Ντένης Ηλιάδης: "Στο Plus One, οι χαρακτήρες φθάνουν στα άκρα τους..."

Δημοσίευση: 16 Ιαν. 2014, 22:43

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ντένης Ηλιάδης αποδεικνύει με την τρίτη ταινία της καριέρας του (και δεύτερη αμερικανική παραγωγή) ότι έχει έρθει στο Χόλιγουντ για να παραμείνει και να στεριώσει. Μετά το "The last house on the left" που κέρδισε την εκτίμηση του Τζορτζ Ρομέρο, με το "Plus one" δείχνει να μιξάρει απρόσκοπτα μη ταιριαστά μεταξύ τους κινηματογραφικά είδη και να κρατά άνετα την ισορροπία που απαιτείται. 

Με τι έχει να κάνει η ταινία;

Τρεις φίλοι από το κολέγιο, ο David, η Allison και ο Teddy πηγαίνουν στο μεγάλο πάρτι του καλοκαιριού, ο καθένας με την αποστολή του. Προκύπτει ένα υπερφυσικό φαινόμενο που θα μπορούσε να τους δώσει μια δεύτερη ευκαιρία ή να βάλει τη ζωή όλων σε μεγάλο κίνδυνο. Ένα ενδιαφέρον χάος ακολουθεί.

Πείτε μας πώς προέκυψε η ταινία. Και τι θέλετε να ξέρει το κοινό για αυτήν.

Μετά το The Left House on the Left ασχολήθηκα με μερικές μεγάλες στουντιακές ταινίες που προχωρούσαν αργά και έτσι συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να δημιουργήσω παράπλευρα το δικό μου υλικό. Μου ήρθε η ιδέα του Plus One, μετά έγραψα μια λεπτομερή προσέγγιση που σκιαγραφούσε τα τέρατα και τις διαδρομές των χαρακτήρων. Το έδωσα στον Tim Perell που είναι φίλος και σπουδαίος παραγωγός, ο οποίος κινείται με επιτυχία ανάμεσα στο εμπορικό αλλά και το πιο αιχμηρό σινεμά. Του άρεσε πολύ η ιδέα, οπότε εμπλέξαμε και τον Bill Gullo, έναν σεναριογράφο από τη Νέα Υόρκη, για να δώσει σάρκα και οστά στο σενάριο σε συνεργασία μαζί μας. Είναι ένα πολύ απαιτητικό project με μεγάλο ρίσκο. Παίρνει τα οικεία στοιχεία της κολεγιακής ταινίας που διαδραματίζεται σε ένα πάρτι, τα φαινόμενα επιστημονικής φαντασίας, τους εφήβους σε κίνδυνο και τα στροβιλίζει προς μια εντελώς αναπάντεχη κατεύθυνση. Ήθελα να ανατρέψω το αρχετυπικό κινηματογραφικό είδος με τα εφηβικά πάρτι, γιατί συμπυκνώνει πολλά από τα αγαπημένα μου θέματα: μια ιδιαίτερη νύχτα, όπου όλα διακυβεύονται και η κατάσταση είναι έκτροπη. Συναισθήματα, προσδοκίες, ορμόνες και ανασφάλειες στα κόκκινα. Καθόλου κυνισμός. Η αγάπη που ακόμα σε αυτές τις ηλικίες χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης. Και το σεξ. Και η φιλία. Ανασφάλειες που φλέγονται και οδηγούν στην παράνοια. Και φόβος. Μετά προσθέστε ένα εξωφρενικό φαινόμενο επιστημονικής φαντασίας που θα μπορούσε να είναι ευλογία ή κατάρα. Και παρακολουθείστε τους φορτισμένους χαρακτήρες να το αντιμετωπίζουν. Κατά τη διάρκεια αυτής της σύντομης και ιδιαίτερης νύχτας. Αυτή η ταινία επιτίθεται στο αμερικάνικο, κολεγιακό πάρτι, αλλά έχει να κάνει με την ταυτότητα, τις ελπίδες και το σημείο που θα έφτανε κάποιος για να φτάσει τους ρομαντικούς ή όποιους στόχους του.

Ποιο είναι το κεντρικό θέμα της ταινίας;

Ένα πολύ κεντρικό θέμα είναι πώς η ζωή κάποιου μπορεί να καταστραφεί ή να εξιλεωθεί μέσα σε 30 λεπτά. Δεν είναι ταινία τρόμου, αν και έχει μερικά τέτοια στοιχεία. Υπάρχει και κωμωδία. Και μια πειραγμένη ιστορία αγάπης. Στην αρχή νομίζεις ότι βλέπεις το SuperBad ή το American Pie. Πολύ γρήγορα όμως γίνεται αγωνιώδες θρίλερ. Έχει το στοιχείο του σασπένς όπως και οι προηγούμενες ταινίες μου. Με το που αρχίζουν να συμβαίνουν πράγματα, δεν υπάρχει χρόνος για παύση. Οι χαρακτήρες θα φτάσουν στα άκρα τους. Η ταινία περιηγείται σε σκοτεινά και αναπάντεχα μέρη ενώ παραμένει πιστή στους χαρακτήρες και αληθινή. Πιστεύω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για μια τέτοια ταινία, καθώς το κοινό δείχνει να προτιμά ταινίες που συνδυάζουν διαφορετικά κινηματογραφικά είδη. Νομίζω ότι η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η τεχνική. Χρειαζόμασταν οπτικά εφέ που η τεχνολογία είχε μόλις κάνει δυνατά και έπρεπε να τα εξελίξουμε με πρωτόγνωρους τρόπους. Έπρεπε να είναι αδιόρατα, ενώ η κίνηση της κάμερας και η αλληλεπίδραση μεταξύ των ηθοποιών ήταν σχεδόν απαγορευτική. Όταν θα δείτε την ταινία θα καταλάβετε τι εννοώ. Πρέπει να ευχαριστήσω δύο καταπληκτικές εταιρίες οπτικών εφέ, τη Lola και τη Hydraux από το βάθος της καρδιάς μου που δέχτηκαν να συμπορευτούν ως συμπαραγωγοί, αναλαμβάνοντας την πρόκληση και κάνοντας μια τόσο θεαματική δουλειά. Χωρίς αυτούς η ταινία δεν θα υπήρχε

Αντλήσατε έμπνευση από κάποιες ταινίες συγκεκριμένα;

Μαζί με τον απίστευτα ταλαντούχο διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, Mihai Malaimare jr (The Master) παρακολουθήσαμε πολλές αγαπημένες αμερικάνικες εφηβικές ταινίες: όλες τις ταινίες του John Hughes, τα Superbad, Can’t hardly Wait, Project X, Chronicle… Για τις πιο σκοτεινές ανατροπές δεν είχαμε συγκεκριμένες αναφορές/ πηγές έμπνευσης. Έχουμε δει και οι δύο πολλές ανατρεπτικές ευρωπαϊκές και μη ταινίες. Μάλλον το είχαμε ήδη βρει.

Μιλήστε μας για το casting της ταινίας

Η προσέγγιση μας ήταν να έχουμε σπουδαίους ηθοποιούς που θα ταίριαζαν αρχικά στα στερεότυπα των εφηβικών ταινιών και μετά να τους διαφθείρουμε – αυτή τη νύχτα αυτά τα παιδιά θα κάνουν τα πάντα για να ξεχωρίσουν. Ήμασταν πολύ τυχεροί που βρήκαμε αυτούς τους ηθοποιούς- ήταν όλοι πολλοί ταλαντούχοι και ιδιαίτεροι. Σε παρασύρουν, προσπαθείς συνέχεια να καταλάβεις τι σκέφτονται, ποια θα είναι η επόμενη κίνηση τους. Ο David (Rhys Wakefield) ξεκινάει σαν μια νεαρή εκδοχή του John Cuscak και μετά επαναπροσδιορίζει μέχρι που μπορεί να φτάσει κάποιος για την αγάπη. Ο Teddy (Logan Miller) στην αρχή είναι ανασφαλής και πεινασμένος για σεξ και μετά γίνεται ο πιο αλλόκοτος αρχηγός. Η Jill (Ashley Hinshaw) εξερευνά τη γλυκιά και τοξική πλευρά μέχρι τα άκρα. Και η Melanie (Natalie Hall) πρωτοεμφανίζεται ως η τυπική ξανθιά σεξοβόμβα και μετά… θα δείτε.

Έχετε κάτι άλλο στα σκαριά;

Δύο μεγάλα στουντιακά projects. Και μια ταινία στην Ευρώπη, για να κρατάω τις ισορροπίες.

Δημοσίευση: 16 Ιαν. 2014, 22:43
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Knives Out - Στα μαχαίρια - 5 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Σπέντζος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Feelgood
54986
Spentzos
26000
Tulip
11298
Odeon
8400