Σύνοψη: Μια οικογένεια σε κρίση αποφασίζει να περάσει μερικές ημέρες στην επαρχία, σε μια προσπάθεια να έρθουν πιο κοντά. Εκεί, όμως, παραμονεύει ένα βίαιο ον, το οποίο τους παγιδεύει κατά την διάρκεια μιας αιματηρής ολονυχτίας.
Άποψη: Μετά το Invisible Man, ο σκηνοθέτης Λι Γουάνελ απέδειξε πως μπορεί να αναγεννήσει το σύμπαν των Universal-ικών τεράτων των 30s και 40s, με έναν σύγχρονο και καθηλωτικό τρόπο.
Ο Λυκάνθρωπος του 1941 επιστρέφει για να στοιχειώσει τους θεατές, αν και τελικά δεν πετυχαίνει όλα όσα υπόσχεται.
Ένας αφοσιωμένος οικογενειάρχης (Christopher Abbott) καλείται να υπερασπιστεί την οικογένειά του, όταν ανακαλύπτουν την ύπαρξη ενός λυκανθρώπου, μέχρι που συνειδητοποιεί πως η φύση του λυκανθρώπου που επεκτείνεται.
Η ανδρική ανάγκη προστασίας της οικογένειας, τα οικογενειακά τραύματα και οι προσωπικές σχέσεις συνομιλούν με την έννοια της αποκτήνωσης του ανθρώπου και της αποξένωσης, της απομάκρυνσης από παραδοσιακές αξίες και της συνοχής της οικογένειας.
Αυτό που συχνά τα τελευταία χρόνια έχει δεχτεί κριτική, ο θεσμός της οικογένειας, μεταφέρεται σε ένα τερατολογικό θρίλερ.
Το πρώτο μέρος δίνει μια σκοτεινή και κλειστοφοβική αίσθηση, στο οποίο συμβάλλει η σκοτεινόχρωμη φωτογραφία και οι στενές γωνίες λήψης που φανερώνουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον.
Στο δεύτερο μέρος, ωστόσο, προδίδεται καθώς αναλώνεται σε όλα τα κλισέ του είδους του τρόμου, με σκηνές ετοιματζίδικες από άλλες ομοειδείς ταινίες, αφήνοντας στην άκρη τους χαρακτήρες και έτσι αφήνοντας εκτεθειμένους δύο ταλαντούχους ηθοποιούς, τους Christopher Abbott και Julia Garner, που μάλλον νόμιζαν ότι θα συμμετέχουν σε κάτι σαν τον Invisible Man, αλλά εν τέλει παίζουν σε κάτι πολύ πιο mainstream και προβλέψιμο.
Από κάτι άλλο που προδίδεται είναι από τα CGI εφέ του, που δεν είναι και τα πλέον πειστικά, χάνοντας κάτι από τον απόκοσμο τρόμο που θα μπορούσε να έχει.
Τα μηνύματα περί της ζωώδους φύσης και της πολιτισμικής καταπίεσής της, καθώς και οι κοινωνικοί ρόλοι άντρα και γυναίκας στα πλαίσια ενός οικογενειακού δεσμού θυσιάζονται προς όφελος ενός πιο επιφανειακού σεναρίου, με αδυναμίες και ελλιπές κτίσιμο χαρακτήρων, που ίσως ξενερώσει μερικούς σκληροπυρηνικούς φαν του είδους που περιμένουν περισσότερες ανατριχίλες και τρομάρες ή μια νεότερη ανάγνωση στον μύθο του Λυκανθρώπου, προσαρμοσμένη στο σήμερα.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων