Οι στάχτες μιας αγάπης

Οι στάχτες μιας αγάπης - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Το 2001 σε μία πόλη της Κίνας βιώνεται η ολοένα και μεγαλύτερη παρακμή με τον κίνδυνο του κλεισίματος του ορυχείου, αλλά και την ταχύτατη εκδυτικοποίηση της κινεζικής κοινωνίας, με τους νέους να χορεύουν ξένα τραγούδια. Η Zhao Ciao είναι κόρη ενός ανθρώπου που δούλευε στο ορυχείο, και σύντροφος του αρχιμαφιόζου της περιοχής, του Bin. Εκείνη θα φυλακιστεί, όταν πάρει πάνω της μια κατηγορία που βάραινε τον Bin, και όταν βγει θα αρχίσει η αναζήτηση του άνδρα που αγάπησε, ελπίζοντας να έχουν μείνει έστω και λίγες στάχτες.

Άποψη: Ο Zia Zhangke είναι αναμφίβολα ένας από τους σπουδαιότερους Κινέζους σκηνοθέτες, και ίσως ο σπουδαιότερος της λεγόμενης 6ης γενιάς κινεζικού κινηματογράφου. Με την νέα του ταινία που διαγωνίστηκε στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών το αποδεικνύει περίτρανα, καταθέτοντας μία από τις καλύτερες ταινίες της καριέρας του, ίσως την καλύτερη μετά τον Χρυσό Λέοντα του 2006 για το «Still Life». Μονίμως προβληματίζεται για την σύγχρονη κατάσταση της χώρας του, για τον μπερδεμένο δρόμο στον οποίον βρίσκεται, προσπαθώντας να ισορροπήσει την μακραίωνη κινεζική κουλτούρα, με την σύγχρονη επέλαση του δυτικού πολιτισμού. Ταυτόχρονα, μιλάει πάντοτε πολιτικά, σχολιάζοντας τις συνθήκες διαβίωσης και την οικονομική παρακμή της Κίνας, τουλάχιστον όσον αφορά το πώς ζει η πλειοψηφία των ανθρώπων. Στο «Ash is purest white» («Οι στάχτες μιας αγάπης») καταφέρνει να μιλήσει για άλλη μια φορά για τα θέματα που τον απασχολούν, μέσα από μία ερωτική ιστορία, που ντύνεται με το περιτύλιγμα του γκανγκστερικού δράματος.

Η ιστορία ξεκινάει σαν μία ταινία με γκάνγκστερ, που θα μπορούσε να είχε σκηνοθετήσει ο Scorsese, με τους ανθρώπους της Jianghu (υποκουλτούρα, όρος που προσδιορίζει τους μαφιόζους) να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους, όταν μία ομάδα νέων τους επιτίθεται. Αυτό όμως που ξετυλίγεται στην συνέχεια είναι ένα καθαρόαιμο μελόδραμα, μία ερωτική ιστορία μίας γυναίκας πρόθυμης να κάνει τα πάντα για τον άνθρωπο που αγαπά, ακόμα και να μπει φυλακή για 5 χρόνια, παίρνοντας πάνω την ευθύνη της κατοχής του όπλου. Μετά το πέρασμα των 5 χρόνων, θα αρχίσει η περιπέτεια αναζήτησης του Bin, ευελπιστώντας να έχει παραμείνει ζωντανό το πάθος, η φλόγα, διότι όπως λέει και η ίδια σε μία πανέμορφη σκηνή, «όλοι όσοι καίγονται σε υψηλές θερμοκρασίας, εξαγνίζονται». Ο Zia Zhangke ενορχηστρώνει μία από τις ωραιότερες ερωτικές ιστορίες, που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, και δημιουργεί έναν από τους πιο ενδιαφέροντες γυναικείους ρόλους, ερμηνευμένο μοναδικά από την σύζυγό του και πρωταγωνίστρια και άλλων ταινιών του, την Zhao Tao. Θέματα που συναντήσαμε και σε άλλες ταινίες του, όπως μία πόλη που πνίγεται, όπως στο «Still Life», ή η κατακραυγή της πολιτικοκοινωνικής κατάστασης μέσα από το είδος του γκανγκστερικού δράματος, και την χρήση όπλων, όπως στο «Touch of Sin», συμπυκνώνονται στην νέα του ταινία και διανθίζονται.

Αν εξαιρέσουμε μία σκηνή στο τρένο με μία συζήτηση περί εξωγήινων, που έρχεται σε αντίθεση με το γενικότερο κλίμα της ταινίας, κατά τα άλλα δεν υπάρχει καμία περιττή σκηνή. Όλες είναι μοναδικά σκηνοθετημένες, με μία σκηνοθετική ποικιλία. Ξεκινάει με το ντοκιμαντερίστικο στιλ με το οποίο μας συστήθηκε ως δημιουργός, για να προχωρήσει σε αφηγηματικό σινεμά, αποδεικνύοντας την μαεστρία είτε σκηνοθετεί διαλογικές σκηνές, είτε την επική σκηνή δράσης με τους νέους που έχουν στήσει ενέδρα στον Bin, και τον προστατεύει η Zhao. Μία φεμινιστική ηρωίδα, χωρίς να το κραυγάζει, και μία ιστορία βαθιά ρομαντική, αλλά και πολιτική, όπως μόνο ο Zhangke ξέρει.

Πρώτη δημοσίευση: 31 Οκτ. 2018, 17:39
Ενημέρωση: 8 Νοε. 2018, 13:55
Τίτλος:
Οι στάχτες μιας αγάπης (Jiang hu er nv)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
137
Εταιρία διανομής: 
Release: 
1 Νοεμβρίου 2018

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos