Berlinale 18 - Ίντρις Έλμπα: "Δεν με ενδιαφέρουν οι κριτικές των δημοσιογράφων"

Δημοσίευση: 22 Φεβ. 2018, 23:30
Συντάκτης:

O Εdris Elba, στο ρόλο του σκηνοθέτη για πρώτη φορά με την ταινία ‘Yardie’ βρέθηκε στην 68η Berlinale για να μιλήσει γι’ αυτή και για το πώς το δικό του οικογενειακό υπόβαθρο των βοήθησε να κάνει την ταινία του πιο αυθεντική.

«Θυμάμαι μικρός να διαβάζω το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία. Μεγάλωσα κι εγώ στο ανατολικό Λονδίνο, οπότε μπορούσα να συσχετίσω τον εαυτό μου και ένιωθα πως μπορούσα να κάνω την ταινία από μνήμης. Δεν εννοώ βέβαια πως ήμουν γκάγκστερ ή βαποράκι αλλά πως μεγάλωσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Εγώ πάλι ήμουν καλό παιδί και μαθητής και ήθελα από μικρός να ακολουθήσω έναν δρόμο καριέρας, ώστε να γίνω ηθοποιός. Είναι πολύ εύκολο όμως να διαλέξεις άλλη πορεία και υπήρχαν πολλοί πειρασμοί».

«Όμως η ταινία έχει διαφορετικό ρυθμό από το βιβλίο», συμπλήρωσε. «Θέλαμε να εστιάσουμε περισσότερο στον D και όχι τόσο στη βία, όπως είναι στο βιβλίο, προσπαθώντας όμως να το κρατήσουμε ως βασικό πυρήνα».

«Η ταινία μου είναι περισσότερο για το τραύμα και πώς η διαχείριση του τραύματος μπορεί να σε πάει σε άλλη πορεία από αυτή που περιμένεις. Όταν έχασα τον πατέρα μου 5 χρόνια πριν συνειδητοποίησα ως καλλιτέχνης τι ακριβώς ήθελα να κάνω», κατέληξε.

Μιλώντας για τις αναφορές του αλλά και για τα μηνύματα που θέλει να περάσει, ο Elba δήλωσε τα εξής: «Το City of Gods ήταν μία συνειδητή αναφορά όσον αφορά τον τόνο και την αυθεντικότητα που ήθελα να προσδώσω. Όταν το βλέπεις νιώθεις πως είσαι στη Βραζιλία. Έτσι όταν βλέπεις και το Yardie νιώθεις πως βρίσκεσαι στο Λονδίνο τη δεκαετία του ’80. Με ενδιέφερε κυρίως η αυθεντικότητα. Εάν δουν δηλαδή αυτή την ταινία Τζαμαϊκανοί, να μπορούν να δουν τον πολιτισμό τους εκεί. Δεν με ενδιαφέρουν οι κριτικές των δημοσιογράφων. Για κάθε μία ταινία που μου άρεσε πάντα θα υπάρξει και μία κακή κριτική. Σε εμένα την κριτική θέλω να μου την κάνουν οι ίδιοι οι Τζαμαϊκανοί».

Σε ερώτηση για το εάν η ταινία του μπορεί να έχει αναφορές και στην κατάσταση στη Μεγάλη Βρετανία του σήμερα η απάντηση ήταν αρνητική. «Μονάχα στο ότι το Λονδίνο ήταν πάντα μία πολυπολιτισμική πόλη. Το σημερινό Brexit όμως είναι πολύ διαφορετικό και δεν έχει σχέση με την ταινία».

Μιλώντας  για τη μουσική της ταινίας, που παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, συμπλήρωσε: «Η μουσική είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Όλοι έχουν ακούσει τζαμαϊκανή μουσική, αλλά συχνά όταν ακούν τον Μπομπ Μάρλεϊ δεν καταλαβαίνουν ακριβώς για ποιο πράγμα τραγουδά και από πού προέρχονται αυτά που λέει. Αφού δει κανείς την ταινία, ίσως να καταλάβει όμως. Το score στήριζε τις σκηνές και είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτό».

Όταν ερωτήθηκε για το εάν θα σκηνοθετήσει λευκούς ή μαύρους ηθοποιούς απάντησε: «Είναι επικίνδυνο να κατηγοριοποιήσεις τις ιστορίες με χρώμα. Να λες κάνω ταινίες για μαύρους. Εγώ ενδιαφέρομαι για ιστορίες που έχουν να κάνουν με πολιτισμούς και νιώθω την υποχρέωση να τις πω με αυθεντικότητα». 

 «Όταν την δείξαμε στο Sundance δεν είχαμε υπότιτλους. Αλλά μάθαμε ίσως με τον σκληρό τρόπο πως η προσβασιμότητα στη γλώσσα είναι πολύ σημαντική. Εάν δυσκολεύεσαι να καταλάβεις, ίσως να χάσεις σημαντικές διαστάσεις της ιστορίας», τόνισε.

«Στην ταινία θέλαμε να έχουμε μία ισορροπία στα φύλα. Είναι από τη μία πολύ ανδροκρατούμενη ταινία αλλά από την άλλη, επειδή και η τζαμαϊκανή κουλτούρα είναι εξισορροπημένη, ο χαρακτήρας της Yvonne, όπως και των υπόλοιπων γυναικών, είναι πολύ δυνατοί. Η Yvonne μάλιστα είναι ένας ρόλος που με κάνει πολύ περήφανο».

Ο Elba έκλεισε δηλώνοντας πως «Ναι, θέλω να σκηνοθετήσω κι άλλες ταινίες. Μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας ως ηθοποιός, νιώθω έτοιμος για να ασχοληθώ και με τη σκηνοθεσία».  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos