Νύχτες Πρεμιέρας 2020: Τα βραβεία στις ελληνικές μικρού μήκους
Το 26ο Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας απένειμε τα βραβεία στις καλύτερες ελληνικές ταινίες από το Διαγωνιστικό Μικρού Μήκους.
ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν David Lynch Remastered
Την κριτική επιστροπή αποτέλεσαν οι: Αντουανέττα Αγγελίδη (Σκηνοθέτιδα), Άκης Γουρζουλίδης (Υπεύθυνος διανομής ρόλων), Γεράσιμος Ευαγγελάτος (Στιχουργός, μεταφραστής και συγγραφέας), Σοφία Μιχαηλίδου (Επιμελήτρια πολιτιστικών προγραμμάτων) και Αγγελική Παπούλια (Ηθοποιός).
Βραβείο Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας | Golden Athena Award
«Το Τέλος του Πόνου (Μία Πρόταση)» της Ζακλίν Λέντζου | «The End of Suffering (A Proposal)» by Jacqueline Lentzou
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για τη δυνατή ιδέα, την πρωτοτυπία και την ολοκληρωμένη οπτικοακουστική της σύνθεση, για έναν λόγο φιλοσοφικό με αίσθηση του αυτοσαρκασμού, και την ευρηματική σχέση αρθρωμένου και γραπτού λόγου. Για μια πορεία που, ξεκινώντας από το βίωμα της κατάθλιψης, ανοίγεται σε ένα παράθυρο». Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Αργυρή Αθηνά Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής | Silver Athina Special Jury Prize
«Goads» της Ίριδας Μπαγλανέα | «Goads» by Iris Baglanea
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για μια ματιά που συνδυάζει το καθημερινό με το μεταφυσικό, και την οικειότητα με την ανοικειότητα, από την οπτική γωνία των παιδιών που ανακαλύπτουν τη θνητότητα μαζί με τη σκληρότητα του κόσμου των ενηλίκων. Για ένα σκοτεινό και αποκαλυπτικό βλέμμα στην κόλαση της παιδικής ηλικίας». Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Περισσότερα για το Goads εδώ.

Καλύτερη Σκηνοθεσία | Best Director
«Bella» της Θέλγιας Πετράκη | «Bella» by Thelyia Petraki
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για τη διεισδυτική και αυθεντική ανάδειξη του τέλους μιας εποχής που εσωτερικεύεται απόλυτα και εναρμονίζεται με τον ψυχισμό της πρωταγωνίστριας. Για την φιλοσοφική, συνειρμική, συνθετική γραφή της και την εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα σε ντοκιμαντέρ και ταινία μυθοπλασίας». Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική χορηγία της Nespresso. Περισσότερα για το Bella που νίκησε στο Φεστιβάλ Δράμας που προηγήθηκε, εδώ.
Καλύτερο Σενάριο | Best Screenplay
Χάρης Ραφτογιάννης για την ταινία «Πρώτος Έρωτας» σε σκηνοθεσία του ιδίου | Haris Raftogiannis for the movie «Premier Amour» by Haris Raftogiannis
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για τον κυνισμό όσων λέγονται και την τρυφερότητα όσων υπονοούνται, για την ειλικρίνεια και την πρωτοτυπία του διαλόγου, αλλά και το γλυκόπικρο, εξ ου και βαθιά ανθρώπινο χιούμορ». Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική χορηγία της Nespresso.

Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία | Best Male Performance
Παύλος Ιορδανόπουλος για την ταινία «Το Νόημα του Αυγούστου» του Μάνου Παπαδάκη | Pavlos Iordanopoulos for the movie «The Meaning of August» by Manos Papadakis
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για την στοχευμένη και με βάθος ενστίκτου ερμηνεία του και αποδίδοντας με ετοιμότητα και αλήθεια τον ήρωά του».
Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία | Best Female Performance
Έλενα Τοπαλίδου για την ταινία «Bella» της Θέλγιας Πετράκη| Elena Topalidou for the movie «Bella» by Thelyia Petraki
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Αγγίζοντας όλες τις πτυχές της ηρωίδας της με έναν δωρικό όσο και τρυφερό τρόπο, αναδεικνύει μαζί με το γήινο και συγκινητικό voice over μια δυνατή ερμηνεία για την απελπισία όσων έχουν κάτι να πουν, νιώθουν πολλά, και έχουν μάθει να σιωπούν».

Ειδικές Μνείες | Special Mentions
Σάντρα Αμπουλγκανάμ και Ναταλία Σουίφτ για την ταινία «Όταν Γελάω Κλείνουν τα Μάτια μου» του Ντάνιελ Μπόλντα |
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για την ζωντάνια, το κέφι και τη γοητευτική φυσικότητα της ερμηνείας τους».
Κωστής Κορωναίος για την ερμηνεία του στην ταινία «Πρώτος Έρωτας» του Χάρη Ραφτογιάννη | Kostas Koronaios for his performance in the movie «Premier Amour» by Haris Raftogiannis
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για την ευαισθησία, το κρυφό χιούμορ και την εσωτερικότητα με την οποία ερμήνευσε τη μοναχικότητα και την ανάγκη για επικοινωνία».
Γιάννης Καραμπάτσος για τη Διεύθυνση Φωτογραφίας στην ταινία «Mare Nostrum» του Δημήτρη Αναγνώστου | Yiannis Karabatsos for the Direction of Photography to the movie «Mare Nostrum» by Dimitris Anagnostou
Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής: «Για την ασπρόμαυρη φωτογραφία που εξεικονίζει ποιητικά την υπνοβατική αναζήτηση μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας μεταξύ του χθες και του σήμερα» .
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων