Εάν “Ρωμαίος και η Ιουλιέτα” του Σαίξπηρ είναι μια καταθλιπτική τραγωδία για δυο καταραμένους εραστές θύματα της αιώνιας διαμάχης των φεουδαρχικών τους οικογενειών, ένα παραμύθι, τότε το “Maps to the stars” του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ είναι ο θάνατος του παραμυθιού. Το παραμύθι τέλειωσε, το Χόλυγουντ πέθανε, η λάμψη θόλωσε και η Agatha και ο Benji είναι δυο παιδιά του συστήματος, μια Ιουλιέτα και ένας Ρωμαίος αιμομικτικά δημιουργήματα μιας ματαιόδοξης κοινωνίας που θα έρθουν να διαιωνίσουν τον αιμομικτικό μηδενιστικό σύμπαν του σκηνοθέτη στο  Χόλυγουντ, ήτοι στη γη της επαγγελίας, «στα χαλασμένα καταφύγια», «στους γκρεμισμένους φάρους», στο υπερρεαλιστικό, τόσο θελκτικό μα και άλλο τόσο αποκρουστικό περιβάλλον του Πολ Ελυάρ.

Ο Κρόνενμπεργκ, έχοντας ήδη ‘ακονίσει’  το καπιταλιστικό χρηματιστηριακό κατεστημένο της σύγχρονης πραγματικότητας με το καυστικό του “Cosmopolis”, έρχεται αυτή τη φορά με σχεδόν ντανταϊστική διάθεση να αποδομήσει και εν τέλει να κατασπαράξει το Χόλυγουντ και όλον αυτό τον επίπλαστο ‘παράδεισο’ που όμως είναι έτοιμος να.. πέσει από τα σύννεφα. Σύμμαχός του αυτή τη φορά ο σεναριογράφος Μπρους Βάγκνερ, μέγας πολέμιος του καπιταλιστικού σύγχρονου γίγνεσθαι αλλά και ο Πολ Ελυάρ.  Ο  σκηνοθέτης χρησιμοποιεί αποσπάσματα από το έργο του «Ελευθερία» και ταυτόχρονα υπερρεαλιστικά παράλληλα μυστικιστικά σύμπαντα από τους σκοτεινότερους εφιάλτες της φιλμογραφίας του επίσης υπερρεαλιστή Ντέιβιντ Λιντς, για να κατασπαράξει τις καρικατούρες αυτές που αποκαλούνται «celebrities». την ματαιοδοξία τους και τον αρρωστημένο τους ναρκισσισμό: Ποια ελευθερία βρε, το American Dream σου είναι σάπιο.

Έτσι, το “Maps to the stars”  είναι το αιχμηρό σχόλιο του σκηνοθέτη απέναντι στις σύγχρονες πολιτιστικές βιομηχανίες του θεαθήναι και παράλληλα ένα ράπισμα σε όλες αυτές τις καρικατούρες που το συντηρούν. Όχημα και αυτή τη φορά μια λιμουζίνα που θα μεταφέρει την Άγκαθα  Γουάις. Ο σκηνοθέτης κάνει την ταινία ανθρωποκεντρική και το δίδυμο Τζούλιαν Μουρ-Μια Βασικόβσκα την παίρνουν πάνω τους και την απογειώνουν με τις καθηλωτικές τους ερμηνείες.

Το παρωχημένο τέλος είναι απλώς η κορύφωση, το ηθικό δίδαγμα, το συμπέρασμα: παρ’το το παραμύθι που θες να σου πλασάρω. Στο σερβίρω, όπως ακριβώς το θες. Απλώς να θυμάσαι ότι… είναι σάπιο.  Και ο Ρωμαίος, πρέπει να πεθάνει.

Υπόθεση:
Η οικογένεια Γουέις είναι η αρχετυπική δυναστεία του Χόλυγουντ: Ο πατέρας Σανφορντ είναι αναλυτής και ο προπονητής, ο οποίος έχει κάνει μια περιουσία με τα εγχειρίδια αυτοβοήθειας του. Η μητέρα Κρισίνα φροντίζει κυρίως για την καριέρα του γιου τους Μπέντζι, 13, ένα αστέρι παιδί. Ένας από τους πελάτες του Σανφορντ, η Αβάνα, είναι μια ηθοποιός που ονειρεύεται γυρίσματα του ριμεϊκ μιας ταινίας που έκανε η μητέρα της, Κλαρίς, ένα αστέρι στη δεκαετία του '60.Η Κλαρίς είναι νεκρή πια και τα οράματα της στοιχειώνουν την Αβάνα το βράδυ. Προσθέτοντας στο τοξικό μείγμα, ο Μπέντζι έχει μόλις βγει από ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης στο οποίο εντάχθηκε όταν ήταν 9 και η αδελφή του, Αγκάθα, βγήκε πρόσφατα από ένα σανατόριο, όπου ήταν σε θεραπεία για εγκληματική πυρομανία .. 

 

Πρώτη δημοσίευση: 22 Ιαν. 2015, 04:39
Ενημέρωση: 28 Ιαν. 2015, 18:36
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Maps to the stars (Οδηγός ευτυχίας)
Είδος: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
111
Εταιρία διανομής: 
Release: 
22 Ιανουαρίου 2015

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Damsel

Damsel

Θα το βρείτε: Netflix

Σύνοψη: Η γλυκιά κόρη ενός βασιλιά ετοιμάζεται για προξενιό με πλούσια φαμίλια για να...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos