ΣΕΙΡΕΣ

"L'opera" season 1: Εθιστικό δράμα μπαλέτου

Δημοσίευση: 19 Ιαν. 2022, 20:43
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η 35χρονη Ζόι μετά από μία πτώση επί σκηνής βλέπει την ζωή της να κατρακυλά και την θέση της ως Πρίμα Μπαλαρίνα στην Όπερα του Παρισιού να κινδυνεύει καθώς οι διευθύνοντες επιχειρούν να την απολύσουν. Παράλληλα, η νεαρή Φλορά αντιμετωπίζει την καχυποψία και την αμφιβολία όλων όσων δυσκολεύονται να δουν στο πρόσωπό της και το έγχρωμο δέρμα της την επόμενη μπαλαρίνα.

<a href="/nea/new-look-monotono-kai-afiloxeno-gia-ton-theati/69579">"Τhe new look": Μονότονο και αφιλόξενο για τον θεατή</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Τhe new look": Μονότονο και αφιλόξενο για τον θεατή

Άποψη: Στο Γαλλικό συνδρομητικό OCS έκανε πρεμιέρα το L’Opera, η σειρά όνομα και πράγμα που περιστρέφεται γύρω από την καθημερινότητα των χορευτών της, και στην Ελλάδα μπορούμε να την απολαύσουμε στην Cosmote TV. Η ιδιαίτερη θεματική της ίσως ξενίσει πολλούς αφού ο χορός και δη το μπαλέτο είναι άγνωστος κόσμος για μεγάλη μερίδα του κοινού όμως η μεγάλη παραγωγή που στήθηκε στις Βρυξέλλες εν μέσω καραντίνας και η μετέπειτα επεξεργασία στο στούντιο δείχνουν μελετημένη δουλειά και βαθιά γνώση του αντικειμένου που σχεδόν δεν μπορείς να αμφισβητήσεις.

Πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς τις δυσκολίες του να κινηματογραφείς μία χορογραφία, ειδικά μία πολυάριθμη χορογραφία με την κάμερα  να πρέπει να “χορέψει” και αυτή στον ρυθμό της για ένα αρχικό αποτέλεσμα που θα καρποφορήσει στο μοντάζ. Το “L’Opera” ανεβαίνει σε υψηλό τεχνικό επίπεδο και ρίχνεται στην μάχη με τις πιρουέτες και τις τουτού και παραδίδει σκηνές καθαρά κινητικές, σε απόσταση αναπνοής από τον ηθοποιό/χορευτή και πολύ ζωντανές για να σε αφήσουν αδιάφορο. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε και τον εντυπωσιασμό που προσφέρει η συντονισμένη κίνηση, το στοίχημα το έχει κερδίσει και με το παραπάνω.

Πέρα όμως από το οπτικό κομμάτι, το οποίο δουλεύει και σε δύο διαφορετικούς κόσμους, εντός και εκτός σκηνής με ό,τι αυτό συνεπάγεται, εξίσου σαγηνευτική είναι και η πρωταγωνίστρια Ζόι, χαοτική αλλά και αιθέρια, που υποδύεται με την απαραίτητη ευαισθησία η Αριάν Λαμπέντ. Η 38χρονη ηθοποιός όχι μόνο ανταπεξέρχεται στο χορευτικό κομμάτι με χάρη (η Λαμπέντ ήθελε να γίνει χορεύτρια μέχρι τα 16 της ώσπου τελικά στράφηκε στο θέατρο) αλλά αποτυπώνει την πτώση και την επάνοδο μιας άλλοτε φημισμένης πρίμα μπαλαρίνας με την απαραίτητη προσοχή σε όλα τα ενδιάμεσα στάδια. Άλλωστε ο ρόλος της μοιράζεται ανάμεσα σε ξέφρενα μεθύσια σε σκοτεινά μπαρ, πολύωρες προπονήσεις και την ιδιότροπη σκηνή εκεί όπου όλα πρέπει να μεταφραστούν σε ανάλαφρο βηματισμό από την επιμελή Λαμπέντ. 

Στον αντίποδα, η Σούζι Μπέμπα (την οποία αναμένουμε να δούμε και στο “Poor Things” του Λάνθιμου ) στον χαρακτήρα της Φλορά είναι μία ενέργεια που όλο και αυξάνει βρίσκοντας μπροστά της όλα τα εμπόδια μιας ανερχόμενης αλλά παραμένει εγκρατής στην αντίδραση. Από εμάς κερδίζει την επιείκεια όπως εξίσου επιδερμικά της την δείχνει η Ζόι όταν τα μονοπάτια τους διασταυρωθούν. Η συνάντησή τους ήταν δεδομένη, η χημεία τους όχι αλλά και πάλι η κοινή τους εμφάνιση πατάει τα σωστά κουμπιά.

Ωστόσο, εκτός από τα παραπάνω, το “L’Opera” είναι πολλά περισσότερα.

Είναι μία ρεαλιστική απεικόνιση ενός μεγάλου θεσμού που βαδίζει σε στερεότυπα όπως είναι και η ιστορία πολλών χαρακτήρων που προσπαθούν να λοξοδρομήσουν έστω για λίγο. Είναι το κρυφό ποντάρισμα που κάνεις στους χαρακτήρες για το ποιος δεν θα αντέξει την πίεση, είναι όμως και η τρομακτική πειθαρχία που οδηγεί την κάθε τους κίνηση.

Στα γενικά είναι ένα μπαλετικό δράμα που ποτέ δεν θα περίμενες να γίνει εθιστικό και όμως το κάνει.

H σειρά στριμάρει στο Cosmote TV.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos