ΣΕΙΡΕΣ

Πως το Netflix καταστρέφει την μεσαία τάξη του Hollywood

Δημοσίευση: 27 Οκτ. 2018, 15:39
Συντάκτης:

Μοιάζει να βρισκόμαστε στην χρυσή εποχή της τηλεόρασης,  με 500 παραγωγές τον περασμένο χρόνο, στην οποία το Netflix έχει την πρωτοκαθεδρία ξοδεύοντας τεράστια ποσά,προκειμένου να εξασφαλίσει μεγαλύτερες παραγωγές και γνωστότερα ονόματα. Από την άλλη όμως, ενώ μιλάμε για την αναγέννηση της τηλεόρασης από πλευράς παραγωγής και δημιουργικότητας, η μεσαία τάξη του Hollywood έχει πέσει θύμα αυτής της κατάστασης, λόγω του συνεχούς ανταγωνισμού ανάμεσα σε υπηρεσίες streaming, όπως το Netflix.

<a href="/multimedia-trailer/hit-man-o-ritsarnt-linkleiter-se-kati-hortastiko/69806">"Hit man": Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ σε κάτι "χορταστικό"</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Hit man": Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ σε κάτι "χορταστικό"

 Σε ένα πολύ καλογραμμένο και επεξηγηματικό άρθρο στο FastCompany, που τιτλοφορείται «The Death of Hollywood’s Middle Class», αναλύεται η νέα κατάσταση πραγμάτων, που δεν είναι τόσο ειδυλλιακή όσο φαίνεται.

Τα τελευταία χρόνια όταν το Netflix, η Amazon και άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες, άρχισαν να δημιουργούν τις δικές τους παραγωγές, τα επεισόδια των σειρών μειώθηκαν από τα συνηθισμένα 22 ή 24, σε 8 ή 10, με αποτέλεσμα οι μεσαίας τάξης σεναριογράφοι να δουλεύουν για μικρότερο χρονικό διάστημα από ότι παλαιότερα. Φυσικά δεν μιλάμε για ονόματα όπως ο Ryan Murphy, η Shonda Rhimes, οι David Benioff και D.B.Weiss, που κλείνουν μυθικών ποσών συμβόλαια και εύκολα μπορούν να βρουν νέο πρότζεκτ. Μιλάμε για όλα τα άλλα ονόματα που δεν είναι γνωστά και είναι η πλειοψηφία.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τους ηθοποιούς. Η Alison Becker, που έπαιξε στο «Parks and Recreation», βρήκε δουλειά στο Netflix και παραδέχθηκε δημοσίως στο Twitter ότι τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Όπως αναφέρει, πρέπει ο κολοσσός να αρχίσει να πληρώνει τους ηθοποιούς καλύτερα, δεδομένου του πόσα λεφτά ξοδεύει για τις παραγωγές. Η ίδια έπαιξε ως guest στην σειρά του NBC, «Parks and Recreation» και πληρωνόταν 3000 δολάρια την εβδομάδα, το οποίο είναι η ελάχιστη αμοιβή για έναν ηθοποιό (πλέον έχει ανέβει στα 3500 δολάρια), και τελικά  της το ανέβασαν στα 4000 δολάρια την εβδομάδα. Στο Netflix που δουλεύει 2 μέρες την εβδομάδα, πληρώνεται με την μέρα, παρά το  γεγονός ότι έχει τον 5ο μεγαλύτερο ρόλο, άρα σε ένα τυπικό κανάλι θα την είχαν με πληρωμή ως μόνιμη ηθοποιό. Αντίθετα, στο Netflix για να την πληρώνουν λιγότερο την έχουν βάλει ως guest, με αποτέλεσμα αν ήταν το Νο5 σε σειρά του NBC θα έπαιρνε 30000 δολάρια την εβδομάδα, ενώ τώρα παίρνει 980 δολάρια, από τα οποία πρέπει να πληρώσει ατζέντηδες και λοιπούς συνεργάτες, επομένως είναι σαν να παίρνει 200 δολάρια την εβδομάδα.

Η αλήθεια λοιπόν είναι αρκετά διαφορετική από την εικόνα των πολύ ακριβών σειρών, και των υψηλών κασέ μίας μειονότητας ηθοποιών και σεναριογράφων. Το άρθρο κλείνει με την ελπίδα ότι η Apple, που έχει δρομολογήσει την δική της υπηρεσία streaming, η οποία μάλλον θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά, θα κλείσει καλύτερα deals με τους ανθρώπους που θα δουλέψουν εκεί. Έχει υπογράψει ότι θα πληρώνει τουλάχιστον το minimum (3500/εβδομάδα) και όλα τα τέλη, το οποίο όσο και αν μοιάζει αυτονόητο, δεν τηρείται από πολλούς. Για να δούμε αν θα υπάρξει αναγέννηση, όχι μόνο στην εικόνα και στο φαίνεσθαι, αλλά στους ανθρώπους που δουλεύουν για αυτήν και δεν είναι τα σούπερ μεγάλα ονόματα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos