Νύχτες Πρεμιέρας 2022: Το MOVE IT προτείνει 10 ταινίες

Δημοσίευση: 28 Σεπτεμβρίου 2022, 19:23
Συντάκτης:

Είναι κάπως οξύμωρο να προτείνεις 10 ταινίες που θεωρείς αυτές με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ένα φεστιβάλ, τη στιγμή που πριν ξεκινήσει, οι 8 από αυτές είναι sold out. 

<a href="/nea/oi-nyhtes-premieras-paroysiazoyn-tin-aystira-akatallili-tainia-toy-piter-gkrinagoyei/69621">Οι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ</a>ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν την αυστηρά ακατάλληλη ταινία του Πίτερ Γκρίναγουεϊ

Και για τις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας, αναφερόμαστε στις «Decision to leave» του Παρκ Τσαν Γουκ, «Τhe menu» του Μάρκ Μάιλοντ, «Moonage daydream» του Μπρετ Μόργκεν, «Both sides of the blade» της Κλερ Ντενί, «Aftersun» της Σαρλότ Γουέλς, «Return to Seoul» του Ντέιβι Τσου, «The banshees of Inisherin» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, «Close» του Λούκας Ντοντ.

Από εκεί και πέρα, μίλησε το ένστικτό μας  στην αναζήτηση ταινιών για να δούμε και που θα προτείνουμε και σε εσάς να δείτε από το φετινό Φεστιβάλ, πάντα βέβαια με ρίσκο, αλλά στην τελική αυτή είναι και  η ομορφιά (και η καύλα) ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ. Να ανακαλύπτεις από το πουθενά ταινιάκια που θα τα θυμάσαι και θα τα συζητήσεις. 

Θα σας προτείνουμε 10 ταινιάκια (χωρίς σειρά προτεραιότητας), για την ακρίβεια 9 και θα σας συστήσουμε να έχετε το νου σας στην προβολή έκπληξη της Παρασκευής 7 Οκτωβρίου που παραδοσιακά προβαλλεται κάποιο από τα αναμενόμενα φιλμ της χρονιάς, ενώ προφανώς δεν θα ασχοληθούμε με τις ταινίες του αφιερώματος "New Hollywood" διότι είναι όλες σπουδαίες. 

Θα γράψουμε για ταινίες που θα σας εκπλήξουν. Θετικά ή αρνητικά, αυτό είναι και θέμα γούστου στην τελική. Aλλά όσοι και όσες μας παρακολουθείτε 12 χρόνια τώρα, έχετε διαπιστώσει ότι μια έφεση στα διαμαντάκια την έχουμε.

«Falcon lake» της Σαρλότ Λε Μπον

Πρώτος έρωτας, μια ευρηματική ιστορία φαντασμάτων, ή μήπως και τα δύο; Στο μυαλό του 14χρονου Μπαστιέν και της μεγαλύτερης, πιο περπατημένης Κλοέ, πάντως, ο θρύλος γύρω από τη λίμνη Φάλκον στον Καναδά, αποτελούν απλώς επιπρόσθετο στοιχείο θερινής έξαψης γύρω από ένα αδιάκοπο φλερτ στο οποίο το κορίτσι έχει τον πρώτο λόγο. Άλλωστε, στον κόσμο των ερωτοχτυπημένων εφήβων όλα φαντάζουν και μοναδικά και πρωτόγνωρα και τρομακτικά, όπως με εξαιρετική ευστοχία αποτυπώνει η Σαρλότ Λε Μπον στο υποβλητικό ντεμπούτο που έκλεψε τις εντυπώσεις στο Δεκαπενθήμερο του Φεστιβάλ Καννών. Ένα φιλμ-αίνιγμα, δεξιοτεχνικά δοσμένο, εμποτισμένο από τα κινηματογραφικά φαντάσματα ενός ειδυλλιακού τοπίου που ταιριάζει γάντι σε ταινία τρόμου.

 

«Enys men» του Μαρκ Τζένκιν

Μια φυσιοδίφης μελετά σπάνιο λουλούδι σε ακατοίκητο νησί της Κορνουάλης, εν έτει 1973. Την καθημερινή της ρουτίνα κυκλώνει η απομόνωση, ο φουρτουνιασμένος ωκεανός, το άγριο τοπίο, ο ερχομός μιας πρωτομαγιάς μπολιασμένης θρύλους, ο χρόνος που γεμίζει ρωγμές, μνήμες και φαντάσματα. Αν ο Νίκολας Ρεγκ, ο Τζόναθαν Γκλέιζερ, ο Πίτερ Γουίαρ, ο Άρι Άστερ και άλλα σημεία αναφοράς του Μαρκ Τζένκιν μπορούσαν μαγικά να μπουν στην αίθουσα, το πιθανότερο είναι να χειροκροτούσαν όρθιοι ένα κομψοτέχνημα στοιχειωμένο από το απόκοσμο φολκλόρ, τα άχρονα στοιχεία της Μητέρας Φύσης, τον μεταφυσικό τρόμο και το συλλογικό κινηματογραφικό ασυνείδητο. Από τον δημιουργό του εξαίσιου «Bait», μια ολομέτωπη επίθεση στις αισθήσεις που έρχεται κατευθείαν από το Φεστιβάλ Καννών.


 

 

«Darkling» του Ντούσαν Μίλιτς

Η μικρή Μίλισα μεγαλώνει με τον παππού και τη μητέρα της σε ένα απομονωμένο σπίτι, στα δάση του Βόρειου Κοσόβου. Την ημέρα πάει σχολείο με ένα άρμα των κυανόκρανων. Μόλις πέσει η νύχτα, κρύβεται πίσω από την αμπαρωμένη πόρτα και ακούει το δάσος να ζωντανεύει. Στο σκοτάδι, όμως, κατοικεί μόνο ένα απροσδιόριστο κακό που κοντοζυγώνει. Ο Ντούσαν Μίλιτς εμπνέεται από το περιβόητο γράμμα μιας Σέρβας μαθήτριας που διαβάστηκε στη συνέλευση του ΟΗΕ και, πειραματιζόμενος με την υπόσχεση μιας ταινίας τρόμου, παραδίδει μια επίκαιρη αντιπολεμική αλληγορία. Παρουσία του σκηνοθέτη.

 

«Master gardener» του Πολ Σρέιντερ

Ο Νάρβελ Ροθ (Τζόελ Έτζερτον) είναι ο μεθοδικός φροντιστής των κήπων μιας πανέμορφης όσο και ιστορικής έπαυλης. Όταν η εργοδότριά του (Σιγκούρνι Γουίβερ) τού ζητάει σαν χάρη να προσλάβει ως βοηθό την ατίθαση ανιψιά της, τότε ανοίγουν οι πύλες του χάους στον μέχρι πρότινος δωρικό βίο του μοναχικού άντρα για να επαναφέρουν φαντάσματα του παρελθόντος από τα οποία ο ίδιος πίστευε ότι είχε απαλλαγεί. Με τον «Αρχικηπουρό» o σπουδαίος Πολ Σρέιντερ εμπλουτίζει μια θεματική (με ξεχωριστή θέση στον σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο) την οποία ξεκίνησε ως σεναριογράφος στον «Ταξιτζή» και συνεχίζει σταθερά στο δικό του σκηνοθετικό έργο, με πιο πρόσφατα παραδείγματα τις «Ακρότητες» και τον «Μετρητή Καρτών», τις βίαιες και υπεράνω ηθικής πορείες αυτοκαταστροφικών ηρώων με προορισμό τη λύτρωση ή μια θέση κρατημένη στην Κόλαση

 

«Armageddon time» του Τζέιμς Γκρέι

Ένα τραγούδι των Clash εμπνέει τον τίτλο της αυτοβιογραφικής ταινίας ενός από τους πιο αξιοσέβαστους δημιουργούς του σύγχρονου σινεμά. Το «Armageddon Time» ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη των αρχών του '80 και στη ζωή ενός μικρού αγοριού το οποίο θα πάρει το πρώτο του πικρό μάθημα για το τι ακριβώς σημαίνει να μεγαλώνεις σε ένα κόσμο αγεφύρωτων κοινωνικών και φυλετικών χασμάτων και ποιοι είναι οι συμβιβασμοί που καλείσαι να κάνεις, αν θέλεις να γευτείς το δικό σου μερίδιο από το Αμερικανικό Όνειρο. Στον ρόλο του παππού που όλοι θα ευχόμασταν να είχαμε, ο Άντονι Χόπκινς ετοιμάζεται για μια υποψηφιότητα στα επόμενα Όσκαρ, το ίδιο και ο πανάξιος συμπρωταγωνιστής του, Τζέρεμι Στρονγκ («Succession»).

 

«The lost King» του Στίβεν Φρίαρς

Το 2012, η ερασιτέχνης ιστορικός Φιλίπα Λάνγκλεϊ, σε πείσμα της ακαδημαϊκής κοινότητας που την περιφρονεί, είναι πεπεισμένη πως έχει βρει το σημείο όπου θάφτηκε η σορός του Ριχάρδου του 3ου, τα ίχνη της οποίας έχουν χαθεί εδώ και 500 χρόνια. Και ο δις υποψήφιος για Όσκαρ Στίβεν Φρίαρς, σταθερός τελευταία στη μεταφορά αληθινών ιστοριών, εντοπίζει σε εκείνη του «Χαμένου Βασιλιά» έναν σύγχρονο θρίαμβο της επιμονής κόντρα σε μεγαλόσχημα αναχώματα. Στιβ Κούγκαν και Τζεφ Πόουπ επιστρέφουν ως σεναριακό δίδυμο ταινίας του σπουδαίου δημιουργού, μετά την οσκαρική «Philomena», μπολιάζουν με βρετανικό χιούμορ την εξ ορισμού δραματική αναζήτηση ενός χαμένου θησαυρού και προσφέρουν στη Σάλι Χόκινς την ευκαιρία να λάμψει ξανά σε μια ιστορία γυναικείας ενδυνάμωσης.

 

«The night of the 12th» του Ντόμινικ Μολ

Μια κρύα νύχτα του χειμώνα, σε μια μέχρι πρότινος φιλήσυχη κωμόπολη, ένα νεαρό κορίτσι βρίσκεται φρικτά δολοφονημένο και δύο αστυνομικοί μετατρέπουν σε εμμονή τους την επίλυση του απεχθούς εγκλήματος, αγνοώντας το προσωπικό κόστος που αναμένεται να επιφέρει η έρευνά τους. Ακολουθώντας αριστοτεχνικά την παράδοση θρίλερ όπως το «Zodiac» του Ντέιβιντ Φίντσερ και το «Memories of Murder» του Μπονγκ Τζουν-Χο, ο βραβευμένος με Σεζάρ, Ντομινίκ Μολ, ανοίγει τον φάκελο και ανακινεί συναρπαστικά τις λεπτομέρειες μιας από τις πιο αινιγματικές υποθέσεις στα πρόσφατα αστυνομικά χρονικά.

 

«ΕΟ» του Γέρζι Σκολιμόφσκι

Η απάντηση του τεράστιου Ρομπέρ Μπρεσόν στο ερώτημα αν ένας γαϊδαράκος μπορούσε να σηκώσει το πρωταγωνιστικό βάρος μιας σπουδαίας ταινίας δόθηκε μισό αιώνα πριν, με το «Στην Τύχη ο Μπαλταζάρ». Στη σχεδόν βέβηλη απορία αν θα τολμούσε ποτέ σκηνοθέτης να κάνει ριμέικ εκείνου του αριστουργήματος, θέτοντας μάλιστα αδιαπραγμάτευτα τους δικούς του όρους σε αυτό, ο σπουδαίος Γέρζι Σκολιμόφσκι, είναι από τους λίγους δημιουργούς με το απαιτούμενο ειδικό βάρος που θα μπορούσε να πάρει το ρίσκο και να δικαιωθεί. Το παραισθησιογόνο «ΕΟ», με το ομώνυμο αξιολάτρευτο τετράποδο να συναντά στο διάβα του την ασχήμια αλλά και την τρυφερότητα αυτού του κόσμου, αποτελεί μια ταινίαπραγματική εμπειρία που με τις ψυχεδελικές της διαστάσεις και τον οπτικοακουστικό παροξυσμό της απαιτεί να βιωθεί σε μεγάλη οθόνη. Βραβείο της Επιτροπής στο φετινό Φεστιβάλ Καννών. Παρουσία του σκηνοθέτη, Γέρζι Σκολιμόφσκι, και της παραγωγού Εύα Πιασκόφσκα

 

«Holy spider» του Αλί Αμπάσι

Στυγνός serial killer κυκλοφορεί στους νυχτερινούς δρόμους της ιερής πόλης Μασχάντ εξοντώνοντας ιερόδουλες, γιατί έτσι θεωρεί ότι εκπληρώνει το θεάρεστο καθήκον τού να εξαγνίσει τον κόσμο από τους αμαρτωλούς. Μέχρι που μια ατρόμητη δημοσιογράφος διακινδυνεύει τη ζωή της για να τον ξεσκεπάσει. Όπως αποδεικνύεται, όμως, με τραγική ειρωνεία, η αληθινή απειλή για τις γυναίκες στη σύγχρονη ισλαμική πραγματικότητα δεν είναι κάποιος παρανοϊκός δολοφόνος αλλά μια ολόκληρη κοινωνία που τις θυματοποιεί συστηματικά. Καφκική ταινία τρόμου μεταμφιεσμένη σε τεταμένο θρίλερ, η «Ιερή Αράχνη» στηρίζεται σε συνταρακτικά αληθινά συμβάντα για να πλέξει έναν πανίσχυρο ιστό αγωνίας γύρω από το κοινό. Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών για την πρωταγωνίστρια Ζαρ Αμίρ-Εμπραχίμι

Kαι όπως κάθε χρόνο, είμαστε το μόνο σάιτ που γράφει καθημερινά ανταποκρίσεις και κριτικές από τις ταινίες του φεστιβάλ, εδώ και 12 χρόνια. 

Κατεβάστε το ωρολόγιο πρόγραμμα εδώ

Περισσότερα για το φεστιβάλ στο ειδικό section του MOVE IT που ανανεώνεται συνεχώς.

Πρώτη δημοσίευση: 28 Σεπτεμβρίου 2022, 19:23
Ενημέρωση: 28 Σεπτεμβρίου 2022, 20:57
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
21 hours

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos