Σύνοψη: Η ιστορία της Μαρίας Μαγδαληνής, που ακολουθεί τον Ιησού Χριστό ως Απόστολος του από το χωριό της που τον γνώρισε, μέχρι τον σταυρό και την ανάσταση του.

Άποψη: Στην εποχή του σκανδάλου Γουάινστιν, η ταινία του Γκαρθ Ντέιβις (Lion) θα μπορούσε να ιδωθεί ως μία δήλωση για την θέση των γυναικών στις κοινωνίες και την δύναμη του φεμινισμού. Η Μαρία Μαγδαληνή είναι μια γυναίκα που αρνείται να πάρει τον εύκολο ρόλο της συζύγου και μητέρας, είναι ανήσυχο πνεύμα και έχει δυναμικό χαρακτήρα. Κάτι που μπερδεύει και εκνευρίζει τους άντρες στον περίγυρο της, που μέχρι και εξορκισμό προσπαθούν να της κάνουν για να την συνεφέρουν.

Μόλις έρχεται σε επαφή με τον Χριστό, γοητεύεται από την προσωπικότητα του, τον ακολουθεί και γίνεται μία από τους 12 Αποστόλους του. Ο Ντέιβις θέλει να κάνει μια ιστορική αποκατάσταση, απαλλάσσοντας την από τις αμήχανες κατηγορίες της μεσαιωνικής εκκλησίας, που δεν χώνεψε ποτέ την ιδέα ότι μια γυναίκα βρέθηκε τόσο κοντά στον Ιησού, υποβιβάζοντας την σε μία αμαρτωλή γκρούπι.

Η Μαγδαληνή της ταινίας δείχνει να είναι η μόνη που αντιλαμβάνεται πραγματικά την διδαχή και τον στόχο του Χριστού όταν μιλάει για την βασιλεία των ουρανών, την αληθινή αγάπη και την συγχώρεση. Οι άλλοι μαθητές του πάντως, δεν δείχνουν να τον καταλαβαίνουν. Βρίσκονται μαζί του γιατί περιμένουν από αυτόν να ξεκινήσει μια επανάσταση που θα ανατρέψει τους Ρωμαίους και θα τερματίσει τις κοινωνικές ανισότητες. Βασικά έχουν την εντύπωση πως ανήκουν στο Απελευθερωτικό Κίνημα Ιουδαίας, για να θυμηθούμε τους Μόντι Πάιθονς. Ακόμη και ο Ιούδας δεν τον προδίδει για τα τριάντα αργύρια, αλλά για να τον φέρει προ τετελεσμένων για να ξεκινήσει την επανάσταση.

Ο Ντέιβις προσπαθεί να πει την ιστορία με σεβασμό στην θρησκεία, αποφεύγοντας να προσβάλλει τις πεποιθήσεις των πιστών, αλλά και επιχειρώντας να φύγει από την επίσημη εικόνα που έχει κατασκευάσει η εκκλησία. Δεν τα καταφέρνει όμως και πολύ καλά, μη τολμώντας και αφήνοντας πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες αναξιοποίητες. Ο Χριστός του πολύ καλού Γιόακιν Φοίνιξ είναι ένας τυραννημένος άνθρωπος που δεν βλέπει τον κόσμο να καταλαβαίνει τι αλήθεια θέλει να του πει και που σίγουρα δεν το κατάφερε αυτό με τους μαθητές του. Η Μαγδαληνή (Ρούνι Μάρα, η σύντροφος του Φοίνιξ) είναι η μόνη που μπορεί, τον ερωτεύεται αλλά ο σκηνοθέτης δεν τολμά να δείξει σαρκική επαφή, έστω με αγκαλιές ή φιλιά.

Η ταινία λέγεται Μαρία Μαγδαληνή, όμως η Μάρα «καταφέρνει» να υποσκελιστεί και από τον Φοίνιξ αλλά και από τον Τζιουέτελ Ετζίοφορ ως Πέτρο και κυρίως από τον πολύ καλό Ταχάρ Ρακίμ στον ρόλο του Ιούδα. Λάθος πρωταγωνίστρια; Λάθος σκηνοθεσία; Πάντως η Μαγδαληνή αφήνει μία αίσθηση αδιαφορίας και απάθειας. Εάν θες να ακουμπήσεις ένα θέμα ταμπού όπως η θρησκεία το πας μέχρι τέλους. Ο Σκορτσέζε, τριάντα χρόνια πριν, το έκανε με τον Τελευταίο Πειρασμό. Ο Ντέιβις, κάπου έχασε την πίστη του. Στον εαυτό του.

Δημοσίευση: 22 Μαρτίου 2018, 16:37
Τίτλος:
Mary Magdalene (Μαρία Μαγδαληνή)
Σκηνοθεσία: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
120
Εταιρία διανομής: 
Release: 
22 Μαρτίου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ  10ο φεστιβάλ πρωτοποριακού κινηματογράφου της Αθήνας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tulip
20328
Tulip
15251
Odeon
14700
Tanweer
12739
Tanweer
8826