Berlinale 17: "Η εποχή μας βρίσκεται ενάντια στην θεωρία και τη έρευνα"

Δημοσίευση: 15 Φεβ. 2017, 05:50
Συντάκτης:

Ο Aϊτινός σκηνοθέτης Raoul Peck επιστρέφει στην πόλη των φοιτητικών του χρόνων για την παγκόσμια πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του, The Young Karl Marx. Ο 18χρονος τότε Peck συστήθηκε για πρώτη φορά στην πολιτική και οικονομική φιλοσοφία του Marx όταν σπούδαζε στο Βερολίνο τη δεκαετία του ’70. Το υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ του, I Am Not Your Negro- μια εξερεύνηση του τι σημαίνει να είσαι μαύρος στην Αμερική, μέσα από τα γραπτά του James Baldwin- επίσης προβάλλεται στο τμήμα των Ντοκιμαντέρ για το Πανόραμα της Μπερλινάλε.

Δούλευες και για τα δύο φιλμ ταυτόχρονα. Ήταν δύσκολο να τα βγάλεις πέρα με δύο τόσο διαφορετικές ιστορίες?

Ναι, είναι διαφορετικές αλλά ταυτόχρονα, παραδόξως, οι δύο αυτοί άντρες είναι τα πόδια στα οποία στέκομαι. Έμαθα για τον Marx γύρω στην ηλικία των 18. Τον Baldwin τον γνώρισα λίγο νωρίτερα αλλά αυτοί οι δύο άντρες έγιναν σταθμοί για εμένα και με έκαναν το άτομο που είμαι σήμερα. Διαμόρφωσαν τον τρόπο που σκέφτομαι και που αναλύω την κοινωνία.

Γιατί σου πήρε μια δεκαετία να κάνεις το The Young Karl Marx?

Στην αρχή δομήσαμε το σενάριο πάνω στην αλληλογραφία μεταξύ του Marx, του Engels και της (συζύγου του Marx) Jenny. Ήταν η προσέγγιση που θέλαμε γιατί πραγματικά κατανοούσες τους χαρακτήρες μέσα από την αλληλογραφία τους. Αλλά παίρνει χρόνο να το οικοδομήσεις και δεν υπάρχει γρηγορότερος τρόπος.

Πως αντανακλάται η ιστορία στην ευρύτερη κοινωνία?

Όταν άρχισα και τα δύο project, ένιωσα ότι έπρεπε να επιστρέψουμε σε μια πιο απλή εξήγηση και δομική ανάλυση της κοινωνίας. Είναι απόλυτα επείγον σε μια εποχή που βρίσκεται ενάντια στους διανοούμενους, στη θεωρία και την έρευνα.

Τρία από τα ντοκιμαντέρ που βρίσκονται στη βραχεία λίστα των Όσκαρ είναι από μαύρους δημιουργούς. Ανοίγει το Hollywood επιτέλους τα μάτια στη διαφορετικότητα?

Είναι περισσότερο σύμπτωση παρά αποτέλεσμα δομικής αλλαγής. Είναι ο μεγαλύτερος ελέφαντας στο δωμάτιο. Η Ακαδημία άλλαξε κάποιους από τους κανόνες της, που είναι καλό πράγμα αλλά μπορεί να επιβραβεύσει μόνο τις ταινίες που γυρίζονται. Πρέπει να αλλάξεις την εξουσιαστική δομή που δίνει το πράσινο φως στα φιλμ. Μέχρι αυτή να γίνει πιο ανεκτική στη διαφορετικότητα δε θα υπάρξει καμία αλλαγή στο δυτικό κόσμο. Η συζήτηση είναι πάντα εντελώς επιφανειακή: δεν υπάρχουν αρκετά φιλμ από μειονότητες, γυναίκες και την LGBT κοινότητα

Πρώτη δημοσίευση: 15 Φεβ. 2017, 05:50
Ενημέρωση: 15 Φεβ. 2017, 05:50
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos