σύγχρονου», με τον Tucci να λέει χαρακτηριστικά «όλοι έχουμε πολλά να μάθουμε από τον Giacommeti». 

Όσον αφορά τη σχέση τους με την Τέχνη γενικότερα, ο Armie Hammer δήλωσε ότι θεωρεί τον εαυτό του κομμάτι της ως καλλιτέχνη, ενώ η Clemence Poesy είπε ότι θεωρεί την Τέχνη «το μοναδικό πράγμα που κάνει τη ζωή ενδιαφέρουσα». Όπως όμως είπε και ο Stanley Tucci στο τέλος της συνέντευξης, «αυτό είναι κάτι που η αμερικανική κοινωνία αλλά και οι πολιτικοί της δεν κατανοούν,  η σχέση της Αμερικής με την Τέχνη είναι αμφιλεγόμενη. Η Τέχνη θα έπρεπε να είναι κομμάτι της κοινωνίας αλλά οι πολιτικοί δεν το βλέπουν αυτό».

 

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
1228
Spentzos
1170
Tanweer
1135
Spentzos
870