Πάντι Κονσιντάιν: «Το Α και το Ω σε μια ταινία είναι οι ερμηνείες»

Δημοσίευση: 29 Νοε. 2011, 04:15

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Πάντι Κόνσινταϊν αποκαλύπτει τα μυστικά του «Τυραννόσαυρου». Μιας υποβλητικής ταινίας χαρακτήρων με θέμα τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας και την απεγνωσμένη προσπάθεια δύο μοναχικών, βασανισμένων ψυχών να ανταπεξέλθουν στα σκαμπανεβάσματα της ζωής. Το υλικό είναι από τα production notes.

«Είχα πολλές καλές στιγμές ως ηθοποιός και έχω συνεργαστεί με ορισμένους από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες. Ωστόσο, χρόνο με το χρόνο άρχισα να νιώθω όλο και λιγότερο άνετα μπροστά στο φακό. Κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι εκείνο που ανέκαθεν επιθυμούσα στην πραγματικότητα, ήταν να κάνω τις δικές μου ταινίες. Βαθιά μέσα μου ήξερα πως είμαι πολύ καλύτερος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, παρά ηθοποιός».

Για την ανάπτυξη του χαρακτήρα της Χάνα, χρειάστηκε να ερευνήσω περισσότερο το θέμα του εθελοντισμού και των φιλανθρωπικών οργανώσεων. Να κατανοήσω, δηλαδή, σε βάθος κάποιες γυναίκες που έρχονται καθημερινά αντιμέτωπες με ανθρώπους σε οικτρή ψυχολογική κατάσταση και προσπαθούν να τους ανυψώσουν το ηθικό, πολλές φορές με κίνδυνο της σωματικής τους ακεραιότητας».

«Από την πρώτη μας συνάντηση ξεκαθάρισα στους συνεργάτες μου πως θα γυρίζαμε μια ιστορία αγάπης. Δε με εμπνέει η θλιβερή, η απαισιόδοξη πλευρά της ζωής. Όσο σκληρή και αφόρητη κι αν είναι η καθημερινότητά μας, πρέπει πάντα να αναζητάμε την ελπίδα. Δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις τις αλλεπάλληλες αναποδιές της ζωής, αν δεν υπάρχει μέσα σου η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Εγώ, τουλάχιστον έτσι νιώθω».

«Ο Τζόζεφ και η Χάνα μοιάζουν σε πολλά. Ανάμεσά τους αναπτύσσεται ένας σιωπηλός, ισχυρότατος δεσμός. Λειτουργούν με βάση τα βαθύτερα ένστικτά τους, τα οποία, ανά πάσα στιγμή μπορούν να τους εξωθήσουν σε εκρήξεις ωμής βίας. Ωστόσο, δεν ήθελα με τίποτα αυτή η βία να επισκιάσει την κοινή τους πορεία προς την αλληλοκατανόηση και την αλληλοεκτίμηση».

«Δε με ενδιέφερε να προβώ σε κάποιου είδους κοινωνικό σχολιασμό μέσω του “Τυραννόσαυρου”. Και το ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας, το οποίο ταλαιπωρεί πάρα πολύ κόσμο σε σημείο που δεν φαντάζεστε, το προσέθεσα στην ταινία μόνο και μόνο για να αποσαφηνίσω πως, στην ουσία, και η Χάνα αναζητά τη λύτρωση. Ίσως, μάλιστα, περισσότερο κι από όσο την χρειάζεται ο Τζόζεφ».

«Για το ρόλο του Τζόζεφ δεν είχα κανέναν άλλο στο μυαλό μου εκτός του Πίτερ (Μάλαν). Θεωρώ πως ανήκει σε μια γενιά εξαιρετικά χαρισματικών ηθοποιών που αγαπώ, όπως ο Λι Μάρβιν και ο Τζακ Νίκολσον. Είναι ένας cowboy. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι πειστικός στο ρόλο του. Και μπορώ να πω πως ταυτίστηκε απόλυτα με τον Τζόζεφ».

«Γνώρισα την Ολίβια (Κόλμαν) στα γυρίσματα του “Καυτοί & Άσφαιροι” και αμέσως με εντυπωσίασε η ειλικρίνεια και η ζεστασιά που αποπνέει. Την είχα δει σε διάφορες κωμικές τηλεοπτικές σειρές και πάντα είχα την αίσθηση πως είναι ικανή για πολλά περισσότερα. Πείτε το ένστικτο, όμως ήμουν σίγουρος πως ο ρόλος της Χάνα θα της ταίριαζε γάντι. Εκείνο που εγώ κατάφερα, ήταν να βγάλω στην επιφάνεια αυτό που ήδη είχε μέσα της. Δεν είμαι μάγος για να μετατρέψω τον άλλο σε καλό ηθοποιό».

«Ο Έντι (Μάρσαν) είναι σαφέστατα ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς μας. Ο Τζέιμς, ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει, ακροβατεί σε λεπτές ισορροπίες, αλλά ο Έντι δεν είχε κανένα πρόβλημα στο να τον αποδώσει περίφημα. Τον προσέγγισε ως κάποιον που βιώνει έναν διαρκή εσωτερικό αναβρασμό – κάποιον που δεν είναι από τη φύση του κακός άνθρωπος, αλλά που εντούτοις αδυνατεί να ξεπεράσει τα ζητήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης που τον βασανίζουν».

«Δε με ενδιέφερε καθόλου να γυρίσω την ταινία χρησιμοποιώντας κάμερα στο χέρι. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου οπαδό του κοινωνικού ρεαλισμού και της ντοκιμαντερίστικης αισθητικής που συναντάμε σε πολλές ταινίες του σύγχρονου βρετανικού κινηματογράφου. Το μόνο που ήθελα, ήταν να κάνω σινεμά με τον παραδοσιακό τρόπο. Ούτε οι αυτοσχεδιασμοί με ενθουσιάζουν. Θεωρώ πως το “Α” και το “Ω” σε μια ταινία είναι οι ερμηνείες και γι’ αυτό φροντίζω πάντα να δίνω χώρο στους ηθοποιούς μου. Δε θέλω να νιώθουν πως τους “πνίγει” το πλάνο».

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

American Factory

American Factory

Σύνοψη: Στις 23 Δεκεμβρίου 2008 ένα εργοστάσιο της General Motors στο Οχάιο κλείνει αφήνοντας...
1 ημέρα

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
70587
Tulip
13280
Tanweer
8900
Feelgood
7158