Ταξική τραγωδία;
Tελικά, μαμόθρεφτοι 35άρηδες δεν υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα συναντά κανείς και στην Ρουμανία (και ενδεχομένως πολύ περισσότερο στα Βαλκάνια από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη).
Ένας τέτοιος είναι και ο Μπάρμπου με την μητέρα του Κορνήλια να κατευθύνει ουσιαστικά την ζωή του. Όταν ο γιόκας σκοτώσει με το αυτοκίνητό του σε ατύχημα ένα νεαρό παιδί, η Κορνήλια θα σπεύσει με τα κονέ και τα χρήματά της (πρόκειται για μεγαλοαστούς) να «κουκουλώσει» την κατάσταση και να βγάλει λάδι το τέκνο. Μέχρι που η μητριάρχης θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει τη μητέρα του μικρού παιδιού που σκοτώθηκε από μια φτωχή οικογένεια που βιώνει την τραγωδία...
Ο σκηνοθέτης Καλίν Πέτερ Νέτζερ είναι τραχύς, απλός, κλινικά ακριβής στην περιγραφή των συναισθημάτων, με υπόκωφες εντάξεις και αναπόφευκτες στιγμές «εκρήξεων», τον απασχολεί το θέμα της ταξικής διαφοράς και εκμετάλλευσης, αλλά τελικά εστιάζει στο προσωπικό δράμα. ‘
Εστω και αν το τέλος είναι το απολύτως αναμενόμενο, είναι η ορμή και ο μαγνητισμός της ερμηνείας της Λουμινίτα Γκεοργκίου που κερδίζει μακράν τις εντυπώσεις και που έχασε οριακά το βραβείο ερμηνείας στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου, εκεί όπου η ταινία του Νέτζερ θριάμβευσε με την Χρυσή άρκτο. Και δίκαια.
Απόστολος Κίτσος
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων