Σύνοψη: Ο Τζέιμς, μυστικός πράκτορας της Βρετανίας, γνωρίζει την γοητευτική βιομαθηματικό Ντανιέλ σε ένα ξενοδοχείο στην Νορμανδία το οποίο λειτουργεί σαν το καταφύγιο τους πριν αναχωρήσουν και οι δύο για τις μεγάλες αποστολές τους. Αυτή, σε ένα πρότζεκτ που την στέλνει στον βυθό του ωκεανού και αυτός, σε μυστική αποστολή στην Σομαλία. Αυτό που δεν υπολόγισαν ήταν η αναπόφευκτη χημεία και ο απροσδόκητος έρωτας τα οποία όμως δεν θα μπορέσουν να τους κρατήσουν μακριά από τις υποχρεώσεις τους.

Άποψη: Το τελευταίο πόνημα του σημαντικού Γερμανού σκηνοθέτη Βιμ Βέντερς (Wings of Desire) πραγματεύεται αυτά που ανέκαθεν εξερευνούσε ο ίδιος στις ταινίες του. Σαν να προσπαθεί όλα αυτά τα χρόνια να βρει μια εσωτερική αλήθεια για τους πρωταγωνιστές του οι οποίοι βασανίζονται από πράξεις ηθικές και ανήθικες, από έρωτες και πάθη. Στην προκειμένη, δύο ιδιαίτεροι άνθρωποι βρίσκουν το άλλο τους μισό ο ένας στον άλλον, αλλά τι γίνεται όταν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις σου είναι εξίσου σημαντικές, όχι μόνο για σένα μα και για τον υπόλοιπο κόσμο;

Στο “Submergence” το ερώτημα αυτό τίθεται χωρίς ωστόσο να απαντάται. Ο Τζέιμς ΜακΑβόι (Split, Atomic Blonde) με το ύφος του Τζέιμς Μποντ έχει στόχο να αποτρέψει μελλοντικές βομβιστικές επιθέσεις στην Ευρώπη ενώ από την άλλη η Αλίσια Βικάντερ (The Danish Girl) ευελπιστεί να βρει ζωή εκεί που θεωρητικά δεν υπάρχει ίχνος της. Από την αρχή είναι ξεκάθαρη η πορεία που θα ακολουθήσουν και το δίλλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν. Όμως όλες οι φιλοσοφικές προεκτάσεις που προσεγγίζουν οι δύο χαρακτήρες στο διάστημα που είναι μαζί είναι επιφανειακά βαθυστόχαστες και αφαιρούν από το ύφος της διανόησης που προσπαθεί να περάσει ο σκηνοθέτης. Οι παραλληλισμοί στα λόγια τους είναι άμεσα εξαρτημένοι από τις πράξεις τους αργότερα και έρχονται σαν επιβεβαίωση όταν και οι δύο είναι εγκλωβισμένοι και περιτριγυρισμένοι από το χάος. Παρόλα αυτά η ουσία που μας μένει καταλήγει τετριμμένη και δεν πετυχαίνει το βαθύτερο νόημα που υποσχόταν αρχικά.

Στην πράξη ο Βέντερς σκηνοθετεί σε δύο χρόνους, δείχνοντας το κοινό παρελθόν τους και το μέλλον τους, σε μία σχεδόν αποτυχημένη προσπάθεια να εξετάσει τα υπαρξιακά ζητήματα του ανθρώπου δίχως να έχει τα κατάλληλα εφόδια. Το σενάριο, βασισμένο στο βιβλίο του J.M Ledgard, είναι αδύναμο να σταθεί και να υποστηρίξει τους ηθοποιούς όπως και να ιντριγκάρει το μυαλό του θεατή για μια διαφορετική προοπτική της ζωής. Το μοναδικό ίσως σημείο που είναι πραγματικά παρών στην ταινία είναι το στυλ και η αισθητική που χαρακτηρίζει τον σκηνοθέτη σε συνδυασμό με την άψογη και οπτικά πλούσια φωτογραφία του Βέλγου Μπενουά Ντέμπι που απαθανατίζει την φύση σε όλο το μεγαλείο της.

Με μία επιγραμματική σύνοψη το “Submergence” πρόκειται για μια ταινία  «πολύ κακό για το τίποτα» παρά για οτιδήποτε άλλο.

Πρώτη δημοσίευση: 7 Ιουνίου 2018, 20:11
Ενημέρωση: 14 Ιουνίου 2018, 11:11
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Submergence (Στο βαθύ γαλάζιο)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
112
Εταιρία διανομής: 
Release: 
7 Ιουνίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos