Berlinale 2020: "Numbers" - Κριτική

Berlinale 2020: "Numbers" - Κριτική
Δημοσίευση: 22 Φεβ. 2020, 13:16

Σύνοψη: Δέκα άνθρωποι που δεν έχουν όνομα, αλλά κάποιον αριθμό από το ένα έως το δέκα ζουν σε ένα άτοπο και άχρονο περιβάλλον στο οποίο βασιλεύει ο μηδέν. Πιστεύουν σε αυτόν, τον λατρεύουν σαν θεό μέχρι την στιγμή που θα γεννηθεί ο έντεκα και οι σχέσεις των ηρώων θα διαταραχθούν, θα αλλάξουν όπως και η σχέση με τον μεγάλο μηδέν.

ΣΧΕΤΙΚΑΔάφνη Χαριζάνη: "H τέχνη είναι πολιτική"

Άποψη: Ο Oleg Sentsov είναι Oυκρανός με καταγωγή από την Κριμαία και πολιτικός κρατούμενος από το 2014 έως το 2019 του ρωσικού κράτους έπειτα από την αντίθεσή του στην εισβολή της Ρωσίας στην Κριμαία. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχοντας την βοήθεια του Akhtem Seitablaiev, κατόρθωσε να ολοκληρώσει την νέα του ταινία που παραπέμπει ευθέως σε θέατρο αλλά και στο Dogville του Lars von Trier.

Το Numbers βασίζεται σε έργο που έχει γράψει ο ίδιος ο σκηνοθέτης και αποτελεί μια αλληγορία, μια αναπροσαρμογή της ιστορίας της ανθρωπότητας με έμφαση στην θρησκεία και στην ανάγκη για πίστη. Διαθέτει μια πολύ έξυπνη ιδέα να συμπυκνώσει όλο τον κόσμο μέσα σε ένα μόνο χώρο που μοιάζει περισσότερο με σκηνικό θεατρικής παράστασης εξ ου και η ομοιότητα με την εξαιρετική ταινία του Trier, καθώς απροκάλυπτα δηλώνεται όλος ο φτιαχτός κόσμος μιας ταινίας.

Ως θεατρικό έργο, σίγουρα θα απέδιδε πολύ περισσότερο μιας και ως ταινία παρά τους συμβολισμούς οδηγείται γρήγορα στην επανάληψη και ώρες-ώρες στην απλοϊκότητα.

Αυτό που κατόρθωσε για παράδειγμα το Mother! του Aronofsky, να πλέξει ένα δύσκολο και δυσεπίλυτο πλέγμα θρησκειολογικών και όχι μόνο συμβόλων και παραβολών, ο Sentsov τα πετάει στην μούρη του θεατή, χωρίς να ενδιαφέρεται ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται, για μια βαθύτερη ανάλυση και διερεύνηση της σχέσης ανθρώπου και θεού.

 Ένα λιτό σκηνικό που παραπέμπει σε φυλακή, σε μια φυλακή που ίσως οι ίδιοι αποδέχτηκαν σιωπηλά να ενταχθούν, και δέκα ήρωες διαφορετικοί μεταξύ τους που δημιουργούν ένα μωσαϊκό της ανθρώπινης υπόστασης, όχι τόσο ποικιλόμορφο όσο θα μπορούσε, γίνονται το μέσο για να στοχαστεί ο σκηνοθέτης γιατί ο άνθρωπος πιστεύει στον θεό και τι παθαίνει ο θεός όταν ο άνθρωπος παύει να πιστεύει σε εκείνον.

Επιτυχημένο το τρικ να παραπέμπει σε θεατρικό έργο και το σκηνικό να δείχνει ευθέως την ψευτιά του στον θεατή, μόνο που δεν το εκμεταλλεύεται στον βαθμό που θα μπορούσε και έτσι αν και εύστοχο το σχόλιο του, μοιάζει κάπου να χωλαίνει.

5 / 10

Το 70ο Φεστιβάλ του Βερολίνου διεξάγεται 20 Φεβρουαρίου με 1 Μαρτίου 2020, το MOVE IT βρίσκεται εκεί με την πολυπληθέστερη αποστολή για ελληνικό μέσο και σας μεταφέρει για 10η συνεχή χρονιά όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες της αγαπημένης μας ευρωπαϊκής πόλης, στο ειδικά διαμορφωμένο section μας.

 

 

Δημοσίευση: 22 Φεβ. 2020, 13:16
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
12029
Feelgood
9042
Tanweer
3463