Berlinale 15-Λέα Σεϊντού: "Ανακάλυψα ξανά την αυτοπεποίθησή μου σαν ηθοποιός"

Δημοσίευση: 12 Φεβ. 2015, 13:57
Συντάκτης:

Μπορεί η Λέα Σεϊντού να μην εμφανίστηκε στο Βερολίνο για το "Diary of a chambermaid" του Μπενουά Ζακό λόγω "ανηλλειμένων υποχρεώσεων με τα γυρίσματα του νέου Τζέιμς Μποντ", το MOVE IT ωστόσο σας εξασφάλισε συνέντευξη της 30χρονης Γαλλίδας ηθοποιού

Μετά το "Farewell, My Queen", το "Diary of a Chambermaid" αποτελεί μία επανένωση για εσένα για τον Benoit Jacquot.

Eίναι πολύ ευχάριστο για μένα να υπάρχει μία συνέχεια στη συνεργασία μου με ένα σκηνοθέτη. Συνεχώς ανανεώνεται ένας ιδιαίτερος τρόπος να συνεργάζεσαι, που στην περίπτωση του Benoit δεν έχει ανάγκη από λόγια. Αλλά ακόμα και τώρα εκπλήσσομαι και εντυπωσιάζομαι. Έχω μεγαλώσει από την πρώτη μου ταινία μαζί του, μέσα από τη συνεργασία μου με άλλους δημιουργούς σε άλλες ταινίες.

Τι σε γοήτευσε σε αυτό το φιλμ;

Η πρωτοτυπία του, το μοντέρνο στυλ του, ο ιδιαίτερος ρυθμός του, ο οποίος ήταν διακριτός ήδη από την ανάγνωση του σεναρίου. Μου αρέσουν οι ταινίες που είναι εκτός της πεπατημένης.

Μίλησέ μας για τη Célestine

Είναι μία πραγματίστρια που προσπαθεί συνεχώς να επιβιώσει και δεν αφήνει τον εαυτό της να ηττηθεί. Αν πρέπει να δεχθεί μία δουλειά στην επαρχία, ας είναι. Δεν το παίζει θύμα, έχει κάποια αξιοπρέπεια και είναι λίγο σνομπ. Επίσης διαθέτει κάποια κουλτούρα. Βλέπει πίσω από τα φαινόμενα, ανιχνεύει τη μικρότητα και τη ματαιοδοξία των ανθρώπων που την περιβάλλουν, αλλά δεν είναι καλύτερή τους. Δεν πρόκειται για ένα καλό κορίτσι ανάμεσα σε κακούς ανθρώπους. Οι εργοδότες της την εκμεταλλεύονται, αλλά είναι κάποιες φορές ικανή να τους εκμεταλλευτεί κι εκείνη. Η κατάστασή της την έχει σκληρύνει. Είναι ο καθρέφτης της σκληρότητας του περιβάλλοντός της και δεν έχει άλλη επιλογή παρά να την υιοθετήσει και η ίδια. Δε θέλει πια αφεντικά και η επιλογή του να φύγει με τον Joseph είναι η μόνη εναλλακτική της.

Πώς θα περιέγραφες την έλξη της προς εκείνον;

Ασκεί μία μαγνητική έλξη πάνω της. Τον ποθεί αλλά δεν κρύβει από τον εαυτό της την αλήθεια. Δεν ασπάζεται τον αντισημιτισμό του, είναι πολύ πιο ευφυής και εξελιγμένη απ' ότι εκείνος και συνειδητοποιεί ότι μπορεί να είναι εγκληματίας. Αλλά τον αποδέχεται. Για να απελευθερωθεί από τα αφεντικά της είναι πρόθυμη να δεχτεί μία άλλου είδους βία. Ο,τι κάνει μπορεί να νοηματοδοτηθεί μέσα από όρους επιβίωσης.

Πρόκειται για έναν απαιτητικό ρόλο. Πώς προετοιμάστηκες γι αυτόν;

Πάντα προσπαθώ να αποδώσω στο χαρακτήρα που ερμηνεύω μία ιδιαίτερη στάση σώματος. Μόλις το επιτύχω αυτό νιώθω ότι κατέχω το κλειδί για το ρόλο. Μέσα στους στενούς κορσέδες της, η Célestine κρατά τη στάση της όλο ευθεία. Επίσης χρησιμοποίησα τις αμφιβολίες που αισθανόμουν εκείνη την εποχή. Την περίοδο εκείνη είχα χάσει την αυτοπεποίθησή μου ως ηθοποιός. Δούλεψα πολύ. Θα έλεγα ότι σε αυτή την ταινία ανακάλυψα την ευχαρίστηση του να είσαι ηθοποιούς από την αρχή.

Πώς χρησιμοποίησες αυτές τις αμφιβολίες;

Ως μία αδυναμία που μπορείς να μεταμορφώσεις σε δύναμη. Πάντα, όταν παίζεις ένα ρόλο, μιλά για σένα. Παίζεις με τις αντιφάσεις σου. Είναι φανταστικό για κάποιον ή κάποια ηθοποιό να είναι ικανός να επινοήσει κάποιον, να του δώσει χρώματα, όπως ένας ζωγράφος δημιουργεί έναν πίνακα, χρησιμοποιώντας τα προσωπικά του συναισθήματα και εμμονές. Κάθε δυσάρεστη αίσθηση μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη.

Έχεις δώσει στο χαρακτήρα μεγάλη σωματικότητα.

Όταν η Célestine καθαρίζει το πάτωμα, το καθαρίζει. Όταν τρώει, τρώει. Το σώμα της συνεχώς εκφράζει κάτι. Αυτό γίνεται ακόμα πιο σημαντικό, επειδή συνεχώς κρατά κάτι μέσα της. Μονίμως απορροφά  συναισθήματα αδικίας από τους γύρω της αλλά μέσα της είναι περήφανη. Αυτή η πάλη ήταν αναγκαίο να αποδοθεί με σωματικό τρόπο.

Η ηρωίδα εκφράζεται με μία γλώσσα που δε χρησιμοποιείται πια, φορά ρούχα του περασμένου αιώνα, αλλά κατάφερες να την κάνεις να φαίνεται πολύ σύγχρονη.

Ήθελα να είναι ζωντανή και φυσική. Τα λόγια της και τα ρούχα της μπορεί να μην ανήκουν στο σήμερα. Αλλά μιλά και κινείται ακριβώς όπως εμείς. Αυτή είναι ακριβώς η πρόκληση για ένα φιλμ που εκτυλίσσεται σε άλλη αποχή. Να αρνείται να περιορίζεται στην απεικόνιση...να σέβεται κώδικες ενώ γεννά καινούρια ζωή με μοντέρνα στοιχεία. Η μαχητικότητα της ηρωίδας αντανακλά την περίοδο που ζούμε τώρα.

Την περίοδο εκείνη είχα χάσει την αυτοπεποίθησή μου ως ηθοποιός. Δούλεψα πολύ. Θα έλεγα ότι σε αυτή την ταινία ανακάλυψα την ευχαρίστηση του να είσαι ηθοποιούς από την αρχή.

Πώς είναι να συνεργάζεσαι με τον Jaquot?

Λίγες πρόβες. Του αρέσει τα πράγματα να προκύπτουν αυθόρμητα στο σετ. Αυτό υπήρξε πλεονέκτημα στις σκηνές μου με τον Vincent Lindon. Γνωριζόμαστε καλά αλλά δεν είχαμε δουλέψει ποτέ ξανά μαζί και είχα άγχος στην προοπτική του να κάνουμε μία ιστορία αγάπης μαζί. Δίνεις υπερβολικά πολλά από την οικειότητά σου. Είνται ντροπιαστικό. Το ότι δεν κάναμε πολλές πρόβες δημιούργησε το στοιχείο της έκπληξης. Πολλές φορές ένιωθα εκτός ισορροπίας και αυτό ήταν καλό για το χαρακτήρα μου. Ο φόβος είναι κάτι που μου αρέσει να χρησιμοποιώ στην ηθοποιΐα μου.

Φαίνεται ότι συνδέθηκες στενά με το φιλμ. Ο Jacquot λέει ότι σου το εμπιστεύτηκε, ακόμα και στο στάδιο του μοντάζ.

Ο Jackot ακούει τους ηθοποιούς του. Τους αγαπάει- λίγοι σκηνοθέτες αισθάνονται τόση αγάπη για τους ηθοποιούς τους. Περιστασιακά του έδινα την οπτική μου, σχετικά με κάποιες σκηνές που θεωρούσα ότι ήταν πολύ φλύαρες, ή κάποιες σκηνές στις οποίες ο χαρακτήρας μου στερούνταν έντασης. Είναι σημαντικό για έναν ηθοποιό να έχει την υποκειμενική τους κρίση και να αισθάνεται ότι ο σκηνοθέτης τον ακούει. Αλλά οι παρεμβάσεις μου ήταν ελάχιστες. Το ημερολόγιο μίας καμαριέρας" είναι πραγματικά δικό του φιλμ, ένα μοναδικό φιλμ, πέρα από την πεπατημένη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos