Τι απέγιναν οι κωμωδίες των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο;

Δημοσίευση: 19 Σεπτεμβρίου 2021, 16:50
Συντάκτης:

Θυμάστε τις εποχές που οι κωμωδίες των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο μεσουρανούσαν στο box office; Αναφερόμαστε στο διάστημα από τα μέσα της δεκαετίας των ‘00s μέχρι περίπου τις αρχές των ‘10s, όταν κωμωδίες και franchises, όπως το “The Hangover” και ηθοποιοί όπως οι Σεθ Ρόγκεν, Στιβ Καρέλ και Γουίλ Φέρελ αποτελούσαν το talk of the cinematic town.

Τα τελευταία χρόνια όμως, οι στουντιακές κωμωδίες είναι σχεδόν ανύπαρκτες, οι streaming πάροχοι έχουν εγκαθιδρυθεί στη βιομηχανία και οι μεγάλοι κωμικοί αστέρες κλείνουν συμβόλαια με μεγαθήρια, όπως το Netflix και το HBO.

Πίσω στο 2011 και το 2012, υπήρξε μια σχετική αναγέννηση του είδους, με μια σειρά από R-rated κωμωδίες, όπως τα “Bridesmaids”, “21 Jump Street”, “Ted” και “Horrible Bosses”, να σημειώνουν σημαντικά κέρδη και παράλληλα να φέρνουν έναν αέρα ανανέωσης. Ήταν ταινίες που σου έμεναν, είχαν έξυπνες ατάκες και πρωτότυπα σενάρια, ενώ τις πρότεινες με ενθουσιασμό σε φίλους και γνωστούς. Κι αυτό ήταν εμφανές από τα εισιτήρια που έκοψαν. Για παράδειγμα, το “Bridesmaids” είχε κέρδη $169.1 εκατομμυρίων, το “21 Jump Street” $138.4 εκατομμυρίων, το “Ted” $218.8 εκατομμυρίων και το “Horrible Bosses” $117.5 εκατομμυρίων, ενώ όλες, πλην του “Bridesmaids”, απέκτησαν και σίκουελ. Με το κόστος παραγωγής τους να είναι σχετικά χαμηλό και τα κέρδη να το ξεπερνούν, οι κωμωδίες αυτές ήταν οι χρυσές αγελάδες των στούντιο.  

Παρόλα αυτά, στα τέλη των ‘10s παρατηρήθηκε μια πτώση του είδους, με τον αριθμό των εισιτηρίων να μην συμβαδίζει πλέον με την απήχηση των ταινιών της περιόδου από κοινό και κριτικούς. Για παράδειγμα, το “Game Night” απέσπασε την εύνοια κοινού και Τύπου, αλλά δεν έγραψε καλά στο box office ($69.1 εκατομμύρια), ενώ το “Identity Thief”, με τον Τζέισον Μπέιτμαν (“Ozark”) είχε σχεδόν τα διπλάσια κέρδη την ίδια περίπου χρονική περίοδο, χωρίς όμως να έχει λάβει εξίσου καλές κριτικές. Στο μεταξύ, η δημοφιλία του “Game Night” αυξήθηκε όταν η ταινία έγινε διαθέσιμη σε home release, αλλά δεν μπορεί κανείς να μην σκεφτεί ότι αν είχε τύχει να κυκλοφορήσει τέσσερα χρόνια νωρίτερα, θα μπορούσε να έχει σημειώσει επιτυχία επιπέδου “Bridesmaids” ή “Horrible Bosses” και να είχε αποκτήσει και το δικό του σίκουελ.

Όμως, το διάστημα 2016-2019, μόνο δύο R-rated κωμωδίες σημείωσαν κέρδη άνω των $100 εκατομμυρίων, κι αυτές ήταν το “Bad Moms” και το “Girls Trip”. Στο σημείο αυτό, τα μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο είχαν πλέον σταματήσει να επενδύουν σε νέες κωμωδίες και ο λόγος δεν μπορεί να είναι άλλος από την έλλειψη κέρδους.  

Με την εποχή της επικράτησης μεγάλων κωμικών κινηματογραφικών αστέρων να έχει μάλλον περάσει ανεπιστρεπτί, τα μεγαλύτερα ονόματα του είδους, όπως ο Άνταμ Σάντλερ, έχουν κάνει τη μετάβαση στις streaming πλατφόρμες και δημιουργούν πλέον περιεχόμενο μόνο για αυτές. Μάλιστα, για ένα χρονικό διάστημα, οι μόνοι κωμικοί που αποτελούσαν κράχτη για κόψιμο εισιτηρίων ήταν οι Κέβιν Χαρτ και Μελίσσα ΜακΚάρθι. Όταν όμως τα κέρδη που απέφεραν άρχισαν να είναι απογοητευτικά, στράφηκα και οι δύο στη βιομηχανία του streaming. Συγκεκριμένα, ο Κέβιν Χαρτ έχει υπογράψει συμβόλαιο με το Netflix για να πρωταγωνιστήσει σε πολλές original ταινίες της πλατφόρμας, αρχής γενομένης από το «Fatherhood” και το “Me Time”, όπου θα τον δούμε στο πλευρό του Μαρκ Γουόλμπεργκ. Η ΜακΚάρθι έχει βρεί νέα στέγη στο HBO Max, το οποίο θα κυκλοφορήσει τις νέες δουλειές της με τίτλο “Superintelligence” και “Thunder Force”.

Όπως είναι αναμενόμενο, οι streaming πλατφόρμες έχουν κάνει πάρτι λόγω της πανδημίας του Covid-19, καθώς τα κινηματογραφικά στούντιο δεν μπορούσαν μέχρι πρότινος να κυκλοφορήσουν τις ταινίες τους στις αίθουσες και έπρεπε είτε να τις κάνουν διαθέσιμες μέσω Video On Demand (VOD) είτε να τις πουλήσουν στους streamers. Κάπως έτσι κατέληξε και το “Borat Subsequent Moviefilm” στο Amazon Prime, όπου έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Οκτώβρη, σημείωσε μεγάλη επιτυχία και συγκέντρωσε μάλιστα και αρκετές υποψηφιότητες στα φετινά βραβεία Όσκαρ, πράγμα ασυνήθιστο για κωμωδία και πόσο μάλλον για σίκουελ!  Άλλο ένα παράδειγμα της νέας αυτής κατάστασης είναι το “Coming 2 America”, άλλο ένα σίκουελ το οποίο πουλήθηκε στην Amazon από την Paramount και σημείωσε μεγάλο αριθμό προβολών, παρότι δεν είχε την ίδια επιτυχία με τους κριτικούς που απήλαυσε το “Borat Subsequent Moviefilm.”

Με βάση τα παραπάνω, είναι εμφανές ότι το είδος της κωμωδίας βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, με τα στούντιο να μην επενδύουν πλέον σε αυτό με την ίδια συχνότητα που είχαν επιδείξει στο παρελθόν. Παράλληλα, οι streaming πάροχοι έχουν σπεύσει να καλύψουν το κενό με δικές τους παραγωγές. Και παρότι δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσα εισιτήρια θα έκοβαν κωμωδίες όπως το “Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga” ή το “Murder Mystery” εάν είχαν πάρει θεατρική διανομή, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι έσκισαν σε επίπεδο views.

Αυτή η μετάβαση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι η κωμωδία έχει πεθάνει! Για αρχή, πολλά κωμικά στοιχεία είναι έντονα σε ταινίες που ανήκουν σε άλλα είδη, όπως οι superhero movies (θυμηθείτε απλά τα μαγικά που έκανε ο Τάικα Ουατίτι στο “Thor: Ragnarok”!) Μπορεί λοιπόν να μην έχουμε πλέον pop φαινόμενα, όπως το “The Hangover”, όμως οι streamers διαθέτουν ένα εύρος επιλογών στο είδος και τραβάνε τους θεατές. Άλλη μια πρόσφατη απόδειξη είναι το “Vacation Friends”, το οποίο φτιάχτηκε από την 20th Century Studios αποκλειστικά για το Hulu, και σύμφωνα με πληροφορίες έσπασε ρεκόρ το πρώτο σαββατοκύριακο προβολής του.

Και με τη σταδιακή επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες μετά από σχεδόν δύο χρόνια “Netflix & (Quarantine) Chill”, υπάρχει πάντα ελπίδα για μια αναγέννηση του είδους της κωμωδίας μεγάλου κινηματογραφικού στούντιο!

Ακολουθήστε το Move It στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα του σινεμά!
Πρώτη δημοσίευση: 19 Σεπτεμβρίου 2021, 16:50
Ενημέρωση: 19 Σεπτεμβρίου 2021, 16:50
Συντάκτης:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
27488
Tanweer
26449
Feelgood
5079
Feelgood
3076
Tanweer
2294