33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τα βραβεία

Δημοσίευση: 6 Δεκ. 2020, 14:41

Ολοκληρώθηκε η φετινή online έκδοση του 33ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου με την απονομή των βραβείων της διοργάνωσης. Τις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος έκριναν φέτος οι εξής Επιτροπές:

<a href="/festival-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy/36o-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy-ta-vraveia/69145">36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τα βραβεία</a>ΣΧΕΤΙΚΑ36o Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: Τα βραβεία

Διεθνής Επιτροπή Πανοράματος.

Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας: Elia Suleiman – Σκηνοθέτης  /  Valeria Golino – Ηθοποιός, Σκηνοθέτης  /  Alberto La Monica – Δ/ντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Lecce

Ελληνική Επιτροπή Πανοράματος

Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ, από το Ε.Κ.Κ.: Γιάννης Φάγκρας - Σκηνοθέτης  /  Πέννυ Παναγιωτοπούλου – Σκηνοθέτης  /  Βασίλης Μαζωμένος – Σκηνοθέτης

Κριτική Επιτροπή Fipresci

Δίνει το Βραβείο Fipresci – Θόδωρος Αγγελόπουλος: Chiara Spagnoli Gabardi (Italy)  /  Sharon Hurst (Australia)  /  Γιάννης Ραουζαίος (Ελλάδα)

Επιτροπή Αθηνοράματος (απαρτίζεται από αναγνώστες του περιοδικού)

Δίνει το Βραβείο Κοινού: Χρήστος Βουγέσης / Κώστας Διακάκης / Νίκος Πλυτάς / Γεώργιος Σπυράτος

Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας» απονέμεται στην ταινία «Η Ιδιοκτησία» (A Herdade) του Τιάγο Γκέντες (Πορταγαλία, Γαλλία)

«Ενα όμορφα γυρισμένο κοινωνικοπολιτικό δράμα που αιχμαλωτίζει το συναίσθημα, διατηρώντας παράλληλα μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο επικό και το προσωπικό στοιχείο».

Το MOVE IT γράφει για την νικήτρια ταινία.

Το Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Ταινίας απονέμεται στην ταινία «Πολίτης Τρίτης Ηλικίας» του Μαρτίνου Καρτίκκη (Κύπρος)

«Θολώνοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, με μια προσέγγιση μινιμαλιστική, του τύπου «το λιγότερο είναι και περισσότερο», δομημένο με επαναλήψεις, σαν ένα μουσικό ρεφραίν, ο "Πολίτης Τρίτης Ηλικίας" είναι ένα τρυφερό κινηματογραφικό ποίημα για την ανθρώπινη ύπαρξη».

Το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονέμεται στην ταινία «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη «για την σκηνοθετική ικανότητα και την πετυχημένη κινηματογράφηση του θέματός του».

Δόθηκε επίσης Ειδική μνεία στο Τμήμα Ελληνικών Ταινιών στην ταινία «Ντάνιελ '16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου** _«για την οικονομία των εκφραστικών μέσων με την οποία χειρίζεται δραματουργικά δύσκολες σκηνές».

To ΜΟVE IT γράφει για το Digger.

Το Βραβείο FIPRESCI - Θόδωρος Αγγελόπουλος της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου απονέμεται στην ταινία «Ποιος, Ποιος θα Φαγωθεί» της Ελπινίκης Βουτσά-Ρεντζεποπούλου.

«Μια φρέσκια προσέγγιση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο θέμα. Η σκηνοθέτιδα, με επιδεξιότητα καταφέρνει να αναμείξει την ελληνική μυθολογία και τις βιβλικές αναφορές με την ανθρωπολογία και την κοινωνιολογία, προκειμένου να εξετάσει προσεχτικά, με οξύνοια αλλά και συμπόνοια, τη σημερινή οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Η κινηματογράφηση, οι σκηνοθετικές επιλογές, αλλά και το καθηλωτικά όμορφο soundtrack, ενισχύουν, με σαγηνευτική πρωτοτυπία, μια αφήγηση για τη διαφορετικότητα που κρύβεται πίσω από την πολυπολιτισμικότητα».

Ειδική μνεία FIPRESCI στις ταινίες «Yellow Cat», «Digger» και «The Last Ones».

«Τρεις ταινίες οι οποίες μας εντυπωσίασαν εξίσου για τη φωτογραφία τους, τη χρήση των φυσικών τοπίων, την ανάπτυξη των χαρακτήρων και το στοχασμό τους πάνω στο τι συνιστά μνήμη, εμπειρία και πολιτικό, κοινωνικό σώμα στο σύγχρονο κινηματογράφο».

Το Βραβείο Κοινού απονέμεται στην ταινία «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη 

«Κλασικό δείγμα ελληνικού, βαθιά καλλιτεχνικού σινεμά, με τις κάπως επαναλαμβανόμενες θεματικές και τον άγριο, χωρίς φτιασίδια ρεαλισμό της, αποφεύγει με δεξιοτεχνία κάθε συνηθισμένο τρικ αφήγησης, καθώς και τις μελοδραματικές κακοτοπιές, καταγράφει με πληρότητα ένα επίκαιρο οικολογικό θέμα, χωρίς να παίρνει ξεκάθαρα θέση, έχει σφικτό μοντάζ, ξεκάθαρη ιστορία, αληθινούς χαρακτήρες και δύο θαυμάσιες ερμηνείες. Ο ορισμός αυτού που λέμε "down to earth". Η μουσική και η φωτογραφία συμπληρώνουν μια σε μεγάλο βαθμό άρτια εικόνα, μια εικόνα σαν αυτές που περιμένουμε από τις παραγωγές στη χώρα μας».

H κεντρική φωτό είναι αφιερωμένη στο διαμαντάκι της φετινής διοργάνωσης, το "Hard to be a God" του Ρώσου Αλεξέι Γκέρμαν. 

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos