Θα το βρείτε: Disney+

Σύνοψη: Η Γουέντι Ντάρλινγκ, ένα νεαρό κορίτσι που φοβάται να αφήσει πίσω το σπίτι της, γνωρίζει τον Πίτερ Παν, ένα αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει. Μαζί με τα αδέρφια της και μια μικροσκοπική νεράιδα, την Τίνκερ Μπελ, ταξιδεύει στον μαγικό κόσμο της Χώρας του Ποτέ. Εκεί συναντά τον κακό πειρατή, Κάπτεν Χουκ και ξεκινά μια συναρπαστική περιπέτεια που θα αλλάξει την ζωή της για πάντα.

Άποψη: Peter and Wendy στην αρχή και έπειτα Peter Pan and Wendy ήταν ο πρωτότυπος τίτλος του βιβλίου που κυκλοφόρησε το 1911 ο συγγραφέας J.M. Barrie και για πρώτη φορά έχουμε μια κινηματογραφική μεταφορά που υιοθετεί αυτό τον τίτλο αντί για το πιο συνηθισμένο Peter Pan ή Pan, αφήνοντας έξω από την ιστορία την Γουέντι, παρότι αυτή είναι η πρωταγωνίστρια.

Η ιστορία δεν αφορά τον Πίτερ Παν, αλλά το πώς η Γουέντι ανακαλύπτει έναν κόσμο παιδικότητας και μαγείας, αθωότητας και ευθύνης μέσα από τον Πίτερ Παν. Το ταξίδι είναι δικό της, εκείνος είναι απλώς ο οδοιπόρος.

 Ο David Lowery, ένας σκηνοθέτης που ασχολείται τόσο με ανεξάρτητα δράματα για την A24 (A Ghost Story), με πειραγμένες ταινίες φαντασίας πάλι στο στιλ της Α24 (The Green Knight) όσο και με ντισνεϊκά κατασκευάσματα (Pete’s Dragon), αναλαμβάνει την live action εκδοχή του θρυλικού animation της Disney του 1953, συνεχίζοντας την πορεία της επανασύστασης των κλασικών animation.

Το Peter Pan and Wendy είναι κλάσεις ανώτερο από άλλα αντίστοιχα ανέμπνευστα remakes, όπως επίσης είναι πιο ενδιαφέρον από πρόσφατες μεταφορές της ιστορίας του Πίτερ και της Γουέντι, αν θυμηθούμε το Pan (2015) του Joe Wright, το Wendy (2020) του Benh Zeitlin και το Come Away (2020) με την Angelina Jolie της Brenda Chapman. Ο σκηνοθέτης επιλέγει να υιοθετήσει στοιχεία από την αρχική ταινία, με κάποιες σκηνές, όπως στο σπίτι με τον σκύλο αλλά και άλλες, να είναι ευθείες αναφορές στην ταινία του 1953, αλλά προσαρμόζοντάς τα στο στιλ ενός πιο ανεξάρτητου, ενδοσκοπικού και μελαγχολικού σινεμά.

Για αυτό και η ταινία εν τέλει δεν είναι ακριβώς ούτε το ένα ούτε το άλλο, με αποτέλεσμα πιθανόν να απογοητεύει και τους οπαδούς του ενός ύφους και του άλλου. Προσπαθεί να προσφέρει ντισνεϊκό θέαμα αλλά με μια συστολή και συγκράτηση. Θέλει να αναδείξει την μελαγχολία των ηρώων, την πορεία προς την ενηλικίωση, την παιδικότητα που χάνεται, την σχέση με τους γονείς και το σπίτι, αλλά ταυτόχρονα ξέρει ότι πρέπει να κάνει και μια ταινία για το Disney+, οπότε ενσωματώνονται σκηνές καθαρής δράσης, κυρίως με τους πειρατές και τους κροκόδειλους.

Αν θέλαμε να το παραλληλίσουμε με κάτι, συνέβη ό,τι συνέβη στους τέταρτους Πειρατές της Καραϊβικής που σκηνοθέτησε ο Ρομπ Μάρσαλ, διαδεχόμενος τον Γκορ Βερμπίνσκι. Ο Μάρσαλ, ένας σκηνοθέτης μιούζικαλ και πιο «σοβαρών» παραγωγών, έδωσε μια σκοτεινιά και μια συγκράτηση στο θέαμα εξαφανίζοντας τις πολλές σκηνές δράσης και το πληθωρικό θέαμα που είχε ο μεγαλόπνοος Βερμπίνσκι. Έτσι και εδώ ο Lowery επιχειρεί να σκοτεινιάσει λίγο την ιστορία-όσο του επιτρέπεται τουλάχιστον, αφαιρεί από την ιστορία τις πολλές σκηνές δράσης και το παρατεταμένο σε διάρκεια θέαμα, με αποτέλεσμα αυτό που εν τέλει υπάρχει να μοιάζει ξεκρέμαστο.

Αυτό εντοπίζεται και στην ερμηνεία του Alexander Molony, που είναι ένας εσωστρεφής και όχι τόσο ξέγνοιαστος Πίτερ Παν, εν αντιθέσει με την Ever Anderson ως Γουέντι και την Yara Shahidi ως Τίνκερ Μπελ που είναι ίσως οι καλύτερες Γουέντι και Τίνκερ Μπελ που έχουμε δει στο σινεμά. Η επιλογή του Jude Law ως Κάπτεν Χουκ αν και ήταν επιτυχημένη, χαρίζοντας έναν διαφορετικό αλλά εξαιρετικό Κάπτεν Χουκ, υστερεί κάπως στο κωμικό κομμάτι της περσόνας του.

Πρώτη δημοσίευση: 5 May 2023, 16:14
Ενημέρωση: 5 May 2023, 16:14
Τίτλος:
Peter Pan & Wendy
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
106
Πλατφόρμα Streaming: 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Land of Bad, 22 Φεβρουαρίου από την Spentzos Land of Bad, 22 Φεβρουαρίου από την Spentzos