Δράμα 18: Οι Έλληνες δημιουργοί μιλούν για τις ταινίες τους - Μέρος 4ο

Δημοσίευση: 22 Σεπτεμβρίου 2018, 13:46
Συντάκτης:

Οι φρέσκιες δημιουργικές φωνές του ελληνικού σινεμά έχουν καθημερινά την τιμητική τους στο 41ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας όπου προβάλλουν τις τιανίες τους και συστήνονται στο κοινό. Οι νεαροί στην πλειονότητά τους σκηνοθέτες, απάντησαν στις ερωτήσεις των κριτικών κινηματογράφου Κώστα Κωνσταντινίδη και Κωνσταντίνου Καϊμάκη και συζήτησαν με το κοινό.

<a href="/nea/festival-dramas-taxideyei-ston-kinimatografo-irida/69747">Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στον κινηματογράφο Ίριδα</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει στον κινηματογράφο Ίριδα

«Tropical dreams» / Βαγγελιώ Σουμέλη

Η ταινία παρακολουθεί τρεις Κυριακές από τη ζωή της Βιολέτας, μιας οικονομικής μετανάστριας στην Κύπρο, που έχει σπουδάσει γιατρός αλλά καταλήγει εσωτερική να φροντίζει μια ηλικιωμένη. Από την μια είναι η πεζή πραγματικότητα και από την άλλη η ψευδής, θελκτική εικόνα της μικροβιολόγου που η κοπέλα θέλει να προβάλλει στην οικογένεια της, μια εικόνα την οποία «κατασκευάζει» κάθε Κυριακή που έχει ρεπό, μέσω skype. Μετά από 20 χρόνια ως ερευνήτρια/κοινωνιολόγος εργασίας, η σκηνοθέτρια έχει γνωρίσει πολλές γυναίκες σαν την ηρωίδα της στη ζωή της και κυρίως στο χώρο της κατ’ οίκον φροντίδας, «εγκλωβισμένα παιδιά που δεν μπορούν να ξεφύγουν».

tropical dreamstropical dreams

‘’Shape of mine’’ / Γιώργος Καψανάκης

Μεταπτυχιακή ταινία με πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι που μέσω μιας εφαρμογής, μπορεί να αλλάζει κατά βούληση την εμφάνισή του. «Ηθελα να δείξω την κακή σχέση αυτού του ζευγαριού,  που ακολουθεί τα γνωστά στερεότυπα του άνδρα-αφέντη που πάει στη δουλειά και της γυναίκας που τον περιμένει υπομονετικά στο σπίτι για να φάνε μαζί, χωρίς να υπάρχει καμία επικοινωνία ανάμεσά τους. Φαινομενικά η γυναίκα είναι το θύμα της υπόθεσης, όμως συνειδητά παραμένει σε αυτή τη σχέση. Στο τέλος βέβαια, κάνει την υπέρβασή της και τον τιμωρεί  μέσω της εφαρμογής».

“Quidnunc” (κεντρική φωτό) / Σκηνοθετης: Χάρης Αγιώτης

Όπως εξήγησε ο κύπριος σκηνοθέτης, ο τίτλος της ταινίας του σημαίνει «αδιακρισία». Μια γυναίκα που ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει ακούει κραυγές από το διπλανό δωμάτιο του ξενοδοχείου, στο οποίο μένει, και επεμβαίνει για να σώσει μια γυναίκα που μοιάζει να κακοποιείται από τον σύντροφό της. Όμως τελικά, όπως προκύπτει, όλο αυτό ήταν ένα ερωτικό «παιχνίδι»  των δύο εραστών. «Ηθελα να αφήσω το κοινό να χρησιμοποιήσει την φαντασία του ως προς το τι ακριβώς συμβαίνει», είπε ο σκηνοθέτης.

«Open up» / Σκηνοθέτης: Katia Kornilova

Το "Open up" ήταν η ταινία που προκάλεσε, λόγω του θέματός της, αλλά και όσων είπε η ίδια η σκηνοθέτρια της ταινίας, τις μεγαλύτερες αντιδράσεις από το κοινό. Γυρισμένη στην Πάρο, έχει για ηρωίδα μια Ρωσίδα που καταφεύγει στο νησί για να ξεπεράσει την απιστία του πρώην συντρόφου της με την καλύτερη της φίλη και τον μετέπειτα θάνατό του σε ένα ταξίδι. Στην Ελλάδα έλκεται από έναν όμορφο Έλληνα ο οποίος την πολιορκεί αλλά τελικά την βιάζει. Παρ’ όλ’ αυτά η ηρωίδα, σύμφωνα με τα λεγόμενα της ίδιας της σκηνοθέτριας, μεταμορφώνεται  μετά την πράξη αυτή, βρίσκει το χαμένο κέφι της για τη ζωή, και τελικά, αποφασίζει να ζήσει τον έρωτα με το βιαστή της…

check incheck in

‘’Check in’’ / Κωνσταντίνος Στραγαλινός

Η ταινία έχει για θέμα τα social media και ήρωα έναν εθισμένο στο ίντερνετ νεαρό, με ακραία παθολογική συμπεριφορά και στοιχεία αυτισμού. «Μια σκληρή ταινία με έναν επί τούτου  ακραίο χαρακτήρα για να δούμε κατά πόσο εμείς είμαστε φυσιολογικοί στον τρόπο που αντιδρούμε σε όλα αυτά τα φαινόμενα, στο πώς αντιδρά η κοινωνία μας σε όλα αυτά. Το γεγονός ότι αντιδρά η καθηγήτριά του με τον τρόπο που αντιδρά, δείχνει πως και η δική της σύσταση να τον φέρει στο σωστό δρόμο είναι φαρισαϊκή και υποκριτική διότι και η ίδια κατά τη διάρκεια του μαθήματος παίζει με το κινητό της». Ο σκηνοθέτης άλλωστε, θεωρεί και τον ίδιο του τον εαυτό θύμα αυτής της κατάστασης, δηλαδή του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όπως δήλωσε θα ήθελε να πάει και ο ίδιος για όλα αυτά κάποια στιγμή σε ένα ψυχολόγο …

‘’Άγγελος Νομάς’’/Σήφης Στάμου

Η  ταινία εστιάζει σε ένα φαινόμενο που «έχουμε αρχίσει δυστυχώς να συνηθίζουμε, δηλαδή τους νεόπτωχους και τους νεοάστεγους τριγύρω μας. Ο ήρωας αντιμετωπίζει όλη αυτή την κατάσταση μόνος του, επιλέγοντας μια ατομική λύση και όχι τον δρόμο της συλλογικότητας. Αρνείται να αποκαλύψει το πρόβλημά του στο περιβάλλον του. Δεν είναι εύκολο να παραδεχτείς ότι δεν έχεις που να μείνεις λόγω έξωσης και αυτό προκαλεί πόνο να το μοιραστείς με τους άλλους». Ο ήρωάς του δεν είναι άνεργος, αλλά απλήρωτος εργαζόμενος, μια κατάσταση πολύ διαδεδομένη στην Ελλάδα της κρίσης. Όμως, σύμφωνα με το Σήφη Στάμου, και αυτό που ονομάζουμε «δουλειά» σχετικό είναι. «Και οι δούλοι δούλευαν’’, θυμίζει. «Δεν σημαίνει κάτι η δουλειά με αυτά τα μεροκάματα, δεν αρκεί το ‘’ευτυχώς που δουλεύω’’ γιατί πολύ απλά οι ανάγκες είναι περισσότερες».

‘’Μόλλυ 6 με 8’’ / Ευθύμης Μιχελουδάκης

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη το απωθημένο είναι η εντονότερη μορφή που μπορεί να πάρει ο έρωτας και η ταινία του είναι αφιερωμένη σε ένα κορίτσι, στα “Kουρέλια” , στους «Aισθηματίες” και σε αυτό το απωθημένο, στον έρωτα. “Είναι μια ιστορία αναπόλησης χαμένων ευκαιριών, αν έχουμε πάρει δηλαδή το αριστερό μονοπάτι δε ξέρουμε που θα μας οδηγούσε το δεξί…”. Δήλωσε πως έκανε αυτή τη ταινία για να ξορκίσει κάτι κακό, μια προσωπική του ιστορία και αυτό το κατάφερε πριν ακόμη από τα γυρίσματά της.

Μολλυ 6 με 8Μολλυ 6 με 8

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
9427
Tanweer
6786
Feelgood
3008
breathe, από την Spentzos breathe, από την Spentzos