Η μεγάλη επιστροφή

η επιστροφη - κριτική ταινίας

Σύνοψη: Ένας άνδρας αποχωρίζεται από την οικογένειά του, όταν συλλαμβάνεται ως πολιτικός κρατούμενος. Κατά τις τελευταίες μέρες της Πολιτιστικής Επανάστασης επιστρέφει σπίτι του για να ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει αμνησία. Εκείνη, αδυνατώντας να τον αναγνωρίσει, συνεχίζει να περιμένει τον σύζυγο της. Εκείνος είναι αποφασισμένος να τη βοηθήσει να θυμηθεί…

Γνώμη: Δεν βρήκε τον σωστό δρόμο στην "Επιστροφή" του ο Ζαν Γιμού, παρά το γεγονός πως συνεργάστηκε ξανά με την μούσα του Γκονγκ Λι. Ένα -φυσικά προσεγμένο και με υψηλά επίπεδα παραγωγής- εντελώς τυποποιημένο και εκνευριστικά κλισεδιαρισμένο μελόδραμα που κατορθώνει (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να μην καταφέρει να σε κάνει να συγκινηθείς, ενώ αυτός θα είναι ο μίνιμουμ στόχος που θα έπρεπε να πετύχει. 

Ντεφορμέ ο 63χρονος δημιουργός, αδυνατεί να ξεφύγει από τις συμβάσεις μιας συμπαθούς τηλεταινίας, δεν τον βοηθούν οι "δυσκοίλιες" ερμηνείες του πρωταγωνιστικού διδύμου, με αποτέλεσμα το comeback του μετά τα απογοητευτικά "Λουλούδια του πολέμου" (με τον Κρίστιαν Μπέιλ), με δυσκολία να πείθει ότι έχει σκηνοθετηθεί από τον άνθρωπο που βρέθηκε πίσω από την κάμερα στα "Ju Dou", "Σήκωσε τα κόκκινα φανάρια", "The road home"...

Ίσως και ο ίδιος να το έχει αντιληφθεί και με την επόμενη ταινία του (το The Great Wall με τον Ματ Ντέιμον) θα επιχειρήσει να θυμίσει κάτι από τις μεγαλειώδεις στιγμές των "Hero", "House of the flying daggers", "Curse of the golden flower". Το ελπίζουμε και του το ευχόμαστε.

Σημείωμα σκηνοθέτη: “Βασισμένη στο βιβλίο του Γιαν Γκελίνγκ, “The Criminal Lu Yanshi”, Η Μεγάλη Επιστροφή είναι μία ιστορία αγάπης για την ευτυχία και τη θλίψη, όπως και για τον χωρισμό και την επανασύνδεση. Χρησιμοποιήσαμε το τέλος της αυθεντικής ιστορίας – με τον Λου Γιάνσι να επιστρέφει στο σπίτι, σαν την αφετηρία του σεναρίου. Όλοι γνωρίζουν ότι ο Τσεν Νταομίνγκ και η Γκονγκ Λι είναι οι καλύτεροι ηθοποιοί που εργάζονται στην Κίνα και ήταν η πρώτη και μόνη επιλογή μου για τους αντίστοιχους ρόλους τους. Προσέφεραν πολλές εποικοδομητικές απόψεις ακόμα και για μικρές λεπτομέρειες της ιστορίας. Για τον λόγο αυτό η συνεισφορά τους ξεπερνά κατά πολύ την ερμηνεία των χαρακτήρων τους.

Ο χαρακτήρας της κόρης εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Όταν γνώρισα για πρώτη φορά την Χουιβέν, πρόσεξα τα λαμπερά μάτια της, τα οποία θύμιζαν την αύρα νεαρών ερυθροφρουρών. Ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόμουν. Για το δεύτερο μέρος της ταινίας, έπρεπε να αλλάξω τον τρόπο που έμοιαζαν τα μάτια της. Θα έπρεπε να γίνουν σαν να υπνωτισμένα, μονίμως διστακτικά. Η Χουιβέν είχε την ικανότητα να το πετύχει αυτό.

Αυτό το είδος του φιλμ είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί., Πρέπει να δημιουργείται σε κατάσταση γαλήνης. Αν έστω και για λίγο σκεφτόμουν τα κέρδη, θα έχανα τον δρόμο μου. Για τον λόγο αυτό, προσωπικά αυτή η ταινία αποτελεί την επιστροφή σε μια προγενέστερη ψυχική κατάσταση και σε μία παλαιότερη προσέγγιση της δημιουργίας. Το πιο σημαντικό για μένα είναι αν το κοινό θα κρατήσει την ταινία στην καρδιά του και αν θα θυμούνται πραγματικά τα συναισθήματα που τους προκάλεσε το Coming Home.”

Πρώτη δημοσίευση: 20 Οκτ. 2016, 14:48
Ενημέρωση: 27 Οκτ. 2016, 11:55
Συντάκτης: 
Τίτλος:
Η μεγάλη επιστροφή (Gui Lai)
Είδος: 
Σκηνοθεσία: 
Χώρα: 
Έτος: 
Διάρκεια: 
109
Εταιρία διανομής: 
Release: 
20 Οκτωβρίου 2016

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

imaginary, από την Spentzos imaginary, από την Spentzos