Η Αντέλ Ενέλ σταματά να κάνει ταινίες. Και έχει λόγο.

Published: 16 May 2022, 12:56
Συντάκτης:

H Aντέλ Ενέλ εντυπωσίασε πολύ κόσμο με την ερμηνεία της στο "Πορτραίτο μιας γυναίκας που φλέγεται" της Σελίν Σιαμά το 2019, αυτή όμως ήταν η τελευταία ταινία που εμφανίστηκε μέχρι και σήμερα. Και δεν προβλέπεται να εμφανιστεί σύντομα σε κάποια άλλη. Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος. 

Σε μια συνέντευξη στο γερμανικό περιοδικό FAQ, η 33χρονη Παριζιάνα αποκάλυψε ότι εγκατέλειψε την κινηματογραφική βιομηχανία λόγω του τρόπου με τον οποίο ένιωθε ότι αντιμετωπίζονταν οι γυναίκες και οι μειονότητες.

«Αποφάσισα να μην κάνω πια ταινίες. Γιατί η κινηματογραφική βιομηχανία είναι απολύτως αντιδραστική, ρατσιστική και πατριαρχική. Κάνουμε λάθος αν λέμε ότι οι ισχυροί του χώρου έχουν καλή πρόθεση, ότι ο κόσμος κινείται πράγματι προς τη σωστή κατεύθυνση υπό την καλή και μερικές φορές άτεχνη διαχείρισή τους. Καθόλου. Το μόνο που κινεί δομικά την κοινωνία είναι ο κοινωνικός αγώνας. Και μου φαίνεται ότι στην περίπτωσή μου το να φύγεις είναι να παλεύεις. Αφήνοντας οριστικά αυτή τη βιομηχανία, θέλω να συμμετάσχω σε έναν άλλο κόσμο, σε έναν άλλο κινηματογράφο».

Το πορτραίτο μιας γυναίκας που φλέγεταιΤο πορτραίτο μιας γυναίκας που φλέγεται

Η επόμενη ταινία της Ενέλ. θα ήταν το «The Empire», μια ταινία επιστημονικής φαντασίας του Μπρούνο Ντιμόν. Ωστόσο, αποχώρησε λόγω διαφωνιών σχετικά με το θέμα της ταινίας και τις επιλογές του καστ. Η διαδικασία φαίνεται να ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για μια ηθοποιό που ήταν ήδη εξαιρετικά απογοητευμένη με τον κλάδο της. «Στην αρχή, μου φαινόταν πολύ διασκεδαστικό: ένα είδος Λουκ Σκαϊγουόκερ στο διάστημα. Το πρόβλημα είναι ότι πίσω από αυτή την αστεία πρόσοψη, ήταν ένας σκοτεινός, σεξιστικός και ρατσιστικός κόσμος που υπερασπιζόταν. Το σενάριο ήταν γεμάτο αστεία σχετικά με την κουλτούρα ακύρωσης και τη σεξουαλική βία. Προσπάθησα να το συζητήσω με τον Ντιμόν, γιατί πίστευα ότι ένας διάλογος ήταν πιθανός. Ήθελα να πιστέψω για πολλοστή φορά ότι δεν ήταν επίτηδες. Αλλά ήταν. Αυτή η αδιαφορία είναι σκόπιμη».

Η Ενέλ (που θυμόμαστε επίσης από το "Τhe Unknown girl" των αδερφών Νταρντέν και το 120 B.P.M. του Ρομπίν Καμπιγιό) θα συνεχίσει να παίζει στο θέατρο και είναι ανοιχτή στο να κάνει κάποια μέρα ανεξάρτητες ταινίες με συνεργάτες που γνωρίζει αρκετά καλά ώστε να εμπιστεύεται τις προθέσεις τους. Αλλά προς το παρόν, δεν νιώθει ότι μπορεί να συνεχίσει να συμμετέχει στη βιομηχανία του κινηματογράφου και να τα έχει καλά με την συνείδησή της. «Αν έμενα σήμερα σε αυτήν την κινηματογραφική βιομηχανία, θα αποτελούσα ένα είδος φεμινιστικής επικύρωσης για αυτήν την ανδρική και πατριαρχική βιομηχανία. Αυτή η βιομηχανία υπερασπίζεται έναν καπιταλιστικό, πατριαρχικό, ρατσιστικό, σεξιστικό κόσμο δομικής ανισότητας. Αυτό σημαίνει ότι αυτή η βιομηχανία λειτουργεί χέρι-χέρι με την παγκόσμια οικονομική τάξη, στην οποία όλες οι ζωές δεν είναι ίσες».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos