Berlinale 2021: "Introduction" - Κριτική

Δημοσίευση: 2 Μαρτίου 2021, 04:12
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ο Youngho είναι ένας νεαρός Κορεάτης γιος ενός γιατρού, που όταν επισκέπτεται τον πατέρα του στο ιατρείο, βλέπει έναν διάσημο ηθοποιό ανάμεσα στους πελάτες του. Η κοπέλα του, η Juwon, μετακομίζει στο Βερολίνο για σπουδές και μια μέρα της κάνει έκπληξη και εμφανίζεται στο Βερολίνο.

<a href="/synenteyxeis/rantoy-tzoynte-ti-einai-pragmatika-hydaio/65274">Ράντου Τζούντε: "Τι είναι πραγματικά χυδαίο;"</a>ΣΧΕΤΙΚΑΡάντου Τζούντε: "Τι είναι πραγματικά χυδαίο;"

Μια μέρα η μητέρα του θα θέλει να της γνωρίσει έναν φίλο της, τον ίδιο άντρα που είχε δει στο ιατρείο του πατέρα του.

Άποψη: Ο Hong Sang-soo έκανε πάλι το θαύμα του. Ένα μόλις χρόνο από την προηγούμενη ταινία του, το The Woman who Ran, που προβλήθηκε στην περσινή Berlinale και κέρδισε την Αργυρή Άρκτο σκηνοθεσίας, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης επιστρέφει στο Φεστιβάλ Βερολίνου με μια ταινία που εν μέρει γυρίστηκε στην γερμανική πρωτεύουσα.

Ο Hong Sang-soo είναι ένας σκηνοθέτης που ξέρει πολύ καλά πώς να μετατρέπει σε τέχνη την απλή, και κάποιες φορές βαρετή, πραγματικότητα, ξέρει πώς να αξιοποιεί το πιο απλό και το πιο ασήμαντο.

Σε μια στιγμή προς το τέλος, όταν συζητάνε ο γιος με τον ηθοποιό και ο Youngho του λέει για μια αγκαλιά προς μια κοπέλα και πόσο σωστό ή λάθος ήταν, εκείνος του απαντά «παρόλο που ήταν μικρό, δεν μπορεί  να είναι τίποτα άλλο παρά καλό». Αυτό συνοψίζει εν γένει το σινεμά του σκηνοθέτη αλλά και τη συγκεκριμένη ταινία, μια μικρή ταινία που ίσα που ξεπερνάει την μία ώρα και που όμως συνοψίζεται η ίδια η απλότητα και η μαγεία της ζωής. Άνθρωποι που απλώς συζητάνε, για πράγματα που ίσως λίγοι δημιουργοί θα έδιναν σημασία και όμως εδώ καθίσταται το απόλυτο.

Στο σινεμά του Sang-soo δεν χρειάζεται να περιμένει κάποιος ανατροπές, εκπλήξεις, δράση και αφηγηματική πολυπλοκότητα. Η παραπάνω σύνοψη είναι στην ουσία η περιγραφή όλης της ταινίας από άποψη σεναρίου (δεν γίνεται κάτι άλλο πέραν αυτών), και όμως δεν περιγράφει τίποτα από την ουσία της ταινίας, η οποία βρίσκεται στους διαλόγους, στις συζητήσεις. Ένα απόλυτα ανθρωποκεντρικό και σχεδόν ρομαντικό σινεμά, ενός ανθρώπου που αρνείται να συμβιβαστεί σε νόρμες.

Στο καστ συναντούμε τους Shin Seokho, Park Miso αλλά και την μόνιμη σχεδόν πρωταγωνίστριά του τα τελευταία χρόνια και πρωταγωνίστρια στο The Handmaiden του Park Chan-wook, Kim Min-hee, που υποδύεται μια ζωγράφο. Επίσης, αριστοτεχνική η ασπρόμαυρη φωτογραφία του ίδιου του Hong Sang-soo καθώς στις πιο πολλές ταινίες του, όπως και στο Introduction, εκείνος σκηνοθετεί, γράφει το σενάριο, κάνει το μοντάζ και την διεύθυνση φωτογραφίας, είναι παραγωγός αλλά και αυτός που γράφει την μουσική.

Και γιατί Introduction (εισαγωγή); Γιατί εκτός από τα δυο παιδιά που ερωτεύονται και που πηγαίνει στο Βερολίνο για να την βρει, έχουμε και δύο μητέρες που επιχειρούν να εισάγουν τα παιδιά τους στον κόσμο των ενηλίκων, μόνο που εκείνα έχουν τα δικά τους πλάνα. Ένα ακόμα λιτό και γεμάτο νόημα κομψοτέχνημα από τον μετρ της απλότητας.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
8848
Tanweer
7278
Tanweer
5733
Tanweer
5733
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos