Berlinale 2020: "Undine" - Κριτική

Berlinale 2020: "Undine" - Κριτική
Δημοσίευση: 26 Φεβ. 2020, 13:27
Συντάκτης:

Σύνοψη: Η Undine (Πόλα Μπερ) είναι μια νεαρή ιστορικός που δουλεύει σαν tour guide σε ένα μουσείο αφιερωμένο στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του Βερολίνου. Μετά από έναν χωρισμό, γνωρίζει τον Christoph (Φραντς Ρογκόφσκι), έναν επαγγελματία δύτη, και ξεκινάει μια ερωτική ιστορία που μοιάζει βγαλμένη από παραμύθι. Όμως, η Undine μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται…

ΣΧΕΤΙΚΑΔάφνη Χαριζάνη: "H τέχνη είναι πολιτική"

Γνώμη: Με το “Undine” o Κρίστιαν Πέτσολντ, στην έκτη συμμετοχή του στο Διαγωνιστικό Τμήμα της Μπερλινάλε, αποδεικνύει ότι πρόκειται για μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις σκηνοθετών εκεί έξω. Ενώ στο “Transit” του 2018, έμπλεξε μαεστρικά το παρελθόν με το παρόν, στο “Undine” επιλέγει να τοποθετήσει έναν μύθο, αυτόν της ομώνυμης υδάτινης νύμφης, στο σημερινό Βερολίνο, μια πόλη χτισμένη πάνω στο νερό.

Παραδίδει έτσι ένα μυστηριώδες και σαγηνευτικό love story, αξιοποιώντας για μια ακόμη φορά το ταλέντο και τη χημεία των Πόλα Μπερ και Φραντς Ρογκόφσκι, με τους οποίους συνεργάστηκε για πρώτη φορά στο προαναφερόμενο “Transit”. Μια ατμόσφαιρα παραμυθιού πλανάται στην ταινία από την - ομολογουμένως υπέροχη - σκηνή της γνωριμίας του ζευγαριού, όμως σιγά σιγά γίνεται αντιληπτό ότι η Undine δεν είναι απλά μια ερωτευμένη γυναίκα. Η Μπερ φέρνει εις πέρας με θαυμαστό τρόπο μια δύσκολη δουλειά, καθώς η Undine της είναι κάτι σαν αίνιγμα, τόσο για τον θεατή όσο και για τον Christoph, τον οποίο υποδύεται με άνεση ο Ρογκόφσκι, τον οποίο δεν χορταίνουμε να βλέπουμε στο πανί.

Ο Πέτσολντ αναρωτιέται εάν υπάρχει χώρος για μύθους ή λίγη μαγεία στην καθημερινότητα των ανθρώπων σε μια πόλη όπως το Βερολίνο, το οποίο κρατάει εδώ τον τρίτο πρωταγωνιστικό ρόλο. Η ιστορία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή της Undine, αν και το συγκεκριμένο κομμάτι του σεναρίου είναι σχετικά αδύναμο. Η ισορροπία που προσπαθεί να κρατήσει ο Πέτσολντ ανάμεσα στο μεταφυσικό και το πραγματικό μπορεί να χάνεται ελαφρώς καθώς προχωράμε προς το φινάλε, αλλά μέχρι τότε έχει καταφέρει να σε βάλει για τα καλά μέσα στον κόσμο που έχει φτιάξει και στη σχέση των δύο εξαιρετικών πρωταγωνιστών του. Οι υποβρύχιες σκηνές έχουν μια υπνωτική ατμότσφαιρα, φωτογραφημένες εξαιρετικά από τον Χανς Φρομ, μόνιμο συνεργάτη του Πέτσολντ, ενώ αυτές στις οποίες παρακολουθούμε στιγμές από την κοινή ζωή του ζευγαριού έχουν μια αβάσταχτα εύθραυστη ποιότητα που σε προϊδεάζει ότι αυτή η ιστορία αγάπης μάλλον δεν θα έχει happy ending.

To “Undine” είναι ένα πειραγμένο love story, ένα παραμύθι για ενήλικες, σύγχρονο και συνάμα διαχρονικό, αντίδοτο στο cheesiness των ρομαντικών κομεντί, από έναν εμπνευσμένο δημιουργό. Μπορεί να μην καταφέρει να απογειωθεί, αλλά η αίσθηση που δημιουργεί αργεί να σε εγκαταλείψει.

6,5 / 10

70ο Φεστιβάλ Βερολίνου. Οι βαθμολογίες του MOVE IT για τις ταινίες του Διαγωνιστικού:

The Intruder (1/10)Hidden Away (7,5/10)First Cow (7/10), The Salt Of Tears (4/10), All The Dead Ones (4/10), Undine (6,5/10)Delete History (6/10), My Little Sister (7/10), Siberia (1,5/10), The Woman Who Ran (6,5/10), Bad Tales (5,5/10), Never Rarely Sometimes Always (5,5/10), Berlin Alexanderplatz (-), Dau Natasha (-), The Roads Not Taken (-), Days (-), Irradiated (-), There Is No Evil (-)

 

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
12029
Feelgood
9042
Tanweer
3463