Κυρία από τύχη

Σύνοψη: Λίγο πριν από ένα δείπνο όπου οι δώδεκα καλεσμένοι γίνονται ξαφνικά δεκατρείς, η προληπτική οικοδέσποινα βάζει με το ζόρι την υπηρέτρια της να παραστήσει μια αριστοκράτισσα για να σπάσει ο γρουσούζικος αριθμός.

Άποψη: Το Madame, είναι μια σύγχρονη Σταχτοπούτα στο Παρίσι του σήμερα, αν και θα ένοιωθε πιο άνετα εάν είχε γυριστεί τη δεκαετία του ’60. Το γνωστό παραμύθι βρίσκει μια εκφυλισμένη αστή που έκανε τον πλούσιο γάμο, στο Παρίσι όπου χρησιμοποιεί την καλόκαρδη υπηρέτρια της για να ικανοποιήσει ένα καπρίτσιο. Οι δεκατρείς καλεσμένοι ενός πολυτελούς δείπνου με «σημαντικούς» καλεσμένους, πρέπει να γίνουν δεκατέσερις, για να μη χαλάσει το φεγκ σούι, ή κάτι τέτοιο.

Η Μαντάμ Αν, (μια εξαιρετική, ως συνήθως Τόνι Κολέτ) βάζει με το ζόρι την αγαθή υπηρέτρια της Μαρία (η μούσα του Αλμοδοβάρ, Ρόζι Ντε Πάλμα) να κάτσει στο τραπέζι, παριστάνοντας μια Ισπανίδα κληρονόμο. «Είναι πολύ απλό. Κάτσε στο τραπέζι, μην πιεις, μη μιλήσεις, και να δείχνεις στριμμένη» Η Μαρία όμως, πίνει κάμποσα ποτηράκια και παρότι λέει και τις χοντράδες της, δεν δείχνει παράταιρη σε ένα τραπέζι αποτελούμενο από ανθρώπους που τους λες ιδιόρρυθμους, απλά επειδή είναι πλούσιοι. Κανονικά θα τους έλεγες, κακομαθημένους. Ο έμπορος τέχνης Ντέιβιντ (Μάικλ Σμάιλι –Kill List, Rogue One) που κάθεται δίπλα της, γοητεύεται από την απλότητα της, και αγνοώντας την αληθινή ταυτότητα της, ξεκινά μαζί της μια σχέση, προς τεράστια φούρκα της Αν που κάνοντας προβολή στην Μαρία όλων των νευρώσεων της, θα προσπαθήσει τα πάντα για να καταστρέψει την ευτυχία της.

Η σκηνοθέτης Αμάντα Στερς μας δίνει μία ιστορία που παρουσιάζει όλα τα ταξικά κλισέ, και προσπαθεί να μιλήσει για την αξία που έχει κάθε άνθρωπος και τα συναισθήματα του, ανεξάρτητα από την κοινωνική του θέση. Και παίρνει μεγάλη βοήθεια από ένα εξαιρετικό καστ. Πέρα από την Κολέτ και την Ντε Πάλμα, διασκεδαστικός είναι ο Χάρβεϊ Καϊτέλ στον ρόλο του πλούσιου που παντρεύτηκε την κάποτε όμορφη και νεαρή γυναίκα του, αλλά που τώρα πλήττει μια που η σύζυγος του έγινε μια φαντασμένη «μαντάμ». Ξενοκοιτάζει, όπως και αυτή, και έχει και το μόνιμο άγχος να ξελασπώσει οικονομικά μια που η γυναίκα του ξοδεύει τρελά. Ο γιος του είναι ένας αλκοολικός αλλά ταλαντούχος συγγραφέας που κοροϊδεύει τη ζωή του πατέρα και της μητριάς του, προτιμώντας την παρέα του προσωπικού της βίλας, και που βοηθά την Μαρία στη σχέση της.

Αλλά, παρά τα καλά συστατικά, η ταινία δεν παίρνει πραγματικά ποτέ μπροστά, αφήνοντας τους ήρωες της μετέωρους και επαναλαμβάνοντας το κλισέ των Ελληνικών μελό του ’60 για τους εκφυλισμένους και αλαζόνες αριστοκράτες και την εργατιά με την μεγάλη καρδιά και τα μαθήματα που δίνει στους πρώτους για τις πραγματικές αξίες της ζωής.

Το Madame, είναι μια άνιση ταινία, αλλά έχει μια Ρόζι Ντε Πάλμα σε μεγάλα κέφια, καλούς διαλόγους και μια γλυκόπικρη πλοκή που μπορούν να καλύψουν κάποιες χτυπητές αδυναμίες του σεναρίου. Δε θα χάσετε αν δε τη δείτε, αλλά δεν θα περάσετε άσχημα αν την προτιμήστε. Ειδικά εάν σας αρέσουν ακόμη τα παραμύθια.

Δημοσίευση: 16 Aug 2018, 15:59
Τίτλος:
Κυρία από τύχη (Madame)
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
91
Εταιρία διανομής: 
Release: 
16 Αυγούστου 2018
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

The King

The King

O Bασιλιάς βαριέται...  Είδαμε την ταινία του Netflix με Τιμοτέ Σαλαμέ και Ρόμπερτ Πάτινσον.
2 ώρες