Χρήστος Νίκου: "Είμαστε οι αναμνήσεις μας"

Published: 17 Nov 2020, 19:20
Συντάκτης:

Οι ανοικτές προς το κοινό διαδικτυακές συζητήσεις με τους σκηνοθέτες των δύο διαγωνιστικών τμημάτων, του Διεθνές Διαγωνιστικό και του Meet the Neighbors, καθώς και των ελληνικών ταινιών του προγράμματος, ολοκληρώθηκαν για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

<a href="/en/nea/i-elina-psykoy-kai-ta-adespota-kormia-tis/69430">Η Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της</a>ΣΧΕΤΙΚΑΗ Ελίνα Ψύκου και τα "Αδέσποτα κορμιά" της

Ο Χρήστος Νίκου είπε για την ταινία του, Μήλα, πως είναι το ντεμπούτο του. «Η ταινία διαδραματίζεται σε έναν κόσμο όπου η αμνησία εξαπλώνεται σαν ιός και ακολουθούμε τον κεντρικό χαρακτήρα, έναν άνδρα γύρω στα σαράντα. Εισάγεται σε ένα νοσοκομείο όπου διαγιγνώσκεται κι αυτός με αμνησία. Σύμφωνα με τους γιατρούς πρέπει να ξεκινήσει θεραπεία, κάνοντας καθημερινά διάφορες δραστηριότητες προκειμένου να δημιουργήσει νέες αναμνήσεις. Από εκεί και πέρα συμβαίνουν διάφορα».

Ποια ήταν η αρχική ιδέα που τον οδήγησε να φτιάξει την ταινία του;

«Δεν είχα ανάλογο πρόβλημα, γιατί η ταινία μας δεν είναι ρεαλιστική. Γνωρίζω πώς λειτουργεί η αμνησία, αλλά ήθελα να δημιουργήσω έναν δικό μου κόσμο. Πόσοι νευρολόγοι άλλωστε θα έρθουν να δουν την ταινία; Πάντα αγαπούσα τις ταινίες που δημιουργούν κόσμους διαφορετικούς από αυτούς που ζούμε. Που είναι σουρεαλιστικές και αλλάζουν τους κανόνες της κοινωνίας μας. Εμπνεύστηκα από δύο μυθιστορήματα, το 1984 του Τζορτζ Όργουελ και το Περί Τυφλότητας του Ζοζέ Σαραμάγκου. Με επηρέασαν στον τρόπο που γράφω. Άρχισα να γράφω όταν προσπαθούσα να διαχειριστώ τον χαμό του πατέρα μου. Ήθελα να καταλάβω πώς μπορείς να σβήσεις μια ανάμνηση που σε πονά. Και αν εντέλει τη σβήσεις θα είσαι ο ίδιος; Διότι, σε τελική ανάλυση, είμαστε οι αναμνήσεις μας. Προσπάθησα να κάνω την ιστορία μου οικουμενική και δημιούργησα έναν κόσμο όπου η αμνησία διασπείρεται σαν ιός. Οι ταινίες που δημιουργούν κόσμους είναι αλληγορικές. Η δική μου είναι μια αλληγορία για το πώς η τεχνολογία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν επηρεάσει τη μνήμη και τη ζωή μας. Το πρόβλημα είναι πως τέτοιου είδους ταινίες είναι φουτουριστικές, στοιχείο που προσπάθησα να αποφύγω. Είναι πιο δυνατή η ιστορία όταν ακολουθείς τους κανόνες που έχει η δική σου κοινωνία. Είναι λίγο βαρετό να βλέπεις όλους τους ανθρώπους να φοράνε γκρι ενδύματα», εξήγησε ο Χρήστος Νίκου.

Σε ερώτηση πώς ήταν να δουλεύει με τον Άρη Σερβετάλη, ο Χρήστος Νίκου απάντησε: «Δουλέψαμε αρχικά σε μια μικρού μήκους ταινία και αποφασίσαμε πως θέλαμε να κάνουμε και μια μεγάλου μήκους ταινία μαζί. Γράφτηκε ο ρόλος ειδικά για αυτόν. Ο Άρης είναι ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια του σκηνοθέτη γιατί η γλώσσα του σώματος και η μινιμαλιστική του προσέγγιση είναι πολύ δυνατή. Ως αναφορές, του ζήτησα να δει κάποιες ταινίες με τον Τζιμ Κάρεϊ και τον Ζακ Τατί και να συνδυάσει αυτά τα στοιχεία. Το κοινό βέβαια λέει πως το μελαγχολικό του ύφος θυμίζει τον Μπάστερ Κίτον. Όταν έχεις στη διάθεσή σου ένα καλό καστ, δεν χρειάζεται να κάνεις και πολλά. Υπάρχει μια σκηνή όπου ο Άρης χορεύει. Θέλαμε αρχικά το τραγούδι Billy Jean του Μάικλ Τζάκσον, αλλά για τα δικαιώματα έπρεπε να πληρώσουμε πιο πολλά από το συνολικό μπάτζετ της ταινίας, οπότε επιλέξαμε κάτι άλλο», απάντησε ο σκηνοθέτης.

H άποψη του MOVE IT για τα "Μήλα".

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικά διαμορφωμένο section του MOVE IT που ανανεώνεται καθημερινά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos