Οι ελληνικές ταινίες που θα δούμε στα θερινά φέτος το καλοκαίρι

Published: 29 May 2021, 20:40
Συντάκτης:

Η επανεκκίνηση των κινηματογραφικών προβολών στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των θερινών αιθουσών, έγινε μετ’ εμποδίων.

<a href="/en/nea/cine-paris-epistrefei-kalokairi-toy-2024-ypo-tin-epimeleia-toy-cinobo/68668">To Cine Paris επιστρέφει το καλoκαίρι του 2024 υπό την επιμέλεια του Cinobo</a>ΣΧΕΤΙΚΑTo Cine Paris επιστρέφει το καλoκαίρι του 2024 υπό την επιμέλεια του Cinobo

Μία μόνο προβολή (όσο διαρκεί η «απαγόρευση» κυκλοφορίας μετά τις 12.30) για ταινίες μεγαλύτερες των 100 λεπτών, χωρίς διάλειμμα (για να αποφευκτεί ο συνωστισμός στο μπαρ, άσχετα αν πριν την έναρξη παρατηρείται ο ιδιος και μάλλον χειρότερος, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα) και στο 75% της χωρητικότητας, ασχέτως αν για πολλούς κινηματογράφους με το μέτρο της υποχρεωτικής απόστασης ανά δύο θέσεις, λόγω χωροταξίας, το ποσοστό πέτει στο 50%...

Παρ’όλα αυτά ανοίξαμε. Και μπορούμε να απολαμβάνουμε ταινίες που τόσο μας έλειψαν.

Εδώ σας έχουμε γράψει αναλυτικά τους προγραμματισμούς των εταιρειών διανομής.

Στο παρόν σημείωμα, θα εστιάσουμε στις ελληνικές ταινίες που έχουν προγραμματιστεί για το καλοκαίρι στις ελληνικές αίθουσες. Πέντε «σίγουρες», τέσσερις πολύ πιθανές και δεν αποκλείονται κάποιες εκπλήξεις εν’όψει και των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Τώρα, πως με πέντε ελληνικές ταινίες προγραμματισμένες σε διάστημα τριών μηνών, οι δύο από αυτές «κατάφεραν» να ανοίξουν ταυτόχρονα, αυτό ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία.

Αυτές είναι οι προγραμματισμένες ταινίες:

Πρόστιμο του Φωκίωνα Μπόγρη - 21 Μαϊου

Ο Βαγγέλης βγάζει τα προς το ζην πουλώντας κάνναβη. Προσπαθεί να πιάσει μια μόνιμη δουλειά, όμως το στιγματισμένο ποινικό του μητρώο δεν το επιτρέπει. Όταν οι γείτονες απειλούν να τον καταδώσουν στην αστυνομία, ο Βαγγέλης αναγκάζεται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά του και να καταφύγει στο σπίτι της αδελφής του. Εκεί θα γνωρίσει τον αρραβωνιαστικό της, Πέτρο, έναν μπράβο και συνεργάτη του υποκόσμου των νοτίων προαστίων. Ο Πέτρος προσφέρει διέξοδο στο οικονομικό του πρόβλημα, ωθώντας τον να συμμετάσχει στις «δουλειές» που οργανώνει για τον κόσμο της νύχτας. Όμως ο Βαγγέλης δεν θέλει να ανήκει στον κόσμο της νύχτας. Περισσότερα και κριτική εδώ.

Μήλα του Χρήστου Νίκου - 3 Ιουνίου

Μια αναπάντεχη επιδημία που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, ένα άντρα γύρω στα 40, να ακολουθεί ένα ειδικό πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές και θα παραμείνει εκεί μέχρι να επανέλθει η μνήμη του ή κάποιος να τον αναζητήσει. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Άρης βγάζει μια φωτογραφία πολαρόιντ ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις, θα συναντήσει την Άννα – μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Περισσότερα και κριτική εδώ. 

Ο Ράφτης της Σόνιας Λίζας Κέντερμαν - 3 Ιουνίου

Ο Νίκος (Δημήτρης Ήμελλος) είναι ένας εκκεντρικός, διστακτικός και κοινωνικά απομονωμένος ράφτης, που περνά τον χρόνο του μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση που διατηρεί με τον πατέρα του. Όταν η οικονομική κρίση και η σταδιακή παρακμή του επαγγέλματος χτυπήσει και την δική τους πόρτα, ο Νίκος αποφασίζει να δράσει. Με ένα χειροποίητο ραφτάδικο σε δύο ρόδες, γυρνά στις γειτονιές της Αθήνας, αλλάζοντας μαζί με τις νύφες της τη ζωή και την τέχνη του. Περισσότερα και κριτική εδώ. 

Monday του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου - 24 Ιουνίου

To Monday αφηγείται την ιστορία του Μίκι και της Κλόε, δύο Αμερικανών που γνωρίζονται στην καυτή καλοκαιρινή Αθήνα μια ξέφρενη νύχτα. Καθώς η παραμονή της Chloe πλησιάζει στο τέλος της, αποφασίζει να αφήσει την καριέρα της στην Αμερική και να μείνει στην Ελλάδα, για να ανακαλύψει αν το πάθος ενός Σαββατοκύριακου μπορεί να αντέξει την πραγματικότητα της αναπόφευκτης Δευτέρας. Περισσότερα εδώ. 

Ο Ανθρωπος του Θεού (Man of God) της Γελένα Πόποβιτς - 26 Αυγούστου

Η δημοτικότητα του Νεκτάριου Κεφάλα, Μητροπολίτη Πενταπόλεως, προκαλεί τη ζήλια των κληρικών στην Αλεξάνδρεια. Από φόβο ότι θα γίνει ο επόμενος Πατριάρχης Αιγύπτου, ο κλήρος τον δυσφημίζει με αποτέλεσμα να του στερήσουν την ιερατική του ιδιότητα και να τον εξορίσουν από την Αίγυπτο. Στην Αθήνα πια, χάρη στην εξελιγμένη παιδαγωγική του τακτική γίνεται ξακουστός και κοσμαγάπητος και την ίδια εποχή επιδίδεται σε σπουδαίο συγγραφικό έργο. Όμως ο φόρτος εργασίας τον καταπονεί και αποφασίζει να αποσυρθεί στην Αίγινα. Ξαναχτίζει ένα ερειπωμένο μοναστήρι με τα ίδια του τα χέρια και χάρη στη φήμη του το μοναστήρι μεγαλώνει. Η Mονή όμως δεν αναγνωρίζεται ποτέ, ενώ ο Αγιος Νεκτάριος κατηγορείται άδικα για ανηθικότητα. Στο Αρεταίειο νοσοκομείο λίγο πριν το τέλος του, θα κάνει το τελευταίο του θαύμα. Περισσότερα εδώ.

Ακολουθούν τέσσερις ταινίες, οι οποίες δεν έχουν επίσημα ενταχθεί στον καλοκαιρινό προγραμματισμό, αλλά είναι πολύ πιθανό να τις δούμε, είτε κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, είτε τον Σεπτέμβριο: 

Δεν Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος, Αλλα Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό του Γιώργου Γεωργόπουλου

Ο Άρης μετά από κάποιες κλινικές εξετάσεις πληροφορείται ότι είναι φορέας ενός σεξουαλικά μεταδιδόμενου ιού που αποκλειστικά για τις γυναίκες αποβαίνει μοιραίος. Ο Άρης είναι η μόνη ελπίδα των γιατρών ώστε να αναπτύξουν αντισώματα γι’ αυτόν τον ιό, δηλαδή να δημιουργήσουν ένα εμβόλιο όμως ο αυτός θα πρέπει να βρει ποια από όλες τις πρώην του του μετέδωσε το αρχικό στέλεχος. Περισσότερα και κριτική εδώ.

Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη

To "Digger" είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Τζώρτζη Γρηγοράκη σε παραγωγή Αθηνάς Τσαγγάρη, ένα μοντέρνο γουέστερν, με τον Βαγγέλη Μουρίκη στον ρόλο του Νικήτα, ενός απομονωμένου, αινιγματικού αγροίκου που ζει μόνος του σε μια φάρμα στο δάσος. Όταν ο γιος του Γιάννης (Αργύρης Πανταζάρας) τον επισκέπτεται μετά από 20 χρόνια και διεκδικεί το δικό του μερίδιο στο σπίτι ως κληρονομιά έπειτα από τον θάνατο της μητέρας του, αυτός θα τον απαρνηθεί και θα ξεκινήσει μια άγρια κόντρα μεταξύ τους που θα οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια, τη ίδια στιγμή που πρέπει να υπερασπιστούν το έδαφος τους απέναντι σε μια εταιρία εξορύξεως χρυσού που απειλεί να τους καταπατήσει την περιουσία. Περισσότερα και κριτική εδώ.

Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ του Δημήτρη Μπαβέλλα

Ο Αντώνης Τιτσάνης (Μάκης Παπαδημητρίου) και ο Χρήστος Φερτάκης (Μιχάλης Σαράντης) είναι δύο φίλοι που συγκατοικούν σε ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα. Άνεργοι και πλήρως αποκομμένοι από τον κοινωνικό τους περίγυρο, ζουν όπως μπορούν, είτε με τα ελάχιστα έσοδα από τις μικροδουλειές που κάνουν, είτε με τα χρήματα από το ταμείο ανεργίας του Χρήστου. Τους δυο φίλους ενώνει ο κοινός, πλατωνικός έρωτας για τη Λώρα Ντουράντ (Άννα Καλαϊτζίδου), μια μυθική πορνοστάρ της δεκαετίας του ’90, τα ίχνη της οποίας έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Όταν τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, οι φίλοι αποφασίζουν κι αυτοί να πάνε κόντρα στην τύχη τους ξεκινώντας την αναζήτηση της Λώρα. Περισσότερα και κριτική εδώ.

Kala Azar της Τζάνις Ραφαηλίδου

Η τελετουργική επαγγελματική ρουτίνα ενός ζευγαριού, το οποίο αποτεφρώνει πτώματα ζώων, περισυλλέγοντάς τα είτε από τους ιδιοκτήτες τους είτε αφότου έχουν χτυπηθεί και εγκαταλειφθεί από διερχόμενα οχήματα, διαταράσσεται εξαιτίας ενός ατυχήματος που προκαλούν οι ίδιοι. Περισσότερα και κριτική εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos