61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: 20 ταινίες που πρέπει να δείτε

Δημοσίευση: 5 Νοε. 2020, 04:06
Συντάκτης:

Mπαίνουμε σε γενικό lockdown τα προσεχή 24ωρα, για δεύτερη φορά περίπου καραντίνα, sms, απαγόρευση κυκλοφορίας, ψυχολογία χαμηλά, χρήματα πιο λίγα από ποτέ.

<a href="/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Ο πολιτισμός μπορεί να προσφέρει βαθιές ανάσες που τις έχουμε ανάγκη. Το σινεμά μπορεί να σε ταξιδέψει, να ξεχαστείς, να ξεφύγεις.

Το φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δεν θα διεξαχθεί στον φυσικό του χώρο φέτος, δηλαδή τις κινηματογραφικές αίθουσες. Αλλά online, στις οθόνες του σπιτιού μας.

Δεν χρειάζεται να προσποιηθούμε φεστιβαλικό ενθουσιασμό λοιπόν, αλλά να απολαύσουμε τις ταινίες του προγράμματος που και πλούσιο είναι και ποιοτικό, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο.

Σύμφωνοι, δεν θα κοινωνήσουμε την interactive εμπειρία αλληλεπίδρασης με το υπόλοιπο κοινό, πριν, κατά την διάρκεια και μετά την προβολή, αλλά και πάλι. Θα την παλέψουμε.

Και θα σας προτείνουμε 20 ταινίες που αξίζουν τα 3 ευρώ σας για την online θέαση. Aυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα τις δείτε.

 

 

Ξεκινάμε με το Διεθνές Διαγωνιστικό και φυσικά τα τρία ελληνικά φιλμ, με τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου (την ελληνική πρόταση για τις ταινίες που θα δικειδκήσουν το φετινό Όσκαρ Διεθνούς ταινίας) να αποτελεί ήδη sold out. Δεν θα πρέπει όμως να χάσετε το τραχύ «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη (με Βαγγέλη Μουρίκη, Αργύρη Πανταζάρα, Σοφία Κόκκαλη) που είδαμε στο Βερολίνο και το «Kala Azar» της Τζάνις Ραφαηλίδου (με Πηνελόπη Τσιλίκα και Δημήτρη Λάλο) που έκανε πρεμιέρα στο Ρότερνταμ. Καλό θα είναι να δώσετε προσοχή και στην βαμπιρική αλληγορία «My heart can’t beat unless you tell it to».

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το διαγωνιστικό τμήμα «Γνωρίστε τους γείτονες». Kαταρχήν με άλλα τρία αναμενόμενα ελληνικά φιλμ. Το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη (με Βαγγέλη Ευαγγελινό, Στάθη Σταμουλακάτο, Μαρία Μπαλούτσου, Βαγγέλη Μουρίκη) για τον ζόρικο αθηναϊκό υπόκοσμο, το «All the pretty little horses» του Μιχάλη Κωνσταντάτου (με Γιώτα Αργυροπούλου, Δημήτρη Λάλο, Κατερίνα Διδασκάλου, Βίκυ Παπαδοπούλου) που προβλήθηκε σε Σαγκάη και Βενετία, αλλά και το «Daniel 16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου με ήρωα έναν Γερμανό έφηβο που στέλνεται στην Ελλάδα, σε μια κοινότητα αγωγής ανηλίκων στον Έβρο, για να εκτίσει την ποινή του.

 

 

Από εδώ επίσης επιλέγουμε το ρουμάνικο docu-fiction «Uppercase Print» του Ράντου Τζούντε (πρέπει να ήμασταν οι μόνοι που το είδαμε στην φετινή Berlinale), το διαλογικό «Malmkrog» του επίσης Ρουμάνου Κρίστι Πούιου που επίσης είδαμε στο Βερολίνο και την φευγάτη sci-fi αλληγορία Eden της Ουγγαρέζας Άγκνες Κότσις.

Υπάρχουν ακόμα τρία ελληνικά φιλμ που κάνουν πανελλήνια πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και αξίζουν της προσοχής σας. 

«Η αναζήτηση της Λόρα Ντουράντ» του Δημήτρη Μπαβέλλα (με Μάκη Παπαδημητρίου, Μιχάλη Σαράντη, Άννα Καλαϊτζίδου, Δάνη Κατρανίδη, Υβόννη Μαλτέζου) που άρεσε στο Σαραγεβο, η «Πράσινη θάλασσα» της Αγγελικής Αντωνίου (με Αγγελική Παπούλια, Γιάννη Τσορτέκη, Τάσο Παλαντζίδη) από την οποία πριν μερικές εβδομάδες είδαμε στις αίθουσες το πολύ συγκινητικό ντοκιμαντέρ «Οι άγνωστοι Αθηναϊοι», όπως επίσης και τον «Ράφτη» της Σόνιας Λίζας Κέντερμαν (με Δημήτρη Ήμελλο, Ταμίλα Κουλίεβα, Θανάση Παπαγεωργίου, Στάθη Σταμουλακάτο) που ξεκίνησε το ταξίδι του από το Ταλίν της Εσθονίας πριν λίγο καιρό.

 

 

Συνεχίζουμε με το τμήμα Film Forward και το «Last And First Men» του αδικοχαμένου Γιόχαν Γιόχανσον το οποίο είδαμε και ακόμα ταξιδεύουμε.

Ώρα για τους Ανοικτούς Ορίζοντες, όπου ξεχωρίσαμε το «Stardust» του Γκάμπριελ Ρέιντζ για τα πρώιμα χρόνια του Ντέιβιντ Μπόουι (το οποίο δεν γίνεται να μην δούμε αν και δεν έχουμε καλό προαίσθημα), το «Funny Face» του Τιμ Σάτον ως ένα εναλλακτικό Joker της Νέας Υόρκης, αλλά και το σουηδικό δράμα «Charter» από την Αμάντα Κέρνελ (του Sami Blood) το οποίο έχει βρει διανομή στην Ελλάδα.

Οι φαν του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ δεν θα καταφέρουν να αντισταθούν στην περιέργεια να δουν το «Enfant Terrible», μια επιστολή αγάπης του Όσκαρ Ρόλερ προς τον διάσημο Γερμανό σκηνοθέτη, ενώ όπως πάντα θα αναζητήσουμε μερικά διαμαντάκια στο τμήμα Round Midnight: To θρίλερ τρόμου «Relic» ταρακούνησε το φετινό Sundance, ενώ η ζομπο-παρωδία «Get the hell out» του Ι Φαν Ουάνγκ από την Ταϊβάν δείχνει ακαταμάχητη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Scoop

Scoop

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα, αυτό το δράμα παρουσιάζει εκ των έσω πώς οι...
15 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos