23ο ΦΝΘ: "The Count" - Κριτική

Δημοσίευση: 30 Ιουνίου 2021, 16:05
Συντάκτης:

Σύνοψη: Όταν μεγαλώνεις και υπάρχει ένα μυστήριο γύρω από κάποιον συγγενή σου, όταν η οικογένειά σου αρνείται να συζητήσει πράγματα και να δώσει απαντήσεις, η περιέργειά σου βαθαίνει πολλαπλά.

<a href="/festival-thessalonikis/26o-fnth-ntokimanter-kai-tehniti-noimosyni/69614">26ο ΦΝΘ: Ντοκιμαντέρ και τεχνητή νοημοσύνη</a>ΣΧΕΤΙΚΑ26ο ΦΝΘ: Ντοκιμαντέρ και τεχνητή νοημοσύνη

Αυτό συνέβη και στον σκηνοθέτη Jon Blåhed, στο στενό περιβάλλον του οποίου ανήκε ένας διαβόητος Σουηδός εγκληματίας με το ψευδώνυμο «ο Κόμης».

Η προσωπική του αυτή δίψα για την ιστορία αυτής της φιγούρας μετατράπηκε σε ένα ντοκιμαντέρ που εξερευνά τα γεγονότα της ζωής ενός ανθρώπου που βρέθηκε τρεις φορές ύποπτος για φόνο και άφησε πίσω του μια σκοτεινή αφήγηση, αλλά και την όλο και πιο έντονη ανάγκη των ανθρώπων για αυτό που ονομάζουμε «αληθινά εγκλήματα».

Άποψη: Το “The Count” ξεκινά από μια προσωπική αναρώτηση σχετικά με ένα οικογενειακό μυστήριο και περνά σε μια γενικότερη προσέγγιση της λατρείας του κοινού για τις ιστορίες βίας για να φτάσει σε μια αποδόμηση και των δύο. Ένα σύνολο ανθρώπων συνοδεύουν τον σκηνοθέτη σε αυτή την διαδρομή. Συγγενείς και φίλοι, που συμμετέχουν στο πιο προσωπικό κομμάτι. Ηθοποιοί, που καλούνται να αναπαραστήσουν σκηνές με σκοπό την εκ νέου κατανόησή τους. Ειδικοί επιστήμονες που μιλούν τόσο για τις ψυχικές συνιστώσες αυτού που αποκαλούμε έγκλημα ή αυτόν που το τελεί όσο και για την βαθύτερη επιθυμία των ανθρώπων να έρθουν σε επαφή με αυτές.

Σίγουρα αυτό αποτελεί ένα ενδιαφέρον εγχείρημα, δεδομένου του ότι επιχερεί να απαντήσει στο τι είναι αυτό που οδηγεί τους ανθρώπους σήμερα σε αυτή την ακόρεστη και μανιώδη ενίοτε ενασχόληση με αληθινές ιστορίες εγκλημάτων. Επιλέγει ωστόσο έναν άνευ λόγου συνθετότητας και κάπως αχανή τρόπο για να το κάνει.

To MOVE IT παρακολουθεί Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης από κοντά

Μέχρι την μέση της ταινίας δεν γνωρίζουμε τι πραγματικά έχει κάνει ο Κόμης και θεωρείται τόσο επικίνδυνος, σε μια προσπάθεια του σκηνοθέτη να αυξήσει τα επίπεδα του σασπένς και να παίξει με την ανάγκη μας να μάθουμε, σύμφωνα πάντα με ανάλογες προσπάθειες του είδους και πιθανά με μια διάθεση ειρωνείας απέναντι σε αυτό. Αυτό που καταφέρνει αντ’ αυτού όμως είναι μια αίσθηση σύγχυσης και εκνευρισμού, αίσθηση που ενισχύεται αρκετά από την συνεχή απαίτηση για σκέψη και διανόηση που συνοδεύει τις πολλαπλές πληροφορίες των επιστημόνων για την ανθρώπινη φύση και τις εγκληματικές και βίαιες διαστάσεις της.

Από τη μια παρακολουθούμε ειδικούς να μιλούν για μια σωρεία θεμάτων, από την ανάγκη για διαγενεαλογική γνώση μέχρι τα χαρακτηριστικά της ψυχοπάθειας. Από την άλλη ακολουθούμε τα γεγονότα ζωής του Κόμη και το χρονικό των εγκλημάτων του, για να φτάσουμε τελικά σε μια αμφισβήτηση της διαβότητης ταυτότητας και δράσης του. Συνδυασμός που μπορεί να είχε πετύχει με μια όχι τόσο αδιάφορη δομή. Δεν καταλαβαίνεις καν όλο αυτό γίνεται επίτηδες για να ειρωνευτεί το κλασικό ύφος ενός real crime doc ή απλά έχει προκύψει μια τόσο περίεργη εξέλιξη.

Έντονη πληροφορία, παράξενα δομημένη και αρκετά διανοητικοποιημένη, σε ένα πολύ επίκαιρο θέμα με ενδιαφέρουσες πτυχές που όμως τελικά δεν καταφέρνει να κρατήσει το ενδιαφέρον. Ίσως η υπονόμευση που στόχευε να έγινε αυτοσκοπός, υπονομέυοντας τελικά μ’ έναν τρόπο το ίδιο το αποτέλεσμά του.

Μπορείτε να το δείτε εδώ.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 ώρες

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos