"Better than us" season 1: Σε απορροφά

Published: 16 Oct 2019, 19:38

Σύνοψη: Το έτος 2029 στη Μόσχα, η τεχνολογία έχει εξελιχθεί και η βιομηχανία Κρόνος με διευθυντή τον Victor Pavlovich Toropov, παράγει ανθρωπόμορφα ρομπότ τα οποία ενσωματώνονται στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Ένα μεγάλο γεγονός για την εξέλιξη της εταιρείας που θα έχει και κοινωνικές προεκτάσεις, είναι η άφιξη του πρώτου και μοναδικού μοντέλου ενσυναισθητικού ρομπότ από την Κίνα, Arisa. Όμως το συγκεκριμένο ρομπότ δραπετεύει από την εταιρεία και καταλήγει σε έναν ανυποψίαστο γιατρό, τον Georgy Nikolaevich Safronov, χωρισμένο με δύο παιδιά. Η σύνδεση του ίδιου και της οικογένειάς του με την Arisa, η οποία καταζητείται από τον Victor Pavlovich Toropov, πυροδοτεί μια σειρά αναπάντεχων εξελίξεων και γεγονότων που θα τους φέρει αντιμέτωπους με ακραίες καταστάσεις και ανατροπές.

ΣΧΕΤΙΚΑΤο Spotify γίνεται σειρά στο Netflix

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άποψη: Παρά το κλασικό χιλιοειπωμένο μοτίβο των ρομπότ στην ανθρώπινη κοινωνία πρόκειται για ένα πολύ ρεαλιστικά δομημένο σενάριο που αφορά μια κοινωνία όχι και τόσο μακρινή από τη δική μας. Ο τρόπος που ενώνονται και αναμειγνύονται τα πρόσωπα, το κάθε ένα από την πλευρά που αντιπροσωπεύει, οι αναπάντεχες συνδέσεις, οι συμμαχίες που αλλάζουν, οι χαρακτήρες με αμφίσημο ρόλο, οι αποκαλύψεις  και οι αναδρομές εκτυλίσσονται στην πορεία της αφήγησης μέσα από τη σταθερή διαδοχή των γεγονότων.

Κεντρικός άξονας είναι η διαμάχη μεταξύ καλού κακού που εδώ εντοπίζεται στον πόλεμο ανάμεσα στον Victor Pavlovich Toropov τον αδίστακτο διευθυντή της Κρόνος με τον πρωταγωνιστή Georgy Nikolaevich Safronov.

Η δράση ξεκινά στο πρώτο επεισόδιο από την στιγμή της άφιξης της Arisa. Η πλοκή δεν λιμνάζει ούτε σε ένα επεισόδιο και η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη. Τα γρήγορα πλάνα και οι συνεχείς εναλλαγές συνηγορούν στην ταχύτητα της εξέλιξης της πλοκής που συμπαρασύρει τον θεατή, ακόμη κι αν δεν αρέσκεται στο sci-fi. Αναγκαστικές συμμαχίες, κρυφά κίνητρα, διπλοί ρόλοι και κάπου ανάμεσα στα 16 επεισόδια εμφανίζεται και το 1984, το βιβλίο κόμβος του George Orwell. Μία παρέμβαση με νόημα σε έναν κόσμο που τα ρομπότ αποτελούν ζωτικό κομμάτι της κοινωνίας. Βιομηχανικό στυλ μεγαλούπολής, μινιμαλιστικοί χώροι, φουτουριστικά πλάνα ώστε να αποδοθεί η «κυριαρχία» της μηχανής συνθέτουν το πλαίσιο.

Η ερμηνεία της Paulina Andreeva ως Arisa ξεχωρίζει καθώς καταφέρνει να εφαρμόσει υποκριτικά το προφίλ στο μεταίχμιο ρομπότ και ανθρώπου. Δεν τη χαρακτηρίζει ούτε η απόλυτη μηχανικότητα του ρομπότ αλλά ούτε και η φυσικότητα στον αυθορμητισμό των κινήσεων των ανθρώπων. Ειδικά από ένα σημείο κι έπειτα αποτυπώνει πολύ εύστοχα την ενδιάμεση αυτή κατάσταση. Από την άλλη ο πρωταγωνιστής Kirill Käro ενσαρκώνει επίσης επιτυχημένα τον Georgy Nikolaevich Safronov, μία δίκαιη προσωπικότητα με ευαισθησίες που δεν εμφανίζει σε πρώτο επίπεδο αλλά και ενοχές να τον κατατρέχουν.

Οι κοινωνικές και υπαρξιακές προεκτάσεις που εγείρει η σειρά είναι αδιαμφισβήτητες όπως άλλωστε συμβαίνει και σε κάθε σειρά ή ταινία του είδους. Ποιά είναι τα όρια τεχνολογίας και ανθρώπου αλλά και ποιά είναι εκείνα της αγάπης ; Το φινάλε προβάλλει υποσχόμενο έναν δυνατό δεύτερο κύκλο, που αν τελικά υπάρξει, εμείς δεν θα χάσουμε!

8 / 10

Έλενα Στάικου

 

 

Published: 16 Oct 2019, 19:38
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Knives Out - Στα μαχαίρια - 5 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Σπέντζος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο