Yo tambien

(8 / 10). Ο 34χρονος –με σύνδρομο Down- Ντανιέλ γνωρίζει την αντισυμβατική Λάουρα. Η ιδιαίτερη σχέση τους θα δοκιμαστεί, όταν θα αρνηθούν να συμβιβαστούν με τους κανόνες και αποφασίζουν να ζήσουν τον έρωτα χωρίς όρια και περιορισμούς

Aνιδιοτελής έρωτας

Η διαφορετικότητα δεν γοητεύει τον Ντανιέλ. Έχει συνηθίσει να τον αποκαλούν «διαφορετικό» και γνωρίζει ότι όσες προσπάθειες και αν κάνει, είναι καταδικασμένος να ζει ως «απόκληρος» μιας κοινωνίας για ένα λάθος που δεν ευθύνεται. Η Λάουρα από την άλλη ζει σε μια παρατεταμένη επανάσταση, έτοιμη να σκύψει το κεφάλι στον κατακτητή ή να επιτεθεί στις αιχμηρές κουβέντες καταστροφικά με το σώμα της. Με παντιέρα τον ερωτισμό της και αυτογκόλ στον εγωισμό της, διαφέρει για να την αφήνουν στην ασφάλεια που αποζητά.

Ο Ντανιέλ και η Λάουρα θα βρεθούν κάπου στα μισά του στόχου τους: και οι δυο χτυπημένοι από καταστάσεις αλλά με μια υπόκωφη αισιοδοξία πως όλα –ίσως- πάνε καλά. Σε έναν αγγελικά πλασμένο κόσμο, αυτοί οι δύο είναι πλασμένοι ο ένας για τον άλλο: Ο Ντάνιελ στο πλευρό της Λάουρα αισθάνεται αποδεκτός και όχι σε πλαίσιο κάποιας «δημόσιας επικοινωνιακής πολιτικής» στηριγμένης στην πολιτική ορθότητα. Η Λάουρα αν το καλοσκεφτεί, δεν υπήρξε ποτέ με σύντροφο «αστραφτερό» και πνευματώδη, γιατί όχι λοιπόν με τον Ντάνιελ που την ποθεί για κάτι παραπάνω από μία νύχτα;

Αυτό που τους χωρίζει είναι και αυτό που τους ενώνει, ακριβώς ότι συμβαίνει στα ζευγάρια που ερωτεύονται μέχρι το έσχατο του πάθους τους. Ο ένας θαυμάζει τον άλλο για αυτό που είναι -και ΜΟΝΟ για αυτό-. Ξέρουμε εκ προοιμίου ότι ακόμα και στο παράλογο σενάριο που θα τους έκανε ζευγάρι, δεν θα υπήρχε ισομερής πόθος ή δικαιώματα. Για τον Ντάνιελ η Λάουρα είναι το φως, η είσοδος του στον κόσμο των φυσιολογικών. Η Λάουρα δίπλα στον Ντάνιελ θα κέρδιζε ήταν η πολυπόθητη ησυχία της, που επέτρεπε στους σκελετούς στην ντουλάπα της να παραμένουν μακριά από το φως της μέρας.

Όταν το φως συναντά το σκοτάδι, την αλήθεια την αποκαλύπτουν οι σκιές. Η συσκηνοθετική προσπάθεια των Άλβαρο Παστόρ και Αντόνιο Νάχαρο ξεγυμνώνει με κομψότητα δυο σώματα με δυσμορφίες ψυχής πληγωμένης καθώς και τον μικρόκοσμο στον οποίο έχουν επιλέξει να άρχουν. Δυο μονόφθαλμοι με χιλιάδες μάτια να τους κοιτούν, βυθίζονται στοργικά σε αγκαλιά με χέρια που σφίγγουν σφιχτά, εναλλάσσοντας ρόλους παιδιού-γονιού.

Και είναι έρωτας πρωτόγονος, μα την πίστη μου! Έρωτας πέρα από το φιλί και την επαφή. Έρωτας σαν αυτούς που κάνουν τα παιδιά πριν γνωρίζουν τον κόσμο των μεγάλων… Έρωτας σαν αυτούς που έχουν ξεχάσει να είναι παιδιά… Έρωτας που για να ζήσει και να διατηρηθεί στον χρόνο συγχωρεί με ανιδιοτέλεια. Έρωτας με τέτοια ολότητα που το «εμείς οι δύο» γίνεται «ένας»…

Ένας που δεν θα υπάρξει αν τα δύο κομμάτια αποκολληθούν. Μια ταινία λοιπόν όχι ύμνος στη διαφορετικότητα αλλά ύμνος στη μετάλλαξη της αγάπης και πέρα από όλα ένα μάθημα έρωτα από αυτά που θα έπρεπε και να διδάσκεται και να στερεί «απολυτήριο» σε όσους έπαθαν και δεν έμαθαν καλά το μάθημα τους. Όσο το «εμείς οι δυο», υπόσχεται μονάδα με την κιμωλία στο χέρι και λάθη ορθογραφικά στην αγάπη, κανένα σφουγγάρι δεν είναι τόσο τολμηρό για να υποδεικνύει το σωστό και το λάθος, το ορθό και το πάθος!

Aλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος


 

Δημοσίευση: 28 Ιουλίου 2011, 17:12
Τίτλος:
Yo tambien (Εμείς οι δύο)
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
103
Εταιρία διανομής: 
Release: 
28 Ιουλίου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

To «Oταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» είναι η ελληνική πρόταση για το Οσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ

Το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου είναι η ελληνική...
10 ώρες

"Elite" season 2: Τραβηγμένο από τα μαλλιά

Σύνοψη: Μετά τον θάνατο μιας συμμαθήτριας, ένας μαθητής εξαφανίζεται, συμμαχίες αλλάζουν, νέοι φίλοι συμμετέχουν...
12 ώρες

"Bad education": Είναι αυτή η κορυφαία ερμηνεία του Χιού Τζάκμαν;

Αν και δε θα λέγαμε πως το “Bad Education” έκανε μεγάλο ντόρο στο φετινό...
12 ώρες