ΣΕΙΡΕΣ

"Kaleidoscope": Τυχαιότητα του χρόνου και αφηγηματικό χάος

Δημοσίευση: 13 Ιαν. 2023, 17:26
Συντάκτης:

Σύνοψη: Ένας επιδέξιος κλέφτης και η ομάδα του επιχειρούν μια επική ληστεία με λεία 7 δισ. δολάρια. Αλλά η προδοσία, η απληστία και άλλοι κίνδυνοι τους χαλούν τα σχέδια.

<a href="/home-cinema-streaming/damsel/69658">Damsel</a>ΣΧΕΤΙΚΑDamsel

Άποψη: Το Netflix ξεκάθαρα προσπαθεί με κάθε τρόπο να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του La Casa de Papel, ιδίως τώρα που έχει ολοκληρωθεί.

Έκανε κορεάτικη εκδοχή της ιστορίας, ενώ τώρα είπε να παίξει λίγο παραπάνω με το είδος των heist movies/tv series, ένα υποείδος δράσης που επικεντρώνεται σε κάποια μεγαλειώδη ληστεία. Ετοίμασε μια σειρά οκτώ επεισοδίων τα οποία ο θεατής μπορεί να επιλέξει να τα δει με όποια σειρά θέλει και έτσι να συνθέσει με τον δικό του τρόπο τα κομμάτια του παζλ που θα οδηγήσουν στην λύση του γρίφου. Άλλωστε και το ίδιο το Netflix τα έχει βάλει από μόνο του με τυχαία σειρά και όποιος θέλει ακολουθεί αυτό τον δρόμο ή επιλέγει κάποια άλλη σειρά.

Αν θυμηθούμε βέβαια την άλλη φορά που πήγε να κάνει κάτι πιο διαδραστικό, με το Black Mirror: Bandersnatch, δεν είχε πάει και πολύ καλά. Και η αλήθεια είναι πως ούτε τώρα πάει, μιας και η συνταγή δεν έπιασε.

Κατ’ αρχάς μιλάμε για ψευδαίσθηση συμμετοχικότητας του θεατή, διότι όποια διαδρομή και να ακολουθήσεις στο ίδιο αποτέλεσμα θα σε βγάλει. Η υπόθεση και η εξέλιξή της είναι ήδη προδιαγεγραμμένα. Το μόνο που αλλάζει είναι με ποια σειρά θα παρακολουθήσεις την εξέλιξη των γεγονότων.

Το κάθε επεισόδιο είναι έτσι γυρισμένο ώστε να μην έχεις χάσει κάτι αν δεις πρώτο το 3ο και δεύτερο το 1ο ή το αντίστροφο και αυτό το κατορθώνει με ένα πολύ απλό τέχνασμα. Τα πέντε από τα οκτώ επεισόδια είναι το προσωπικό backstory ενός από τους κεντρικούς ήρωες, οπότε ούτως ή άλλως στέκουν σαν αυτόνομες ταινίες μικρού μήκους. Δεν βλέπουμε την ληστεία ή κάποιο κομμάτι από αυτήν αλλά το πώς ο κάθε ήρωας έφτασε σε αυτήν. Οπότε δεν έχει και κάποια σημασία αν θα δεις πρώτο το flashback story του Leo Pap, του επικεφαλής της ληστείας ή της Ava, μέλους της ομάδας.

Τα υπόλοιπα τρία είναι η ληστεία και το μετά αυτής. Ο Eric Garcia έβαλε δυσκολίες στον εαυτό του που δεν κατάφερε να ξεπεράσει. Σε αντίθεση με το Memento που πάλι έχουμε την διαλεύκανση ενός μυστηρίου με μια περίεργη χρονική ακολουθία, καθώς η ιστορία πηγαίνει προς τα πίσω, αλλά ο Nolan ως μέγας μαέστρος του χρόνου τα κατάφερε, στο Kaleidoscope δεν καταφέρνεις να συνδεθείς με κανέναν χαρακτήρα. Όλοι μοιάζουν απρόσιτοι, αδιάφοροι, χωρίς να καταλαβαίνεις πολλά για αυτούς μέχρι να δεις το επεισόδιο που είναι αφιερωμένο στην ιστορία τους, κάτι που στερεί πολλά από την απόλαυση θέασής της.

Άλλωστε και το La Casa de Papel πέτυχε γιατί βασίστηκε πολύ στην δυναμική των ηρώων, να εθιστείς με τους ίδιους και τις ζωές τους ώστε να πορωθείς και να θες να δεις την ληστεία τους.

Αν εκλείψει αυτό, το μόνο που μένει είναι κάτι λαμόγια που κάνουν μια ληστεία και τέλος. Σαφώς και έχουν περιπέτειες, σαφώς και έχει ο καθένας τα προβλήματά του και εννοείται πως ακολουθούνται όλα τα κλισέ του είδους: ένας τραυματισμένος από τα βιώματα του παρελθόντος επικεφαλής και μια δυσλειτουργική ομάδα ενάντια στο αδιόρατο «Σύστημα» αλλά βυθισμένη στην τυχαιότητα του χρόνου, βυθίζεται και ίδια σε ένα αφηγηματικό χάος.

Tip: Αν θέλει κάποιος να το δει με έναν κάπως πιο συμβατικό τρόπο τότε βλέπει πρώτα το Άσπρο Επεισόδιο (το κάθε επεισόδιο έχει όνομα χρώματος), έπειτα τα υπόλοιπα πέντε με όποια σειρά θέλει και τέλος το κόκκινο και ροζ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos