22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: "Εραστές" - Κριτική

Δημοσίευση: 5 Απριλίου 2022, 13:13
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Λίζα και ο Σιμόν είναι νέοι, ερωτευμένοι και αχώριστοι. Ζουν έντονα τη ζωή τους στο σημερινό Παρίσι, οδηγώντας τον έρωτά τους πολλές φορές στα άκρα.

<a href="/festival-gallofonoy-kinimatografoy/22o-festival-gallofonoy-hamenes-pseydaisthiseis-kritiki/66261">22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: &quot;Χαμένες ψευδαισθήσεις&quot; - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑ22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου: "Χαμένες ψευδαισθήσεις" - Κριτική

Όταν μια βραδιά θα πάρει μια απρόσμενη και για τους δυο τους τροπή, ο Σιμόν θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει άμεσα τη χώρα. Λίγα χρόνια αργότερα, σε ένα νησί του Ινδικού Ωκεανού, οι δρόμοι τους διασταυρώνονται ξανά. Όμως, τίποτα δεν είναι πια ίδιο.

Γνώμη: Ένα θρίλερ με ένα ερωτικό τρίγωνο στον πυρήνα του δεν θα μπορούσε να περάσει ποτέ απαρατήρητο. Η Λίζα (Στέισι Μάρτιν) και ο Σιμόν (Πιέρ Νινέ) είναι νέοι και ζουν έναν δυνατό έρωτα στα όρια της παραβατικότητας. Όταν το “πράγμα στραβώνει” και εκείνος αναγκάζεται να φύγει από τη χώρα, η Λίζα πιάνεται από όπου μπορεί για να βγει από τη μιζέρια. Ο γάμος της φαίνεται ευτυχισμένος και εκείνη πανέμορφη και πριν και -ακόμα περισσότερο- μετά, περιφέρεται από χώρα σε χώρα και από σκηνή σε σκηνή μέσα σε φινετσάτα ρούχα, στυλιζαρισμένη σαν μοντέλο. Ο σύζυγος και οι εραστές πέφτουν αργά σε μια τραγωδία γεμάτη καλές τέχνες και φαγητό, ανείπωτα λόγια και ξαφνικές εκρήξεις θυμού, ενώ η εκδίκηση φαίνεται να παραμονεύει διαρκώς…

Η Νικόλ Γκαρσία έχει την πρόθεση να συνθέσει ένα σύγχρονο φιλμ νουάρ, με τους διαλόγους του Ζακ Φιεσί να δημιουργούν την ατμόσφαιρα μέσα στην οποία παρακμάζει η βαρβαρότητα των κοινωνικών σχέσεων, η δύναμη του χρήματος, τα αδιέξοδα πάθη. Το εμπόδιο που η μοίρα βάζει στον δρόμο των εραστών είναι η ευκαιρία για τη δημιουργό να ξεδιπλώσει μια ιστορία έρωτα και αγωνίας. Δυστυχώς, οι ασάφειες και οι καταστάσεις που μοιάζουν ασύμβατες με τη νομική και κοινωνική πραγματικότητα αποδυναμώνουν την αφήγηση. Και παρότι κατανοούμε πως πρόκειται για προϊόν μυθοπλασίας, θα περιμέναμε περισσότερη συνοχή και αληθοφάνεια στο ξετύλιγμα των σκηνών, σε μια ταινία που προσδίδει στον εαυτό της αστυνομικές φιλοδοξίες.

Μοιραία, το ενδιαφέρον συγκεντρώνεται στα πρόσωπα των τριών γοητευτικών ηθοποιών: ο Πιέρ Νινέ επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά το υποκριτικό του ταλέντο, ο Μπενουά Μαζιμέλ επιβάλλει το αναμφισβήτητο υποκριτικό του εκτόπισμα και η Στέισι Μαρτίν κερδίζει το στοίχημα που εκτός από όμορφη, τη θέλει και άξια ηθοποιό.

Συνολικά, δεν θα λέγαμε πως βρισκόμαστε μπροστά στην ταινία της χρονιάς. Οι Εραστές, όμως, καταφέρνουν να μας ταξιδέψουν στην ατυχή ψυχολογία δύο χειριστικών ανδρών, βασανισμένων από την επιθυμία τους για μια νεαρή γυναίκα. Μία από τις πιο δυνατές σκηνές της ταινίας, έρχεται στο τέλος, όταν η Λίζα περπατάει ανάμεσα στο πλήθος μόνη, ανώνυμη, έχοντας ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή της (το οποίο μάλλον αυτή τη φορά δεν περιλαμβάνει κάποιον άντρα).

Η ελπίδα ότι οι γυναίκες βρίσκουν πάντα τη δύναμη να αποσπαστούν από τα χειρότερα και να ανακτήσουν την αξιοπρέπειά τους είναι το πιο ηχηρό μήνυμα που δημιουργός και συντελεστές μας δίνουν με το έργο τους.

Η ταινία έχει βρει διανομή στις ελληνικές αίθουσες από την Rosebud.21

Όλα συμβαίνουν στο 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου θα τα διαβάζετε στο ειδικό section του ΜOVE IT MAGAZINE που ανανεώνεται καθημερινά

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Πρώτη δημοσίευση: 5 Απριλίου 2022, 13:13
Ενημέρωση: 5 Απριλίου 2022, 13:13
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ