Πανόραμα 18: "Euforia" - Κριτική

Δημοσίευση: 23 Νοε. 2018, 19:12
Συντάκτης:

Σύνοψη: O Matteo και ο Ettore είναι αδέρφια. Τους δένει μία μεγάλη αδελφική αγάπη, αλλά και πολλές διαφορές. Ο Matteo είναι πλούσιος, ενώ ο Ettore όχι, ο πρώτος είναι ομοφυλόφιλος, ενώ ο δεύτερος ετεροφυλόφιλος και πέραν αυτών ο Ettore (που είναι χωρισμένος πατέρας), αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, έχει όγκο στον εγκέφαλο και πιστεύει πως σε λίγους μήνες θα πεθάνει. Αυτό θα ενώσει τα δύο αδέρφια, καθώς ο Matteo θα προσπαθήσει να  τον κάνει να νιώσει καλύτερα, να έρθει πιο κοντά στην ευφορία.

<a href="/festival-panorama-eyropaikoy-kinimatografoy/panorama-18-ayka-kritiki/59481">Πανόραμα 18: "Ayka" - Κριτική</a>ΣΧΕΤΙΚΑΠανόραμα 18: "Ayka" - Κριτική

Άποψη: Η ιστορία δύο πολύ διαφορετικών μεταξύ τους αδερφών προβληματίζει την Valeria Golino, στην δεύτερη μεγάλου μήκους ταινίας της, μετά το «Μέλι». Η ταινία επικεντρώνεται στην σχέση αυτών  των δύο αντρών, μία σχέση βαθιάς αγάπης και καταπιεσμένων ανομολόγητων παραδοχών. Η σκηνοθέτρια που γράφει και το σενάριο, προσπαθεί και η ίδια να αντιμετωπίσει τα όσα γίνονται με την ευφορία που αναφέρεται και στον τίτλο, καθώς συχνά επιχειρεί να κάνει πλάκα, να ελαφρύνει το κλίμα, μόνο που σχεδόν ποτέ δεν της βγαίνει. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας κοιτάς μουδιασμένος την έκβαση της ιστορίας, αφού δεν είναι σαφής ο προσανατολισμός της Golino, ως προς την πραγμάτευση του θέματός της. Αυτό καθίσταται ακόμα πιο εμφανές όσο προχωράει την ταινία και αρχίζει να θέτει στο τραπέζι πολλά σοβαρά ζητήματα, χωρίς να δείχνει την πρόθεση όχι απλώς να τα αγγίξει, αλλά έστω να τα κοιτάξει. Για παράδειγμα, εκτός από μία τρυφερή ιστορία ανάμεσα σε δύο άνδρες, εκ των οποίων ο ένας αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα, πλοκή που έχουμε δει να ξετυλίγεται με πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στους «Άθικτους», τίθεται το ζήτημα  της σεξουαλικότητας, μιας και ο ένας εκ των δύο κεντρικών ηρώων είναι ομοφυλόφιλος, αλλά επίσης το ζήτημα του πλούτου και της δύναμης που έχει στην σύγχρονη εποχή (όπως φαίνεται από τα δύο αδέρφια), η εξαγορά του ανθρώπινου σώματος, ως ένα πλήρως αντικειμενικοποιημένο προϊόν, με συγκεκριμένο μάλιστα κόστος (όπως όταν ο ήρωας πληρώνει εραστή για μία βραδιά και η σύντομη συζήτηση που έχουν μεταξύ τους), μέχρι το προσφυγικό ζήτημα, όταν ο πιο πλούσιος αδερφός, ο Matteo θέλει να δώσει χρήματα για εκσυγχρονισμό των προσφυγικών καταυλισμών, με ωφελιμιστικό όπως αφήνεται να εννοηθεί σκοπό, χωρίς όμως να σχολιάζεται όλη αυτή η βιομηχανία πλούτου που έχει κτιστεί πίσω από τις πλάτες και εις βάρος των προσφύγων.

Αντ’ αυτών, αρκείται σε μία επιφανειακή προσέγγιση της σχέσης των δύο ηρώων, που ερμηνεύουν με πολύ καλή χημεία ο Riccardo Scamarcio  και ο Valerio Mastandrea και ας ακούγονται ατάκες όπως «θέλεις να είσαι καλός, για να εξιλεωθείς στην μαμά που είσαι γκέι», όπως λέει κάποια στιγμή ο Ettore, ή «πότε θα πεθάνεις επιτέλους», όπως λέει ο Matteo, φράσεις με ειδικό βάρος η καθεμία, που αφήνουν να εννοηθεί πολλά πράγματα από πίσω, τα οποία ωστόσο δεν αποφασίζει η δημιουργός να τα εντάξει στον αφηγηματικό πυρήνα της εν λόγω ταινίας. Η «Ευφορία» έχει πάρει διανομή από την StraDa Films.

3,5  /  10

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos