/ Πήγες Θερινό Σινεμά;

Θα μετρήσουμε πολλά αστέρια μέχρι να ολοκληρώσουμε το αφιέρωμα στα θερινά!

Δες που πήγαμε μέχρι τώρα

Three days of the condor (1975)

Σύνοψη: Ένας ασήμαντος αποδελτιωτής της CIA, βρίσκει όλους τους συναδέλφους του δολοφονημένους. Μην ξέροντας τι ανακάλυψε κατά τύχη, βρίσκεται αντιμέτωπος με την ίδια του την υπηρεσία που τον θέλει νεκρό.

Άποψη: Η δεκαετία του ’70 υπήρξε μία κυνική εποχή, όπου η απληστία των πολυεθνικών και ο αμοραλισμός της κυβέρνησης έγιναν πια φανερά σε μία Αμερική που μέχρι τότε κοιμόνταν κάθε βράδυ αμέριμνη, σίγουρη ότι ο Θείος Σαμ την προστατεύει. Πέρα από τα κοινωνικά κινήματα, ήταν η εποχή της απόλυτης απομυθοποίησης με το φιάσκο του Βιετνάμ, τα σκάνδαλα των Εγγράφων του Πενταγώνου και του Γουότεργκεϊτ. Ήταν η εποχή που οι Αμερικανοί είδαν τον μοναδικό από τους 45 προέδρους τους να παραιτείται εξευτελισμένος για συνωμοσία.

Δεν είναι καθόλου περίεργο ότι εκείνη την εποχή δημιουργήθηκε μια ολόκληρη κατηγορία που ονομάστηκε Τα Θρίλερ Της Παράνοιας: The Conversation, The Parallax View, All The President’s Men, Three Days Of Condor... Η υπόθεση, συναρπαστική τότε, σήμερα μοιάζει να έχει χάσει την αιχμηρότητα της, σε μία πολύ πιο κυνική εποχή όπου η κυβερνητική διαφθορά είναι πολύ πιο αναμενόμενη, αλλά και πιο εύκολο να ανιχνευθεί.

Ο  Τζόζεφ Τέρνερ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ) είναι ένας ταπεινός αποδελτιωτής σε μία δευτερεύουσα υπηρεσία της CIA. Δουλειά του είναι να ανιχνεύει φαινομενικά αθώα κείμενα σε εφημερίδες που περιέχουν κρυφά μηνύματα επικοινωνίας των εχθρών των ΗΠΑ. Μια μέρα στο γραφείο βρίσκουν κάτι που δε θα έπρεπε να το βρούνε και όλοι τους δολοφονούνται, εκτός από τον Τζόζεφ που κατά τύχη έλειπε. Τρομοκρατημένος, επικοινωνεί με τους ανωτέρους του, μόνο για να ανακαλύψει πως αυτοί που τον ήθελαν νεκρό είναι η ίδια η υπηρεσία του. Χωρίς κανένα στήριγμα, καταλήγει να κρυφτεί στο διαμέρισμα μια φωτογράφου (Φαίη Ντάναγουεϊ)την οποία κρατάει όμηρο για να μην τον μαρτυρήσει. Αλλά όταν έχεις απέναντί σου τον Ρέντφορντ, ακόμη και αν σε έχει δέσει σε μια καρέκλα, άνθρωπος είσαι και λυγίζεις και η Φαίη-Κάθι στην ταινία- ερωτεύεται τον Τέρνερ και γίνεται η μόνη σύμμαχος του στην προσπάθεια να αποκαλύψει την συνωμοσία.

Η αλήθεια είναι πως ο Σίντνεϊ Πόλακ, κρατάει γερά τα γκέμια και παραδίδει ένα σφιχτό θρίλερ σε μία αφιλόξενη Νέα Υόρκη, με μια σκηνοθεσία που ξέρει να δημιουργεί κλειστοφοβία και την αίσθηση της διαρκούς απειλής. Ο Ρέντφορντ έχει την γνωστή ακαταμάχητη γοητεία, ο Μαξ Φον Σίντοφ είναι ο απολαυστικός εκτελεστής και ο καρατερίστας Κλιφ Ρόμπερτσον είναι όσο λέρα πρέπει να είναι ένας διεφθαρμένος μανδαρίνος. Η χημεία όμως με την Ντάναγουεϊ είναι προβληματική και δεν πείθει πουθενά, κάποια από τα σκηνοθετικά και σεναριακά ευρήματα σήμερα δείχνουν αφελή και άστοχα και χωρίς να φταίει η ταινία, σήμερα δεν μπορεί να...πριζώσει ένα κοινό που έχει εκτεθεί σε πολύ πιο περίπλοκα και σκοτεινά σενάρια.

Ο Κόνδορας όμως, έχει μια καλή ιστορία, πρωταγωνιστή έναν αληθινό σταρ, ένα ωραίο σάουντρακ, και ακόμα βλέπεται ευχάριστα. Στην εποχή του Φρανκ Άντεργουντ, ακόμη και αυτό λέει κάτι για μια ταινία του 1975.

Δημοσίευση: 9 Aug 2018, 02:29
Τίτλος:
Three days of the condor (1975) (Τρεις ημέρες του κόνδορα)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
117
Εταιρία διανομής: 
Release: 
9 Αυγούστου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σε ηλικία 76 χρονών έφυγε από τη ζωή η...
13 ώρες
Η Natalie Portman είναι αναμφισβήτητα από τις πιο ταλαντούχες...
1 ημέρα
Ο δημιουργός των Mad Men επιστρέφει στην μικρή οθόνη...
2 ημέρες