Πέθανε η εμβληματική Τζέιν Μπίρκιν
Η διάσημη τραγουδίστρια και ηθοποιός Τζέιν Μπίρκιν πέθανε την Κυριακή σε ηλικία 76 ετών.
Το γαλλικό υπουργείο πολιτισμού ανακοίνωσε ότι βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Παρίσι. Τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και είχε ακυρώσει πολλές συναυλίες της.
Γεννημένη στο Λονδίνο το 1946, μετακόμισε στη Γαλλία στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Πολιτογραφημένη Γαλλίδα, διατήρησε πάντα τη βρετανική προφορά της και τον άμεσα αναγνωρίσιμο τόνο της φωνής της. Τα γαλλικά μέσα την είχαν χαρακτηρίσει «αγαπημένη Αγγλίδα της χώρας». Αρχισε την καριέρα της στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960 ως ηθοποιός, συμμετέχοντας σε μικρούς ρόλους στο «Blowup» του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1966) και στο «Kaleidoscope» του Τζακ Σμάιτ (1966). Εκείνη την εποχή συνάντησε τον Τζον Μπάρι, τον διάσημο συνθέτη δεκάδεων ταινιών James Bond και βέβαια του, "Ο καουμπόι του μεσονυχτίου", ο οποίος την ώθησε να ακολουθήσει καριέρα ως τραγουδίστρια και τον οποίο παντρεύτηκε σε ηλικία 19 ετών.
Το 1967 ο σκηνοθέτης Πιερ Γκριμπλά την κάλεσε στη Γαλλία σε οντισιόν για τη νέα ταινία του «Slogan», και εκεί γνώρισε τον Σερζ Γκενσμπούρ ο οποίος ήταν ήδη διάσημος.

Η σχέση με τον Γκενσμπούρ ήταν καθοριστική. Αποτέλεσαν διάσημο ζευγάρι της παριζιάνικης καλλιτεχνικής ζωής και έγιναν διάσημοι το 1969 με το άλμπουμ «Jane Birkin / Serge Gainsbourg», ιδιαίτερα με το περίφημο τραγούδι «Je t’aime … moi non plus». Οπως είναι γνωστό, το τραγούδι -μια ακόμα έκφραση της σεξουαλικής επανάστασης= απαγορεύθηκε σε πολλές χώρες,αλλά κατάφερε τη χρονιά εκείνη να γίνει νούμερο ένα στα βρετανικά τσαρτ – η πρώτη ξενόγλωσση επιτυχία που είχε σκαρφαλώσει ως τότε στην κορυφή των δύσκολων βρετανικών μουσικών τσαρτ.
Το 1971 γεννήθηκε η κόρη τους Σαρλότ, επίσης διάσημη ηθοποιός και τραγουδίστρια.
Μετά τη διάλυση της σχέσης το 1981, συνέχισε την καριέρα της ως τραγουδίστρια και ηθοποιός με άλμπουμ όπως το «Baby Alone in Babylone» το 1983 και το «Amour des Feintes» το 1990, αμφότερα σε στίχους και μουσική του Γκενσμπούρ.

Η Μπίρκιν ξεχώριζε για το στυλ της. Εγινε editorial σε αναρίθμητα περιοδικά μόδας, ενώ το προσωπικό της γούστο εξυμνείται μέχρι και σήμερα: από την εμφάνισή της με το διαφανές φόρεμα στην πρεμιέρα της ταινίας «Slogan το 1969 μέχρι το παντελόνι Saint Laurent που φόρεσε στις συναυλίες «Gainsbourg symphonique» το 2017. Ηταν μάλιστα η πρώτη που λάνσαρε τα ψάθινα καλάθια τα οποία δεν αποχωριζόταν κυριολεκτικά ποτέ και τα οποία αργότερα αντέγραψαν ουκ ολίγοι οίκοι μόδας.
Η ιδέα για το θρυλικό μοντέλο του οίκου Hermès «γεννήθηκε» κατά τη διάρκεια μιας πτήσης το 1983, όπου η Μπίρκιν καθόταν δίπλα στον CEO της Hermès Ζαν Λουί Ντιμά και παραπονιόταν για τα πράγματα που έπεφταν συνεχώς έξω από την τσάντα της.
«Πρέπει να πάρεις μια με τσέπες», της είπε. «Την ημέρα που η Hermès θα βγάλει μια τσάντα με τσέπες, θα την αγοράσω», είπε και ο Ντιμά απάντησε: «Εγώ είμαι Hermès και θα βάλω τσέπες για σένα!».
Ωστόσο το 2015 η Τζέιν Μπίρκιν ζήτησε από τον γαλλικό οίκο να αφαιρέσει από τις ιστορικές τσάντες το όνομά της, μετά από καταγγελίες της ΜΚΟ People for the Ethical Treatment of Animals ότι χρησιμοποιούνται βίαιες πρακτικές προκειμένου να αφαιρεθεί δέρμα κροκόδειλου για την κατασκευή τους. Μετά από έρευνες που διενήργησε ο γαλλικός οίκος και την καταδίκη μεμονωμένων παρατυπιών, η Τζέιν Μπίρκιν υποχώρησε από τη διαμάχη. Ζήτησε ωστόσο από τον γαλλικό οίκο να διαθέτει ετησίως μέρος των αστρονομικών εσόδων από την πώληση των Βirkin για τη στήριξη του φιλανθρωπικού της έργου – κάτι που έχει ζητήσει να συνεχιστεί και μετά τον θάνατό της.
To 2022 η Σαρλότ Γκενσμπούρ σκηνοθέτησε ένα ντοκιμαντέρ για τη μητέρα της «Jane by Charlotte». Η Σαρλότ δεν εστίασε στο σύμβολο των 60s και την μούσα του Σερζ Γκενσμπούρ, αλλά στην ζωή της ως μητέρα, τις δύσκολες στιγμές της και τα προβλήματα υγείας της.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων