65o ΦΚΘ: Το "Anywhere Anytime" είναι ένας Κλέφτης Ποδηλάτων του 21ου αιώνα
Σύνοψη: Ο Ίσα, ένας νεαρός μετανάστης από τη Σενεγάλη χωρίς χαρτιά, αγωνίζεται να επιβιώσει στους δρόμους του Τορίνο.
ΣΧΕΤΙΚΑ65ο ΦΚΘ: Η τρυφερή και ανοιχτόκαρδη "Lula LeBlanc"
Όταν ο εργοδότης του τον απολύει για να αποφύγει τυχόν πρόστιμα από την αστυνομία, ένας φίλος τού προτείνει να γίνει διανομέας φαγητού για την εταιρεία Anywhere Anytime (που σημαίνει «οπουδήποτε οποτεδήποτε»).
Το καινούργιο αυτό επάγγελμα του δίνει μια αίσθηση ελευθερίας, καθώς περιπλανιέται με το ποδήλατό του στην πόλη, νιώθοντας για πρώτη φορά ότι έχει τον έλεγχο της ζωής του. Όμως, αυτή η ισορροπία διαλύεται όταν, κατά τη διάρκεια μιας διανομής, του κλέβουν το ποδήλατο που είχε μόλις αγοράσει με τις τελευταίες του οικονομίες.
Ο Ίσα ξεκινά μια απεγνωσμένη αναζήτηση στους δρόμους του Τορίνο, αποφασισμένος να βρει το ποδήλατό του και να ανακτήσει την αίσθηση ελευθερίας και ελέγχου που πίστευε πως είχε κατακτήσει.
Άποψη: Ένας Κλέφτης Ποδηλάτων του 21ου αιώνα.
Σε μια ακροδεξιά σύγχρονη Ιταλία και σε μια λαϊκή γειτονιά στο Τορίνο, ο Milad Tangshir στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, στήνει το πορτρέτο του σύγχρονου μετανάστη που βλέπει την Ευρώπη ως έναν επίγειο παράδεισο για να γνωρίσει τελικά την ματαίωση.
Παρότι απλοϊκή και με εύκολα μηνύματα, έχει ένα ευαίσθητο βλέμμα που κοιτά αδιάκοπα τον Ίσα στην προσπάθειά του να βρει το ποδήλατο του στους πολύβουους δρόμους της Ιταλίας.
Ξεκινώντας in media res, με την απόλυση του σενεγαλέζου μετανάστη και την νέα του δουλειά στο Anywhere Anytime, όπου υπό οποιαδήποτε συνθήκη πρέπει να δουλέψει και να πάει, χάνουμε κάτι από την πορεία του ήρωα που δεν κερδίζουμε στην πορεία.
Μια ιστορία που στο πρώτο μισό στήνεται περισσότερο ως μια λαϊκή ιταλική ντραμετί, με την μουσικούλα ασανσέρ και την ήπια, χαλαρή αφήγηση, θα δώσει πάσα στο δεύτερο μισό σε μια πιο κλασική κινηματογραφική απόδοση, θυμίζοντας το σινεμά δρόμου του ιταλικού νεορεαλισμού ή του ιρανού δημιουργού Abbas Kiarostami, άνευ φιλοσοφικής διάστασης.
Ο Tangshir εστιάζει στο εργασιακό κομμάτι και στις συνθήκες εργασίας στις οποίες αναγκάζεται να βρεθεί ένας μετανάστης ή ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος βρίσκεται στο κοινωνικό περιθώριο.
Ο πρωταγωνιστής με μια τρομερή παιδικότητα αναδεικνύει τα βιώματα του ήρωά του, ένας ήρωας ωστόσο που έχει αρκετά κενά, μοιάζοντας κάπως ημιτελής ως προς τα νοήματά του, αλλά με μια καίρια προσέγγιση που χρειάζεται το σύγχρονο σινεμά, μακριά από μελοδραματισμούς του παρελθόντος.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων