Νύχτες Πρεμιέρας 2022: Οι ταινίες του τμήματος «Μουσική και Φιλμ»
Βowie και Dio, τέκνο και ποπ, κιθαριστικές μπάντες και ροκ ψυχεδέλεια! Όλα τα έχουν τα φετινά μουσικά ντοκιμαντέρ που απαρτίζουν το τμήμα «Μουσική και Φιλμ» του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.
ΣΧΕΤΙΚΑNύχτες Πρεμιέρας 2024: "April" - Κριτική
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ TRIFFIDS / LOVE IN BRIGHT LANDSCAPES: THE STORY OF DAVID MCCOMB OF THE TRIFFIDS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Jonathan Alley
Σε όσους μεγάλωσαν μουσικά στις μέρες του '80, ερωτευμένοι με τον ποπ ρομαντισμό των Triffids και τους στίχους του αδικοχαμένου τους ηγέτη, Ντέιβιντ ΜακΚόμπ, η ευλαβική αυτή ταινία ενδέχεται να φέρει δάκρυα στα μάτια. Μπορεί ακόμη και να τους θυμίσει εκείνα τα μικρά αλλά πολύτιμα πράγματα που έκαναν τη ζωή τους καλύτερη. Για τους υπόλοιπους, όσους δεν έτυχε ποτέ να μυηθούν στη μελωδική και βαθιά ποιητική κληρονομιά ενός από τα ωραιότερα συγκροτήματα εκείνης της δεκαετίας, με το φανατικό κοινό και τη μεγάλη επιρροή, το φτιαγμένο με απέραντη αγάπη ντοκιμαντέρ του Τζόναθαν Άλεϊ θα σημάνει την αρχή μιας υπέροχης (μουσικής) φιλίας.
MOONAGE DAYDREAM
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Brett Morgen
Ντοκιμαντέρ χωρίς όμοιο στο είδος του, το «Moonage Daydream» δεν είναι ένα απλό χρονικό για τη ζωή και το έργο του Ντέιβιντ Μπόουι. Είναι μια φαντασμαγορική υπερπαραγωγή εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία και την πολιτιστική κληρονομιά του, η οποία λειτουργεί ως εντυπωσιακή οπτικοακουστική εμπειρία. Με τις ευλογίες της οικογένειας του τραγουδοποιού (που επέτρεψε για πρώτη φορά πρόσβαση στο εκτενές αρχείο του), ο σκηνοθέτης σταχυολόγησε ένα ογκώδες υλικό από ανέκδοτα ντοκουμέντα. Επιπλέον, επιστράτευσε τον Τόνι Βισκόντι, θρυλικό παραγωγό του Μπόουι, προκειμένου να επιμεληθεί το remastering στα τραγούδια που ακούγονται στην ταινία, ενώ πραγματοποιήθηκε πολύμηνη επεξεργασία στον ήχο της. Αποτέλεσμα; Μια αστρονομική επίθεση στις αισθήσεις που μπορεί να λειτουργήσει αυστηρά στη μεγαλύτερη δυνατή οθόνη και με τα καλύτερα ηχεία που υπάρχουν. Ό,τι θα βιώσουν, δηλαδή, οι θεατές της πολυαναμενόμενης αυτής προβολής.
ΔΕΥΤΕ ΛΑΒΕΤΕ TECHNO / GOD SAID GIVE EM DRUM MACHINES
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Kristian R. Hill
Ο Διάβολος κατέβηκε στην Τζόρτζια κι ο Θεός πήγε στο Μίτσιγκαν για να δώσει drum machines στους κυνηγημένους που έγραψαν την ιστορία της μαύρης μουσικής. Στον πρώτο της τόμο, ο Κρίστιαν Χιλ επιστρέφει στις «ηλεκτρικές ρίζες» της και μας παρασύρει σε ένα επικό ταξίδι που καταλήγει στη δημιουργία της Τέκνο του Ντιτρόιτ. Στη συνέχεια, μας ξεναγεί στα παρασκήνια μιας ακούσιας αναλογικής επανάστασης που ξεκίνησε από τις ζυμώσεις μεταξύ των μελών μιας παρέας νεαρών οραματιστών DJ. Ο Ντέρικ Μέι, ο Κέβιν Σόντερσον και οι υπόλοιποι της τέκνο εμπροσθοφυλακής είδαν τα μπιτ τους να επεκτείνονται σε παγκόσμιο φαινόμενο, κατακτώντας τα κλαμπ του Λονδίνου και του Βερολίνου στην αρχή της παντοκρατορίας τους. Ένα ξεσηκωτικό ντοκιμαντέρ προς γνώση και συμμόρφωση, που διορθώνει τα κακώς κείμενα στο origin story της σύγχρονης χορευτικής μουσικής.
DIO: ΟΣΟΙ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ / DIO: DREAMERS NEVER DIE
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Don Argott, Demian Fenton
Παλιοί συνοδοιπόροι του Dio από τους Rainbow και τους Black Sabbath, super fans όπως ο Σεμπάστιαν Μπαχ και ο Τζακ Μπλακ, κι αμέτρητοι ακόμη φίλοι και συνεργάτες, ενώνονται υπό την επίβλεψη της Ουέντι Ντίο και –ανάμεσα σε ένα θησαυρό από ακυκλοφόρητο αρχειακό υλικό– αποτίουν φόρο τιμής στον μοναδικό και δυσαναπλήρωτο Ρόνι Τζέιμς Ντίο. Μαζί τους και το δίδυμο των Φέντον και Άργκοτ, οι οποίοι μετουσιώνουν μια αγιογραφία για τον μόνο αποδεκτό όσιο και προστάτη του σκληρού ήχου σε ένα αυθόρμητα συγκινητικό ντοκιμαντέρ για έναν αδικοχαμένο τιτάνα που δεν γέμιζε το μάτι, αλλά με το λαρύγγι του έδωσε τροφή στα όνειρά μας για να ξυπνήσει μέσα τους αθάνατος \m/.
MEET ME IN THE BATHROOM
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Dylan Southern, Will Lovelace
Στις αρχές των 00s, η Νέα Υόρκη έγινε το ευφορικό σταυροδρόμι στο οποίο οι Interpol και οι Strokes συνάντησαν τους LCD Soundsystem, τους Yeah Yeah Yeahs, τους Rapture και τους TV on the Radio, και μια ολόκληρη σκηνή από εκπληκτικές κιθαριστικές μπάντες ξεκίνησε από εκεί για να κατακτήσει τον κόσμο. Αυτή είναι η ιστορία μιας μαγικής στιγμής μέσα στο χρόνο, φτιαγμένης από νεανικό παλμό, μπόλικο ταλέντο και ακόμα περισσότερο ηδονισμό, όπως την εξομολογούνται τα μέλη των συγκροτημάτων που την έζησαν, σε ένα ντοκιμαντέρ για το οποίο μοιάζει να επινοήθηκε ο όρος «μουσικό φιλμ».
IN THE COURT OF THE CRIMSON KING
Το ντοκιμαντέρ του Τόμπι Έιμς μας μεταφέρει σε ένα από τα πλέον εκκεντρικά και μεγαλειωδώς ψυχεδελικά πεδία που έφτασε ποτέ η ροκ μουσική: στην αυλή του ίσως έκπτωτου, μα σίγουρα θρασύτατου και ιδιοφυούς «Πορφυρού Βασιλιά», που δεν είναι άλλος από τον αρχηγό-δυνάστη των King Crimson, Ρόμπερτ Φριπ. O αδιαμφισβήτητος ηγέτης της μπάντας και ιθύνων νους σε ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα μονολιθικά αριστουργήματα που όρισαν το πάνθεον της prog μουσικής επιβεβαιώνει κάθε φήμη που τον συνοδεύει, αλλά και το ρόλο του ως ο πρώτος «μοντέρνος άνθρωπος» του σύγχρονου ήχου. Ο Έιμς έχει παραδεχτεί πως ήθελε να φτιάξει ένα κλασικό βιογραφικό ντοκιμαντέρ, η τρέλα στα παρασκήνια, όμως, τον οδήγησε σε μια αναπάντεχη, πολύ πιο συναρπαστική κατεύθυνση.
Περισσότερα για το φεστιβάλ στο ειδικό section του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων