Χιροκάζου Κόρε-Έντα: "Προσπαθώ να δημιουργώ ποίηση μέσα στον ρεαλισμό"

Δημοσίευση: 9 Δεκ. 2018, 14:20

O Χιροκάζου Κόρε-Έντα επιστρέφει με τους Κλέφτες Καταστημάτων που προβάλλονται εδώ και λίγα 24ωρα στις ελληνικές αίθουσες. Η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα, το μεγαλύτερο βραβείο του 71ου Φεστιβάλ Καννών και αποτελεί την πρόταση της Ιαπωνίας για το επερχόμενο Ξενόγλωσσο Όσκαρ. . Ο Ιάπωνας δημιουργός είχε κερδίσει το 2013 ξανά στις Κάννες το Βραβείο της Επιτροπής για την ταινία του Πατέρας και Γιος. Στην ταινία Κλέφτες Καταστημάτων o Χιροκάζου Κόρε-‘Εντα εκτός από σκηνοθέτης είναι σεναριογράφος και μοντέρ. Ο ίδιος μιλά για την ταινία του: 

"Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο νου ήταν η φράση «Μας ένωνε μόνο η απάτη». Στην Ιαπωνία, απάτες με συντάξεις και γονείς που βάζουν τα παιδιά τους να κλέβουν καταστήματα είναι πάρα πολύ κατακριτέα. Και βέβαια αυτοί οι απατεώνες θα πρέπει να κατακρίνονται, αλλά αναρωτιέμαι γιατί ο κόσμος θυμώνει με τέτοιες μικρές παρανομίες, ενώ υπάρχουν άνθρωποι που διαπράττουν πολύ σοβαρότερα εγκλήματα χωρίς να καταδικάζονται. Ειδικά μετά τους σεισμούς του 2011, ένιωθα άβολα που η κοινή γνώμη μιλούσε συνεχώς για το πόσο σημαντικοί είναι οι οικογενειακοί δεσμοί. Έτσι, ήθελα να εξερευνήσω αυτή την ιδέα απεικονίζοντας μια οικογένεια που συνδέεται μέσω των παρανομιών της.

Αυτή η ταινία εμπεριέχει θέματα και στοιχεία που σκέφτομαι και μελετώ τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι μια ιστορία γύρω από τι σημαίνει οικογένεια, η ιστορία για έναν άνδρα που προσπαθεί να είναι πατέρας, και ακόμα η ιστορία ενηλικίωσης ενός αγοριού.

Οι Κλέφτες Καταστημάτων μπορεί να έχουν κάποια κοινά στοιχεία με την ταινία Κανείς δεν Ξέρει υπό την έννοια ότι και αυτή η ταινία διερευνά αυτές τις καταδικαστέες οικογένειες που συχνά βλέπουμε στις ειδήσεις. Δεν ήταν η πρόθεσή μου απλά να περιγράψω μια φτωχή οικογένεια, ή την πιο χαμηλού επιπέδου τάξη. Πιστεύω περισσότερο ότι η οικογένεια στην ταινία κατέληξε να ζει ενωμένη σε αυτό το σπίτι για να μην καταρρεύσει. Ήθελα να ρίξω φως σε μια τέτοια οικογένεια από διαφορετική οπτική γωνία.

Το βασικό συναίσθημα όταν ξεκίνησα την ταινία μπορεί να ήταν ο θυμός. Μετά την ταινία Μια Μέρα του Καλοκαιριού είχα εντρυφήσει πια στο μοτίβο των προσωπικών ιστοριών και αφού τελείωσα την ταινία After the Storm, έβαλα τέλος σε αυτή την προσέγγιση του να μην επεκτείνω την οπτική του έργου μου στην ευρύτερη κοινωνία, να κρατάω τα πράγματα όσο πιο λιτά γινόταν. Μπορεί να πει κανείς ότι πλέον έχω επιστρέψει στις ρίζες μου.

Ήθελα πάντα να δουλέψω με τον Kondo Ryoto. Είναι ένας από τους καλύτερους διευθυντές φωτογραφίας αυτή τη στιγμή στην Ιαπωνία. Έχει μια σκηνοθετική ματιά με μια βαθιά ερμηνεία της ιστορίας και των χαρακτήρων. Η συνεργασία μαζί του πρόσφερε μια καλή ισορροπία που μου επέτρεψε να εστιάσω στη διεύθυνση των ηθοποιών, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχώ για τη φωτογραφία. Πριν το γύρισμα, σκεφτόμουν την ταινία σαν ένα μύθο και προσπαθούσα να βρω τρόπους να δημιουργήσω ποίηση μέσα στον ρεαλισμό της ιστορίας. Παρόλο που η ταινία είναι ρεαλιστική, ήθελα να απεικονίσω την ποιητικότητα των ανθρώπων και η διεύθυνση φωτογραφίας αλλά και η μουσική ήρθαν πολύ κοντά στο όραμα μου. Σχετικά με τη μουσική, είμαι θαυμαστής του έργου του Hosono Haruomi (των περίφημων Yellow Magic Orchestra όπου έπαιζε και ο μεγάλος Ρουίτσι Σακαμότο) και ήθελα πάντοτε να βρω μια ευκαιρία να συνεργαστούμε. Σε αυτή την ταινία η μουσική του αναδεικνύει την πλευρά της φαντασίας στην ιστορία".

Η κριτική μας για το φιλμ εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos