ΣΕΙΡΕΣ

"Black Monday" season 1: Η φούσκα της Wall Street

Published: 6 Apr 2019, 15:13
Συντάκτης:

Σύνοψη: Νέα Υόρκη 1987. Στην Γουόλ Στριτ, η “Jammer Group” με αρχηγό τον Μο Μονρόου είναι μία ομάδα χρηματιστών  οι οποίοι τα πηγαίνουν ανέλπιστα καλά μέσα στην τρέλα του χρηματιστηρίου μέχρι την μέρα που ο Μο αποφασίζει, βάσει συμφερόντων, να προσλάβει τον πρωτάρη Μπλερ Σμέρμαν. Η συνεργασία τους θα έχει σκαμπανεβάσματα με αποκορύφωμα την διάλυση της αγοράς και το χειρότερο οικονομικό κραχ μετά το 1929.

<a href="/en/nea/dexter-epistrefei-me-nea-epeisodia/63416">Το "Dexter" επιστρέφει με νέα επεισόδια</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο "Dexter" επιστρέφει με νέα επεισόδια

Άποψη: Εκείνη την «Μαύρη Δευτέρα» στην καρδιά των 80s’ τίποτα δεν απασχόλησε την Νέα Υόρκη περισσότερο από την μεγάλη πτώση του Dow Jones: χρηματιστές έπεφταν από μπαλκόνια και χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τις περιουσίες τους. Και ενώ κανείς δε γνωρίζει τι προκάλεσε το κραχ μέχρι σήμερα, η σειρά των Τζόρνταν Κάαν και Ντέιβιντ Κασπ έρχεται να ρίξει φως στα μυαλά πίσω από την καταστροφή. Φυσικά ποτέ δεν θα περιμέναμε από μία σειρά με παραγωγό τον Σεθ Ρόγκεν να φιγουράρει ανάμεσα στις καλύτερες δραματικές ή ιστορικές εν πάση περιπτώσει, συνεπώς στο “Black Monday”δεν θα βρείτε κάτι λιγότερο από μία έμμεση σάτιρα για τους «λύκους» της Γουόλ Στριτ, την απληστία της δεκαετίας του ’80 και την παρωχημένη μόδα που την χαρακτήριζε.

Σε πρώτο πλάνο, ο Μο του Ντον Τσιντλ. Ένας αυτοδημιούργητος και πάντα ετοιμόλογος χρηματιστής, με ghetto like συμπεριφορά ο οποίος καταφέρνει με έξυπνους τρόπους, παράνομους και μη, να παίρνει ένα κομμάτι από την αγορά των μεγάλων εταιριών. Η πραγματική υπόθεση ξεκινάει όταν μπαίνει στο παιχνίδι ο Μπλερ με όλο το πακέτο ενός επιτυχημένου χρηματιστή εκτός της πείρας.

Θεωρητικά, το “Black Monday” είχε τον τρόπο του να φτάσει στην επιτυχία: ο Ντον Τσιντλ είναι back in business μετά το “House of Lies” και φαίνεται ότι πραγματικά διασκεδάζει με τον ρόλο, το σενάριο περιγράφει ενθουσιωδώς ακόμα-μία-μέρα-στο-χρηματιστήριο με κομπίνες και σκληρό εμπόριο και μοιραία, η κωμική πλευρά που περιμέναμε πιάνει με όλους τους χαρακτήρες, ακόμα και αν αυτοί είναι πολλοί και ετερόκλητοι –ανάμεσα τους η Ρετζίνα Χολ (Girls Trip, Scary Movie), η Κέισι Γουίλσον (Bride Wars) και ο Άντριου Ράνελς (The Intern).

 Εκεί που χάνεται το στοίχημα ωστόσο είναι και το σημείο όπου η σειρά αλλάζει ταυτότητα.

Το “The Big Short” βέβαια είναι δύσκολο να το απαιτήσεις για δέκα συνολικά επεισόδια, όσο διαρκεί δηλαδή η σειρά του Showtime, όμως το “Black Monday” ξεχνιέται, λοξοδρομεί και παρεκκλίνει από τον υποσχόμενο πιλότο του για να σκάσει κυριολεκτικά σαν φούσκα χρηματιστηρίου αλλά με καλύτερο soundtrack. Τα ερωτικά τρίγωνα που παρεμβαίνουν μόλις οι χρηματιστηριακές επενδύσεις αρχίζουν και μοιάζουν γοητευτικές, λειτουργούν περισσότερο σαν ενόχληση παρά σαν αντιπερισπασμός για το τελικό, ομολογουμένως πονηρό, masterplan.

Παρά το εντυπωσιακό φινάλε όμως, που χρησιμοποιεί ένα ακραίο παράδειγμα για το πόσο ερήμην μας κινείται ο κόσμος, δεν μπορείς να αγνοήσεις το χλιαρό μεσοδιάστημα που σε κάνει να αμφιβάλλεις και να απορείς για μία σειρά που σε τράβηξε εξ αρχής από το γρήγορο μοντάζ και το στυλ της.  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos