ΣΕΙΡΕΣ

"Μαέστρο": Aλλος το όνομα, άλλη η Χάρις

Δημοσίευση: 4 Νοε. 2022, 14:13

Το "Μαέστρο" του Χριστόφορου Παπακαλιάτη είναι, για πολλούς, το τηλεοπτικό γεγονός της χρονιάς, η σειρά που έλειπε από την εγχώρια τηλεόραση.Είδαμε τα τρία πρώτα επεισόδια, από τα συνολικά εννέα, και δεν θα καταφύγουμε στα κλισέ της σύγκρισης με ξένες σειρές, που στο φινάλε είναι υποτιμητικό για τους δημιουργούς και το καστ. Παρακολουθείς μια σειρά και την κρίνεις ως θεατής, τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

<a href="/nea/maestro-sto-top10-ton-seiron-toy-netflix-se-31-hores/67949">To «Maestro» στο Top10 των σειρών του Netflix σε 31 χώρες</a>ΣΧΕΤΙΚΑTo «Maestro» στο Top10 των σειρών του Netflix σε 31 χώρες

Σύνοψη: Ένα ερωτικό δράμα με φόντο τη σκληρή σύγχρονη πραγματικότητα. Μια ακολουθία συμβάντων βαθιά ανθρώπινων, ρεαλιστικών, συγκινητικών με εκρηκτική έκβαση. O Ορέστης ταξιδεύει σε ένα μικρό νησί στην εποχή της πανδημίας προκειμένου να στήσει, από την αρχή, ένα Φεστιβάλ μουσικής. Αντιμέτωπος με τη μικρή κοινωνία του νησιού και όλες τις παθογένειές της, θα βρεθεί μπλεγμένος σε μία ακραία ερωτική ιστορία που θα αποτελέσει κίνητρο για να εκδηλωθούν όλα τα κοινωνικά προβλήματα τα οποία μαστίζουν μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων. Είναι όλοι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και μ’ έναν τρόπο συνένοχοι σε αυτό που θα ακολουθήσει…

Ο Παπακαλιάτης είναι ένας mainstream δημιουργός. Με όλα τα συν και όλα τα πλην. Η θεματολογία και εδώ είναι "πολυφορεμένη". Πολλές ιστορίες που αλληλοσυνδέονται μέχρι το δραματικό φινάλε που θα επηρεάσει τους πάντες (υποθέτουμε, δεν έχουμε μαντικές ικανότητες). Οι χαρακτήρες το ίδιο. Είναι αυτό κακό; Οχι πάντα, όλα εξαρτώνται από την αποτέλεσμα. Kαι έως τώρα κερδίζει το ευρύ κοινό (χωρίς βέβαια να έχει σαρωτικές θεαματικότητες) και αυτό έχει σημασία σε ένα προϊόν. Αλλά στερείται φαντασίας, μιας νέας πρότασης σεναριακά. Τα θέματα είναι "καυτά", θα πρέπει το ίδιο να είναι και ο δρόμος του δημιουργού. Ζητάμε πολλά;

Η μουσική εννοείται δεν παίζει κανένα ρόλο, ο τίτλος "Μαέστρο" έως τώρα τουλάχιστον, δεν βγάζει νόημα, έχουμε βέβαια έξι ακόμα επεισόδια. Το στόρι είναι κρυμμένα πάθη, η υποκρισία, ο ρατσιμός, η ομοφοβία,το σεξ, μυστικά, ψέμματα και απελπισία. Πάνω απ' όλα ο έρωτας που ουσιαστικά κινεί τα πάντα. Στόχος είναι η  αίσθηση δυσφορίας της μικρής ελληνικής κοινωνίας και η αδυναμία διαφυγής. Η σειρά το πετυχαίνει μόνο μέσα από προσωπικά δράματα, το νησί επιλέχθηκε πιθανό για να έχουμε ωραία πλάνα με μαγιό και υποβρύχιες βουτιές και πτώματα να βουλιάζουν. Δεν το εννοούμε ειρωνικά, εξυπηρετούν την ερωτική επιθυμία και το μυστήριο.

Η αφήγηση έως τώρα πετυχαίνει να παραδίδει αλλεπάλληλα cliffhangers -πρώτο πλάνο ένα πτώμα, μια δολοφονία- με το whodunnit να παραμένει ανοιχτό. Οι πολλές ιστορίες πολλές φορές αποδυναμώνουν τη ροή, καθώς δεν είναι όλες τόσο δυνατές και αυτό οφείλεται στους διαλόγους αλλα και τη χημεία των ηθοποιών, αφού σχεδόν το 90% των σκηνών έχει να κάνει με τετ α τετ δύο χαρακτήρων.

Ο ρόλος Χάρις Αλεξίου είναι η μεγάλη έκπληξη. Η κορυφαία Ελληνίδα τραγουδίστρια στον πρώτο υποκριτικό ρόλο της είναι εξαιρετική. Εκ προοιμίου συμπαθής, αλλά γνήσια φυσική, με φοβερό timing, είναι έως τώρα η "καρδιά" της σειράς (το 3ο επεισόδιο είναι όλο δικό της με την ιστορία της να θέτει τον τόνο) και βέβαια η επιλογή και η κατεύθυνση πιστώνεται στον Παπακαλιάτη.
Το σύνολο του καστ είναι λειτουργικό. Ο Γιάννης Τσορτσέκης είναι απειλητικός,  η Μαρία Καβογιάννη κερδίζει χωρίς προσπάθεια τον θεατή (έχει και τον ρόλο-κλειδί), η Στεφανία Γουλιώτη κερδίζει κάθε σκηνή της.

Το μεγάλο μείον είναι ο ίδιος ο Παπακαλιάτης. Εχει μια συγκεκριμένη μανιέρα που δεν αποχωρίζεται αλλά δεν εξελίσσει υποκρτικά. Καμία έκπληξη, σε καμία στιγμή, λες και γράφει το ρόλο του για τις αντιδράσεις στα social media. Ξανά με καλλιτεχνικό επάγγελμα, ανοιχτό πουκάμισο, μόνιμα ίδιο βλέμμα σε κάθε περίσταση. Αν το σκεφτείς, είναι σοφή επιλογή εμπορικά, αλλά όχι δραματουργικά.
Οπως και η Κλέλια Ανδριολάτου. Ιδανική ως η εικόνα της πανέμορφης νέας, αλλά υποκρτικά διεκπαιρεωτικής, όπως και ο ρόλος του Φάνη Μουρατίδη, που δείχνει αμήχανος. Στη δική του περίπτωση, το στοιχείο της εγκληματικής δράσης πάσχει, καθώς υπάρχει μόνο ως συμβολισμός για να καταδείξουμε το πόσο ψεύτικος είναι, στερώντας του σκηνές να αποκαλύψει πόσο αδίστακτος είναι. Διακινεί και κρύβει εκατομμύρια με συνεργάτη έναν (και μόνο!) αμφιλεγόμενο μέθυσο.
John Burgundy

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
10896
Feelgood
7662
Rosebud.21
7410
Feelgood
6344
Joika, από την Spentzos Joika, από την Spentzos