Οι αιθουσάρχες ζητούν να ψηφίζουν για τα Όσκαρ

Δημοσίευση: 4 Ιουνίου 2025, 16:16
Συντάκτης:

Στα τέλη Ιουνίου, η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών αναμένεται να απευθύνει προσκλήσεις σε μια νέα κατηγορία μελών που πληρούν τα επαγγελματικά προσόντα για να ενταχθούν στο πιο διάσημο κλαμπ του Χόλιγουντ, εκείνο που ψηφίζει για τα Όσκαρ. Αυτή η ετήσια επέκταση μελών προσελκύει ιδιαίτερη προσοχή φέτος από τους ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών - μια ομάδα που ελπίζει να δει περισσότερους από τους συναδέλφους της να περιλαμβάνονται μεταξύ των ανθρώπων που ψηφίζουν για τις υποψηφιότητες και τους νικητές των Όσκαρ.

<a href="/nea/i-amerikaniki-akadimia-anakoinose-oskar-gia-toys-kaskanter/71456">Η Aμερικανική Ακαδημία ανακοίνωσε Οσκαρ για τους κασκαντέρ</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Aμερικανική Ακαδημία ανακοίνωσε Οσκαρ για τους κασκαντέρ

Ιστορικά, η ιδιότητα μέλους της Ακαδημίας στρέφεται προς κατηγορίες όπως σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιοί, παραγωγοί και τεχνικοί. Ενώ αρκετοί αιθουσάρχες είναι ήδη μέλη της οργάνωσης, πολλοί στην κοινότητα υποστηρίζουν ότι η μοναδική τους προοπτική υποεκπροσωπείται, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η Ακαδημία διπλασιάζει τη σημασία της κινηματογραφικής εξόδου.

Δεν είναι ασυνήθιστο για επαγγελματικές ομάδες στο Χόλιγουντ να ασκούν πιέσεις για μεγαλύτερη αναγνώριση ή ένταξη στην Ακαδημία. Μια εκστρατεία δεκαετιών για την αναγνώριση των επαγγελματιών του casting και του stunt έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο: μια νέα κατηγορία Oscar για casting θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026, ακολουθούμενη από μια κατηγορία για κασκαντέρ το 2028. Αυτά τα ορόσημα ακολούθησαν χρόνια υπεράσπισης, αιτήσεις μελών και εσωτερικές συζητήσεις μεταξύ των μελών της Ακαδημίας.

Σε αντίθεση με μια τυπική συντεχνία ή ένωση, η συμμετοχή στην Ακαδημία δεν είναι ανοιχτή σε αιτήσεις. Είναι μόνο με πρόσκληση, με τους περισσότερους υποψηφίους να πρέπει να εξασφαλίσουν έγκριση από δύο υπάρχοντα μέλη εντός του κλάδου που επιθυμούν να ενταχθούν. Εξαιρέσεις είναι οι υποψήφιοι για Όσκαρ, οι οποίοι λαμβάνονται αυτόματα υπόψη για συμμετοχή χωρίς να απαιτείται κάποιος να τους προτείνει. Η τελική απόφαση ανήκει στο Συμβούλιο της Ακαδημίας.

Πολλές πηγές λένε στο Variety ότι υπάρχει σημαντική ώθηση για να συμπεριληφθούν περισσότεροι ιδιοκτήτες αίθουσας και διανομείς στη νέα κατηγορία μελών. «Τα Όσκαρ έχουν μια νέα απαίτηση για τους ψηφοφόρους να παρακολουθούν όλες τις ταινίες, σωστά; Γιατί λοιπόν δεν θα συμπεριλάβετε την ομάδα που παρακολουθεί τα πάντα;" λέει ένας ανώνυμος διανομέας. «Παρακολουθούμε τα πάντα… Είναι αστείο να μη συμμετέχουμε στην ψηφοφορία».

Η Ακαδημία αρνήθηκε να σχολιάσει.

Επί του παρόντος, μόνο πέντε διανομείς είναι μεταξύ των εκτιμώμενων 11.000 μελών της Ακαδημίας: Richard Gelfond, Διευθύνων Σύμβουλος της IMAX Corporation (Executive Branch). Tim League, ιδρυτής του Alamo Drafthouse Cinema (Εκτελεστικό Υποκατάστημα). Greg Laemmle, Διευθύνων Σύμβουλος της Laemmle Theaters (Associate Branch) και ο David και η Patricia Keighley, οι οποίοι κατέχουν εκτελεστικούς ρόλους στο IMAX και ανήκουν στον κλάδο παραγωγής και τεχνολογίας.

Ο League, για παράδειγμα, είναι συνιδρυτής της εταιρείας ανεξάρτητης διανομής Neon - του στούντιο πίσω από ταινίες που βραβεύτηκαν με Όσκαρ όπως το "Parasite" και το "Anora" - καθώς και ο ιδρυτής του Fantastic Fest. Είναι επίσης παραγωγός ταινιών με τίτλους σε πολλά ανεξάρτητα χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, οι διανομείς λένε ότι ο αριθμός των μελών με βαθιές ρίζες στις κινηματογραφικές δραστηριότητες είναι πολύ μικρός - ειδικά σε μια εποχή που η Ακαδημία αυστηροποιεί τα πρότυπα της σχετικά με τις απαιτήσεις για την κυκλοφορία στις αίθουσες. Το 2023, η Apple ανακοίνωσε μια ετήσια επένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε ταινίες στοχευμένες στις κινηματογραφικές αίθουσες και η Amazon δεσμεύτηκε να βγάζει 12 έως 15 ταινίες ετησίως στους κινηματογράφους πριν από την αλλαγή του ενημερωμένου κανόνα.

Καθώς η Ακαδημία επανεξετάζει την εσωτερική της δομή, ένα κεντρικό ερώτημα παραμένει: Πόσο μεγάλη ή επιδραστική πρέπει να είναι μια αλυσίδα κινηματογράφου για να πληρούν τα κριτήρια για να γίνουν μέλη τα στελέχη ή οι χειριστές της;

Θα μπορούσε κάποιος όπως η Doreen Sayegh, ιδιοκτήτρια του σχεδόν 100 ετών Cranford Theatre στο New Jersey (ένας κινηματογράφος με πέντε οθόνες αγαπημένος στην κοινότητά του), να βρει υποστηρικτές στην Ακαδημία; Τι γίνεται με το The Moviehouse στο Millerton της Νέας Υόρκης, ένα μακροχρόνιο πολιτιστικό ίδρυμα στην περιοχή Hudson Valley, που ιδρύθηκε το 1978 και ανήκει σήμερα στους David Maltby και Chelsea Altman;

Η Ακαδημία έχει επανειλημμένα τονίσει ότι ένα ισχυρό κινηματογραφικό οικοσύστημα είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και το μέλλον της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η συμπερίληψη περισσότερων αιθουσαρχών και διανομέων στη συζήτηση θα μπορούσε να είναι ένα λογικό επόμενο βήμα - ένα βήμα που όχι μόνο ενισχύει την αξιοπιστία της Ακαδημίας, αλλά διασφαλίζει ότι όσοι συνδέονται πιο άμεσα με τους θεατές του κινηματογράφου έχουν μια θέση στο τραπέζι.

tags: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ballerina, από την Spentzos ballerina από την Spentzos