Oscars 2022: Ποιοί θα κερδίσουν;

Δημοσίευση: 27 Μαρτίου 2022, 02:59
Συντάκτης:

Mπορεί να πραγματοποιούν κάθε χρόνο γενναία βήματα προς την αυτο-απαξίωσή τους, αλλά αν είναι κάτι που έχει καταφέρει ο θεσμός των Όσκαρ, είναι να αποτελεί αφορμή για συζητήσεις σχετικά με τις πιθανές βραβεύσεις της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, υπό το πρίσμα πως οι επιλογές της αποτελούν τις "καλύτερες ταινίες της χρονιάς". Φυσικά και δεν είναι έτσι τις πρρισσότερες από τις φορές, αλλά η αίγλη τους παραμένει ακόμα και τώρα σχετικά διαχρονική. 

<a href="/nea/flee/66227">Flee</a>ΣΧΕΤΙΚΑFlee

Η οσκαρική περίοδος λοιπόν αποτελεί μια καλή αφορμή για συζητήσεις σχετικά με το ποιες είναι οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς και στο τέλος θα βραβευτούν με το χρυσό αγαλματίδιο, αλλά και το παρασύνθημα για τα φιλμ που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας και τελικά θα αποζημιωθούν με τα πιο πρεστιζάτα βραβεία της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Σε ποιους και ποιες όμως θα απονεμηθούν φέτος τα χρυσά αγαλματίδια τα ξημερώματα της 28ης Μαρτίου που θα δούμε ζωντανά από την COSMOTE TV; Οι προβλέψεις είναι παραδοσιακά δύσκολες, υπάρχουν όμως κάποιες σταθερές πάνω στις οποίες μπορούμε να καταθέσουμε ορισμένους συλλογισμούς και να καταγράψουμε μια κατάσταση που διαμορφώνεται στις 12 βασικές κατηγορίες.

Εδώ μπορείτε να ανατρέξετε στις φετινές υποψηφιότητες συνολικά.

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Σκληρή μονομαχία αναμένεται εδώ, με το «Summer of Soul» του Questlove να διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα, έχοντας κερδίσε σε Sundance και BAFTA, ενώ και το θέμα που πραγματεύεται, το Woodstock των μαύρων το 1969 με ονόματα-θρύλους επί σκηνής, είναι τουλάχιστον πιασάρικο, ειδικά τέτοια εποχή. Απέναντί του, το «Flee» του Γιόνας Πόερ Ράσμουνσεν, το πρώτο φιλμ που προτείνεται για Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας, Animation και Ντοκιμαντέρ. Eχει κερδίσει στα Ευρωπαϊκά Βραβεία, στα Διεθνή Βραβεία Ντοκιμαντέρ και σε πολλές Ενώσεις Κριτικών της Αμερικής.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ

Ακλόνητο φαβορί είναι το «Drive my car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι που αποκλείεται να απάσει, όσο και αν παραδοσιακά απρόβλεπτη είναι η συγκεκριμένη κατηγορία. Η ταινία του Ιάπωνα δημιουργού που θυμίζει κάτι από Παράσιτα στο οσκαρικό buzz της με υποψηφιότητες επίσης για Ταινία, Σκηνοθεσία και Διασκευασμένο Σενάριο. Τα δύο πρώτα πολύ δύσκολα θα τα διεκδικήσει, αλλά έστω και έτσι, δεν υπάρχει περίπτωση να χάσει το αγαλματίδιο, ούτε από το «Flee» γα το οποίο σας γράψαμε πιο πάνω, ούτε από το συμπαθές «The Worst Person in the World» του Γιοακίμ Τρίερ ή το «The hand of God» του Πάολο Σορεντίνο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Θεωρείται πάρα πολύ δύσκολο να χάσει το Όσκαρ Φωτογραφίας ο Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune», μια εντυπωσιακή απεικόνιση στο γουτουριστικό sci-fi όραμα του Ντενί Βιλνέβ. Έχει βραβευτεί από την Ένωση Φωτογράφων, αλλά και στα BAFTA και ο διευθυντής φωτογραφίας του φετινού «The Batman», πολύ δύσκολα θα χάσει. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα γίνει από την Άρι Βέγνκερ για το «The power of the dog», μόλις την 2η γυναίκα που προτείνεται για το αντίστοιχο Όσκαρ στην ιστορία του θεσμού. Και που έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά, συνομιλώντας με την σκηνοθετική ματιά της Τζέιν Κάμπιον.

ΜΟΝΤΑΖ

Ίσως η πιο ανοικτή σε προβλέψεις κατηγορία από αυτές που αναλύουμε, καθώς ναι μεν το «Dune» είναι το φαβορί σύμφωνα με τα στοιχηματικά πρακτορεία π.χ., αλλά θεωρείται εξίσου πιθανό αν αποδειχθεί οσκαρικό ρεύμα για το «The power of the dog», να καταλήξει εκεί. Προσωπικά δεν διακρίναμε μονταζιακές αρετές στα «Don’t look up» & «King Ruchard», αντιθέτως στο «Tick,Tick…Boom!» του Λιν Μανουέλ Μιράντα, το μοντάζ είναι καίριας σημασίας και γνώμη μας είναι πως ίσως αποδειχθεί η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς.

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Το είδαμε και αυτό. Μια αμερικανική ταινία να διαθέτει πιο εύστοχο σενάριο από μια γαλλική, της οποίας αποτελεί remake. Το «CODA» της Σίαν Χέντερ δούλεψε πολύ την προσαρμογή του στην αμερικανική πραγματικότητα, ενώ σεβάστηκε απόλυτα τις νόρμες της κοινότητας των κωφών, δίχως να τις εξωραϊζει. Κέρδισε το βραβείο Ενωσης Σεναριογράφων και το BAFTA, δύσκολα θα χάσει, αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα γίνει από το «The power of the dog» της Τζέιν Κάμπιον, μια λεπτοβελονιά στις διακυμάνσεις των διαπροσωπικών σχέσεων και των κρυμένων μυστικών (και παθών).

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ:

Μεγάλο φαβορί ο Κένεθ Μπράνα για το «Belfast», βασικά για να κερδίσει και κάτι. Με τις Χρυσές Σφαίρες στις αποσκευές του (όχι όμως και τα BAFTA, αν λέει κάτι αυτό), απειλείται ουσιαστικά μόνο από το «Don’t look up» του Άνταμ ΜακΚέι που βράβευσε η Ένωση Σεναριογράφων και η τελευταία φορά που αντίστοιχη ταινία δεν πήρε Όσκαρ, ήταν 21 χρόνια πριν…

Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ο Ουίλ Σμιθ έχει υπάρξει άλλες δύο φορές υποψήφιος (Ali, Pursuit of happiness), αλλά στο «King Richard» δίνει μάλλον την κορυφαία ερμηνεία της καριέρας του, έχοντας κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα, Ένωση Ηθοποιών, SAG, BAFTA. Μιλάμε για γκράντε φαβορί που απειλείται ουσιαστικά μόνο από τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για το «The power of the dog» και θα έπρεπε να απειλείται από τον Άντριου Γκάρφιλντ και την ερμηνεια ζωής του στο «Tick, Tick... Boom!»…

Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Μάλλον από το πουθενά η Τζέσικα Τσαστέιν κατάφερε να αποκτήσει ισχυρό οσκαρικό προβάδισμα για την ερμηνεία της στο «The Eyes of Tammy Faye» (που δεν ξέρουμε ακόμη πότε και αν θα δούμε εδώ), με την ώθηση που της έδωσαν η Ένωση Ηθοποιών και τα BAFTA, ενώ η Νικόλ Κίντμαν πήρε Χρυσή Σφαίρα για το «Being the Ricardos», σε μια ανοικτή κατηγορία, όπου ελπίδες διατηρούν ακόμη η Κρίστεν Στιούαρτ («Spencer») και η  Πενέλοπε Κρουζ («Parallel Mothers»)…

Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Απόλυτο φαβορί εδώ η Αριάνα ΝτεΜπόουζ για το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με νίκες σε Χρυσές Σφαίρες, Ένωση Ηθοποιών, BAFTA και τις περισσότερες από τις αμερικανικές ενώσεις κριτικών. Μεγάλα long shots, η Κίρστεν Ντανστ (The power of the dog) και η Οντζουάν Έλις (King Richard).

Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Και εδώ η κατηγορία είναι μάλλον κλειδωμένη, με τον Τρόι Κότσερ με νίκες σε Ένωση Ηθοποιών και BAFTA, να έχει χτίσει σημαντικό οσκαρικό buzz και να ετοιμάζεται να γίνει ο πρώτος κωφός άνδρας που κερδίζει Όσκαρ (36 χρόνια μετά την Μάρλιν Μάτλιν στα «Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού») και πολύ άξια, αν μας ρωτάς. Πολύ, πολύ καλός ο Κόντι Σμιτ ΜακΦι στο «The power of the dog» και ίσως σε ένα παράλληλο σύμπαν να άξιζε να κερδίσει, αλλά είπαμε: η κατηγορία είναι κλειδωμένη.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Είναι πολύ πιθανό φέτος να έχουμε διαφορετικούς νικητές σε ταινία και σκηνοθεσία, με την Τζέιν Κάμπιον να απειλείται σοβαρά από το CODA για το πρώτο βραβείο, αλλά μόνο με θαύμα να κινδυνεύει να χάσει το δεύτερο, έχοντας κερδίσει Χρυσή Σφαίρα, Βραβείο Ενωσης Σκηνοθετών, BAFTA, Critics Choice και δεκάδες ακόμα από της κριτικές επιτροπές Αμερικής. Είναι ήδη η μοναδική γυναίκα σκηνοθέτης που έχει δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ Σκηνοθεσίας (η πρώτη ήταν το 1994 για τα «Μαθήματα Πιάνου»). Αν κερδίσει, θα γίνει η 3η γυναίκα, μετά τις Κάθριν Μπίγκελοου και Κλόε Ζάο, που κερδίζει Οσκαρ Σκηνοθεσίας σε 94 χρόνια Ιστορίας των βραβείων Οσκαρ.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Απίστευτο και όμως αληθινό, αλλά το CODA της Σίαν Χέντερ, έχει πάρει φόρα τις τελευταίες ημέρες και με νίκες στην Ένωση Παραγωγών (που σχεδόν πάντα προβλέπει τον οσκαρικό νικητή) και τα BAFTA, είναι πλέον το φαβορί για να γίνει η πρώτη ταινία με (στην μεγάλη της πλειοψηφία) κωφούς ηθποιούς, αλλά και η πρώτη ταινία της Apple TV που θα πάρει Όσκαρ. Μέχρι πριν λίγο καιρό το φαβορί στη θέση του φαβορί, θεωρούνταν το «The power of the dog» της Τζέιν Κάμπιον με τις 12 υποψηφιότητές του, με νίκες σε Φεστιβάλ Βενετίας και Χρυσές Σφαίρες. Πλέον, είναι ελαφρώς αουτσάιντερ για να δώσει στο Netflix την πρώτη του οσκαρική νίκη μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες μετα Roma, Irishman, Mank…

 

Η 94η τελετή των βραβείων Οσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Μαρτίου και μεταδοθεί ζωντανά από την Cosmote TV

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos