ΣΕΙΡΕΣ

"First Lady": Τι σημαίνει να είσαι Πρώτη Κυρία;

Published: 16 Apr 2022, 13:10
Συντάκτης:

«… μα δεν πρόκειται να υπάρξει καμία Πρώτη Κυρία. Υπάρχει μόνο η απλή, συνηθισμένη κυρία Ρούζβελτ. Δεν ήθελα ποτέ να γίνω η γυναίκα του προέδρου, και δεν το θέλω ούτε και τώρα. Δεν με πιστεύεις, έτσι δεν είναι; Πιθανότατα κανείς δεν θα με πίστευε-εκτός πιθανά από κάποια γυναίκα που έχει κάνει αυτή τη δουλειά...»

<a href="/en/nea/am-i-being-unreasonable-odyniro-kai-geloio-tis-anthropinis-yparxis/69760">"Am I Being Unreasonable?": Το οδυνηρό και το γελοίο της ανθρώπινης ύπαρξης</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Am I Being Unreasonable?": Το οδυνηρό και το γελοίο της ανθρώπινης ύπαρξης

Οι γυναίκες που έχουν κάνει αυτή τη δουλειά και οι προσωπικές και πολιτικές τους ζωές βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας σειράς ανθολογίας του Showtime, "The First Lady”. Από την πρότερη ζωή τους και τις οικογενειακές δυναμικές μέχρι την μετακίνησή τους στην Ουάσινγκτον και τις δυσκολίες που συνάντησαν στην δική τους θητεία ως Πρώτες Κυρίες της Αμερικής, οι ζωές των Μισέλ Ομπάμα, Μπέτι Φορντ και Έλεανορ Ρούζβελτ ξεδιπλώνονται στην οθόνη, σε μια άκαρπη και ιλουστρασιόν προσπάθεια εξερεύνησης της επίδρασης και κληρονομιάς, των επιτευγμάτων, των ισχυρών προσωπικοτήτων αυτών των γυναικών.

Με δημιουργό τον Aaron Cooley, η σειρά υφαίνει τρεις διαφορετικές αφηγηματικές γραμμές που απλώνονται και διαπλέκονται στον χρόνο γύρω από τις πρωταγωνίστριες και με βάση τα στοιχεία στα οποία επιλέγει να εστιάσει κάθε φορά.

Στον 21ο αιώνα έχουμε την δυναμική Μισέλ Ομπάμα (Viola Davis), που παλεύει να διαχειριστεί τις αλλαγές και τους νέους ρόλους στην ζωή της δίπλα στον 44ο Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα (O-T Fagbenle), όπως και τις συνέπειες του να αποτελεί η οικογένειά σου την πρώτη μαύρη Πρώτη Οικογένεια της Αμερικής.

Λίγες δεκαετίες νωρίτερα, στον απόηχο του δαιδαλώδους σκανδάλου Γουότεργκεϊτ και την μεταβατική δεκαετία του ’70 συναντούμε την ασυμβίβαστη υποστηρίκτρια του ERA Μπέτι Φορντ (Michelle Pfeiffer), σύζυγο του μοναδικού μη εκλεγμένου από το Σώμα των Εκλεκτόρων Προέδρου και Αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζέραλντ Φορντ (Aaron Eckhart), και την τόλμη της να μιλάει ανοιχτά τόσο για τα δικαιώματα των γυναικών όσο και για τις προσωπικές της δυσκολίες, την περιπέτειά της με τον καρκίνο, τον εθισμό της στο αλκοόλ και τα χάπια.

Στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα βρίσκουμε την εργατική και γνωστή για την ανθρωπιστική της δράση Έλεανορ Ρούζβελτ (Gillian Anderson) που στηρίζει αποφασιστικά τον σύζυγό της και 32ο πρόεδρο της Αμερικής Φράνκλιν Ρούζβελτ (Kiefer Sutherland) να διαχειριστεί το σοβαρό πρόβλημα υγείας του, την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης αλλά και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η σκηνοθεσία της Susanne Bier (“The Undoing”, “The Night Manager”) έχει αναλάβει με φροντίδα την εικόνα ενώ ο συνδυασμός των ιστοριών διανθίζεται ανά στιγμές και με αρχειακό υλικό που εμπλουτίζει την ιστορικότητα της προσέγγισης. Τι λείπει; Η φρεσκάδα, η σπιρτάδα, η ζεστασιά, η αίσθηση ότι δεν είναι όλα υπολογισμένα επακριβώς, από την πρόκληση των συναισθημάτων ως την απλή εξιστόρηση των γεγονότων. Υπάρχει μια δυσκίνητη, παλαιική προσέγγιση σε ένα εγχείρημα που επιχειρεί να κάνει κάτι σύγχρονο και διαφορετικό: να παρουσιάσει την γυναικεία οπτική, να εξερευνήσει το δικό τους λιθαράκι στον ρου της ιστορίας. Δυστυχώς όμως δεν αρκεί η τοποθέτηση των γυναικών στο επίκεντρο για να κάνουμε κάτι αξιοσημείωτο ή νεωτερικό.

Στα 3 πρώτα επεισόδια, υπάρχουν ανισότητες και ο χρόνος κυλάει δυσανάλογα αργά, ωστόσο σε πολλά πράγματα μοιάζει να μην προλάβαινε να δοθεί χρόνος. Εισάγονται στοιχεία και υπαινιγμοί (τα καλύτερα στοιχεία της σειράς δίνονται υπαινικτικά) για να ενισχύσουν την συνθετότητα και τελικά αφήνονται χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, ενισχύοντας εν τέλει την επιδερμικότητα.

Έχει ενδιαφέρον το ότι οι διαφορετικές ιστορίες δένονται σε κάθε επεισόδιο με βάση έναν κοινό θεματικό πυρήνα και υπογραμμίζονται οι συνδέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστριών, όπως και κάποιες ερμηνείες που δίνουν το κάτι παραπάνω στην εκδραμάτιση. Αλλά κι αυτά δεν αρκούν για να καλύψουν τις εμφανείς ελλείψεις και την ακαμψία του εγχειρήματος, που μακάρι να βελτιωθεί τρόπον τινά στην συνέχεια.

Στην προσπάθειά του να περιλούσει με μια ατμόσφαιρα ηρωίδων τις πρωταγωνίστριες, το “The First Lady” ξεχνάει να αναδείξει το πιο σημαντικό. Τι είναι αυτό που έκανε αυτές τις γυναίκες να ξεχωρίσουν. Πώς κατάφεραν να υπερπηδήσουν την προκατάληψη και την οπισθοδρομικότητα της κάθε εποχής, πώς αντιμετώπισαν την παράδοση και τον έλεγχο του ρόλου τους, την σταθερή παραγκώνισή τους σε ρόλο υποστήριξης αλλά και τις προσωπικές δυσκολίες για να κάνουν κάτι σημαντικό.

Τι σημαίνει να είσαι Πρώτη Κυρία και πώς αυτό συνδυάστηκε, συμβιβάστηκε, συγκρούστηκε, καθορίστηκε από και καθόρισε την ζωή της καθεμιάς.

Η σειρά θα κάνει πρεμιέρα αποκλειστικά στην COSMOTETV, 24 ώρες μετά τις ΗΠΑ, τη Δευτέρα 18/4 στις 23:00. Αμέσως μετά την προβολή του στο κανάλι (COSMOTE SERIES HD), κάθε νέο επεισόδιο του The First Lady θα είναι διαθέσιμο on demand, για θέαση οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή»

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos