News

"The alienist season 1": To Mindhunter του 19ου αιώνα



Σύνοψη: Νέα Υόρκη, 1896. Ο αρχηγός της αστυνομίας στρέφεται στον ψυχίατρο Λάζλο Κράιζλερ για την υπόθεση ενός κατά συρροή δολοφόνου νεαρών αγοριών. Βοηθοί στην έρευνα του θα είναι ο σκιτσογράφος των New York Times Τζον Μουρ και η γραμματέας του αρχηγού Σάρα Χάουαρντ. Οι τρεις τους θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν την ψυχολογία του δολοφόνου ώστε να αποτρέψουν την συνέχεια των πράξεών του όμως αυτό θα είναι πιο επικίνδυνο από όσο πίστευαν.

Άποψη:  Η επιτυχία του The Alienist ήταν εξ αρχής εγγυημένη. Είχε μία καλή ιστορία για να ξεκινήσει, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Κέιλεμπ Καρ, συγκέντρωσε ηθοποιούς οι οποίοι στυλιστικά ταίριαξαν ασυζητητί με την ατμόσφαιρα και τέλος, είχε μία dream team παραγωγών από πίσω για να επιβλέπει το τελικό προϊόν. Το τηλεοπτικό δίκτυο TNT δεν θα μπορούσε να αποτύχει με μία τέτοια συνεργασία, και φυσικά δεν το έκανε.

Η ιστορία απλή στην βάση της, κυνηγητό ενός κατά συρροή δολοφόνου, που όμως τόλμησε να ανοιχτεί αρκετά και να καλύψει ένα εύρος πρακτικής αλλά και ψυχολογικής φύσεως, αναφορικά με το «πώς» και το «γιατί» δρα με τον συγκεκριμένο τρόπο ο δράστης, ο οποίος καταφέρνει και τους ξεγλιστρά διαρκώς.

Έχετε υπόψιν σας ότι η δημιουργία ενός ψυχολογικού προφίλ εκείνες τις μέρες ήταν σπάνιο, σχεδόν ανήκουστο γεγονός και αυτό που επιτυγχάνει το The Alienist είναι να μας εισάγει στην πρώιμη μορφή της συγκεκριμένης τακτικής που συνεργεί μαζί με την αστυνομία. Ας πούμε, κάτι σαν ένα Mindhunter εποχής. Οι προστριβές δεν λείπουν από τους δύο μαχόμενους κλάδους, αστυνομία και ιατρική, αλλά στο τέλος ο ικανότερος θριαμβεύει.

Φαινομενικά, το The Alienist κινείται σε ρυθμούς True Detective (άλλωστε στην παραγωγή συμμετέχει και ο Κάρι Φουκουνάγκα), χωρίς την εξελισσόμενη κορύφωση που χαρακτήριζε την δεύτερη σειρά αφού από σενάριο και πλοκή το The Alienist πάσχει σε μέτριο βαθμό, χωρίς παρόλα αυτά να χάνει από ενδιαφέρον. Μπορεί το τέλος να έρχεται κάπως βιαστικά και απότομα, με περίπλοκη αφήγηση μέχρι εκεί, όμως στέκεται αντάξιο φιλοδοξιών.

Το απαραίτητο class της σειράς (μην ξεχνάτε ότι έχουμε 1896) διατηρείται από τον Ντάνιελ Μπρουλ (Burnt, Goodbye Lenin) που έχει μια έμφυτη φινέτσα και είναι ιδανικός για ρόλους σε δράματα εποχής όπως συμβαίνει και με την Ντακότα Φάνινγκ (American Pastoral) με την αριστοκρατική ομορφιά της. Ο Λουκ Έβανς (The Girl on the Train) αρχικά φαίνεται να υπάρχει για αισθητικούς σκοπούς αλλά σταδιακά συνδράμει και αυτός σε μεγάλο ποσοστό.

Ευτυχές είναι το γεγονός ότι η σειρά επιλέγει να δώσει βάρος και στο έγκλημα αυτό καθ’αυτό αλλά και στον λανθασμένο χειρισμό της αστυνομίας σχετικά με την εγκληματική ψυχολογία, το οποίο δείχνει την ικανότητά της στην παραγωγή ποιοτικής τηλεόρασης, την ίδια στιγμή που γίνεται ένα τηλεοπτικό ξέσπασμα μέτριας κλάσης. Στρέψτε την προσοχή σας εδώ από τις 19 Απριλίου που το The Alienist θα στριμάρει στο Netflix. 

Δημοσίευση: 16 Απριλίου 2018, 14:39
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

private life
Σύνοψη: Ο Richard (Paul Giamatti) και η Rachel (Kathryn...
7 hours
7 hours
Άραγε θα δούμε το Blade Runner να μεταφέρεται στην...
7 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο