Berlinale 2011: Το πρωϊ Χρηματιστήριο, το βράδι swing jazz

Δημοσίευση: 14 Φεβ. 2011, 13:34

Πολύ καλύτερος καιρός από τα προηγούμενα χρόνια στο Βερολίνο, φέτος. Καμία σχέση με τα -12 και -15 της προηγούμενης διετίας. Μη σας πω και για ψιλολιακάδες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γίνονται πιο άνετα και οι βόλτες, έτσι. Και από περπάτημα, πολύ. Βλέπετε, καλό το φεστιβάλ, αλλά παίζουν και εκπτώσεις στο Βερολίνο αυτή την εποχή και μιλάμε για καταστάσεις 70-80%, οπότε αξίζει να τσιμπήσεις κανένα ρουχαλάκι της προκοπής...

Στο θέμα μας. Συγκίνηση για τον Ιρανό σκηνοθέτη Τζαφάρ Πανάχι (Offside, Crimson Tide, Circle), ο οποίος ήταν επίσημος προσκεκλημένος στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, ενώ θα προβληθούν και όλες οι ταινίες του. Βέβαια, ο Πανάχι δεν ήρθε διότι του έχει επιβληθεί 6ετής φυλάκιση και απαγόρευση να σκηνοθετεί για τα επόμενα 20 χρόνια από δικαστήριο της πατρίδας του. Αντ’αυτού, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, διάβασε μια επιστολή που έστειλε ο Ιρανός δημιουργός και στην οποία τόνιζε ότι «Μπορεί θεωρητικά να περιόρισαν την δημιουργικότητά μου για 20 χρόνια, αλλά δεν μπορούν να με εμποδίσουν από το όνειρο».

Το «Αmnesty» του Μπουγιάρ Αλιμάνι δεν κατάφερα να το δω, αλλά συγκέντρωσε θετικά σχόλια και οι πρώτες γνώμες έκαναν λόγο για «ένα βραδύκαυστο δράμα με ελάχιστους διαλόγους που χτίζει με υπομονή ένα σύμπαν στο οποίο αν αφεθείς, μόνο κερδισμένος μπορείς να βγεις», όπως σημείωσε το Variety.

Eίδα όμως το «Prize» (φωτό) της Αργεντινής Πάολα Μάρκοβιτς σχετικά με ένα 7χρονο κοριτσάκι και την μητέρα του που προσπαθούν να κρύψουν την φυγή του πατέρα της οικογένειας από τις κυβερνητικές αρχές την δεκαετία του 70. Μια αρκετά εστέτ δουλειά που χρησιμοποιεί πολύ την εικόνα πάνω από το συναίσθημα προσπαθώντας να περιγράψει (με αρκετά αδρές γραμμές) την ψυχοσύνθεση του μικρού κοριτσιού που αναγκάζεται να λέει ψέματα στο σχολείο. Εδώ κάνει το λάθος η Μάρκοβιτς, καθώς δεν εστιάζει στην σχολική κοινωνία (όπου εύστοχα αντανακλά –όσο ασχολείται- τον κοινωνικό περίγυρο και την στρατοκρατία της εποχής), αλλά στις περιπλανήσεις της μικρής στην φύση ή τα παιχνίδια της με μια συμμαθήτριά της, τα οποία καδράρει με συνεχόμενα close ups που εν τέλει κουράζουν. Δείχνει ότι είναι περίπου αυτοβιογραφικό, αλλά εμείς τι φταίμε και ποιον ενδιαφέρει;

Όσο για το «Margin Call» του J.C.Τσάντορ, δικαιολογημένα ήταν θέμα συζήτησης στο πρόσφατο Sundance, buzz που το ακολούθησε και στο Βερολίνο. Είναι επίκαιρο (οικονομικές αναταραχές, δολοπλοκίες, πιθανό κραχ στο χρηματιστήριο της Wall Streer), είναι δομημένο σαν θρίλερ αν και δεν συντρέχει κάποιος λόγος, δεν έχει το τσαγανό του Wall Street, αλλά είναι ρεαλιστικό και εύστοχο σε συναισθήματα και καταστάσεις. Και φυσικά καλοπαιγμένο από Σπέισι, Άιρονς, Μπετάνι, Τούτσι. Περισσότερα όμως με την έξοδο της ταινίας στους ελληνικούς κινηματογράφους.

Θέματα

Tony Roma’s λέγεται το εστιατόριο που φάγαμε επί της Potsdamer Strasse. Θα σου θυμίσει αρκετά τα TGI Fridays, Applebees και λοιπά, μόνο που αυτό εδώ είναι πιο cosy, πιο ζεστό, με ασύλληπτα ribs και burgers και δεν θα σου πιάσουν και τον κώλο.

Το βράδυ ανακαλύψαμε ένα live jazz bar, το B-Flat (Rosenthaler Str. 13, πας με U8) που είχε την Louise Gold και τους Das Quarzochester. Swing jazz μεσοπολέμου σε πληροφορώ, με την φωνή της τύπισσας να θυμίζει αρκετά Billie Holiday (δεν κάνω πλάκα) και να μας κερδίζει σε ένα μακρόστενο χώρο με μίνιμαλ διακόσμηση.

Η υπόθεση σήκωνε και νέα ποτά (τα οποία να σε ενημερώσω ότι παίζουν μεταξύ 5-6 ευρώ το πολύ και μιλάω και για σπέσιαλ, ε;), τα οποία αποφασίσαμε να τα πιούμε (μιας και η θερμοκρασία είχε πέσει στο μείον και δεν σήκωνε μαγκιές) στο Delicious Donuts, 100 μέτρα πιο πέρα. Απογοητευτήκαμε λίγο μουσικά (το θυμόμουν μέσα στην σιξτίλα, μας προέκυψε deep house αλλά ευτυχώς όχι σε εκκωφαντική ένταση), αλλά η μπάρα του είναι πολύ όμορφη, το κοινό πιτσιρικαρία αλλά τρομερά cool, μια χαρά αναλύσαμε τα θέματά μας και φύγαμε μες στην ευδαιμονία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos