Σύνοψη: Η Μπρίτζετ είναι χήρα εδώ και τέσσερα χρόνια, καθώς ο Μαρκ σκοτώθηκε σε ανθρωπιστική αποστολή στο Σουδάν. Τώρα είναι η ανύπαντρη μητέρα του 9χρονου Μπίλι και της 4χρονης Μέιμπελ, με την προσωπική της ζωή τελείως μουδιασμένη. Μεγαλώνει τα παιδιά της με την βοήθεια των πιστών της φίλων, ακόμα και του πρώην εραστή της, Ντάνιελ Κλίβερ.
Άποψη: Η Μπρίτζετ Τζόουνς επιστρέφει για τέταρτη και, όπως υπόσχεται, για τελευταία φορά, αν και δεν είμαστε σίγουροι για κάτι τέτοιο.
Αυτό που αναζητά εδώ και εικοσιπέντε χρόνια, ακόμα το ψάχνει: έναν ιδανικό εραστή για να περάσει μαζί του την ζωή της.
Στις πρώτες δύο ταινίες, του 2001 και 2004, βασισμένες σε δύο επιτυχημένα βιβλία των 90s, η Μπρίτζετ διηγείται στο ημερολόγιό της το πρωτοκοσμικό της πρόβλημα που την βασανίζει: να τα φτιάξει με τον δικηγόρο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μια αρσενική Αμάλ Αλαμουντίν, Κόλιν Φερθ, ή με τον πλούσιο εργοδότη της στην εφημερίδα που εργάζεται, Χιου Γκραντ.
Στην τρίτη ταινία, του 2016, την μόνη που δεν βασίζεται σε βιβλίο, η Μπρίτζετ μένει έγκυος με το πρόβλημα να είναι ποιος είναι ο πατέρας και πώς θα διαχειριστεί την μητρότητα. Το 2013 η συγγραφέας Helen Fielding κυκλοφόρησε και τρίτο βιβλίο, το οποίο αποτέλεσε τον πυρήνα της τέταρτης ταινίας, στην οποία τα πράγματα σοβαρεύουν, όσο μπορεί να γίνει σε μια 90s κλίματος rom com.
Η Μπρίτζετ έχει φτάσει πλέον τα πενήντα, τα παιδιά της μεγαλώνουν και εκείνη καλείται πλέον να διαχειριστεί αφενός την τραγική απώλεια του συντρόφου της και αιώνια αγαπημένου της, παρά τις εντάσεις και τα χωρίσματα, αφετέρου την νέα εποχή φλερτ. Αγαθιάρα και γκαφατζού, δεν πρόκειται ποτέ να μεγαλώσει μέσα της και για αυτό με επιπολαιότητα αντιμετωπίζει το οτιδήποτε.
Αν εξαιρέσουμε τον αρχικό πιο πένθιμο και βαρύ τόνο της ταινίας, κατά τα άλλα ο θάνατος του Μαρκ χρησιμοποιείται απλώς για να την αποδεσμεύσει σεναριακά και να την κάνει μια Έμα Τόμσον στο Good Luck to You, Leo Grande, μια Αν Χαθαγουέι στο The Idea of You, μια Νικόλ Κίντμαν σχεδόν σε οτιδήποτε παίζει την τελευταία πενταετία, ή ένα Sex and the City girl, της τελευταίας φάσης τους.
Η Μπρίτζετ αυτή την φορά προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με νεότερους εραστές, με την τεχνολογία και τις εφαρμογές γνωριμιών, ενώ παράλληλα καλείται να αποτινάξει στερεότυπα κοινωνικά αλλά και δικά της που επιβάλλει στην αυτοεικόνα της, με κυριότερο εκείνο της μητέρας.
Και όλα αυτά με τον ίδιο ανάλαφρα κωμικό τόνο μιας άλλης εποχής, που ίσως στους μεγαλύτερους φαντάζει πλέον λίγο μακρινός και στους νεότερους κάπως παππουδίστικος.
Η Ρενέ Ζελβέγκερ επέστρεψε στον ρόλο που την καθιέρωσε, πριν γίνει μια διπλά βραβευμένη με Όσκαρ ερμηνείας ηθοποιός (την ίδια στιγμή που η Νικόλ Κίντμαν που αναφέραμε νωρίτερα έχει κερδίσει μόνο ένα)! Το κοινό που κάποτε την αγάπησε θα θέλει να ξαναδεί τις νέες περιπέτειές της στον σύγχρονο κόσμο που το φλερτ δεν είναι τόσο εύκολο και τόσο διάχυτο, ενώ το σεξ προσφέρεται παντού και παντοιοτρόπως.
Πέραν αυτού, δεν προσθέτει κάτι στην μυθολογία της ηρωίδας, επαναλαμβάνοντας μονότονα μοτίβα, τερτίπια και μούτες, σε μια εποχή που η γυναικεία σεξουαλική αυτοδιάθεση μετά τα σαράντα ή τα πενήντα έχει γίνει ένα θέμα που συζητιέται πολύ καλύτερα και πολύ πιο εύστοχα σε άλλες ταινίες και σειρές.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων