Φεστιβάλ Δράμας 2022: Γράφουμε για το Εθνικό Διαγωνιστικό - Μέρος 1ο

Δημοσίευση: 10 Σεπτεμβρίου 2022, 16:21
Συντάκτης:

Οι μικρού μήκους ταινίες αποτελούν ένα ιδιαίτερο είδος κινηματογραφικής δημιουργίας, ίσως περισσότερο ελεύθερο για τους δημιουργούς, σίγουρα διαφορετικό από τις συνήθεις και πιο διαδεδομένες δομές των κινηματογραφικών ταινιών. Έχει την δική του ιστορία και γοητεία και κομμάτι αυτής στην δική μας χώρα αποτελεί το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, που συνεχίζει αδιάκοπα την προβολή, βράβευση, ανάδειξη των μικρών, σε διάρκεια μόνο, ταινιών. Το φετινό και 45ο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας πραγματοποιείται από τις 5 έως τις 11 Σεπτεμβρίου, φιλοξενεί ένα πρόγραμμα 30 ταινιών και ένα σύνολο δημιουργών, από νέους και μαθητευόμενους μέχρι μεγάλα ονόματα της κινηματογραφικής σκηνής.

<a href="/nea/festival-dramas-perimenei-tin-tainia-soy/69271">Το Φεστιβάλ Δράμας περιμένει την ταινία σου</a>ΣΧΕΤΙΚΑΤο Φεστιβάλ Δράμας περιμένει την ταινία σου

Το ΜΟVE IT MAGAZINE παρακολουθεί τις συμμετοχές του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και γράφει μερικές σύντομες εντυπώσεις.

Στον Θρόνο του Ξέρξη  (On Xerxe’s Throne)

Μία από τις κορυφές του όρους Αιγάλεω που ανήκουν στον Δήμο Περάματος θεωρείται πως ήταν το σημείο από το οποίο ο Ξέρξης παρακολούθησε τη συντριβή του στόλου των Περσών στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, το 480 π.Χ. Η κορυφή αυτή αποκαλείται από τους κατοίκους της περιοχής «Θρόνος του Ξέρξη».

Στα ναυπηγεία του Περάματος και μια δυστοπική συνθήκη που απαγορεύει για χρόνια το άγγιγμα, ο παλαιότερος εργάτης και υπεύθυνος της δουλειάς Γιώργος (Γιώργος Μαζωνάκης) αφηγείται την εργασιακή ζωή και καθημερινότητά του με τους άλλους εργάτες, τα συναισθήματα, οι σχέσεις και οι επιθυμίες των οποίων καταπνίγονται συνεχώς υπό έναν επιβεβλημένο ελεγκτικό μηχανισμό. Μέχρι που (το) σκάνε. Η βραβευμένη με το «Canal+ Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους» στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών ταινία της Εύης Καλογηροπούλου κλείνει το μάτι στις συνθήκες απαγόρευσης που διαφεντεύουν την ζωή μας τα τελευταία χρόνια αλλά και κάθε είδους συνθήκη που καταστέλλει και οριοθετεί την ανθρώπινη επιθυμία, σεξουαλική και μη. Η διασκευή της Kid Moxie στο «Ανήκω Σε Μένα» απλά υπέροχη.

To Τελευταίο Ταξίδι (The Last Journey)

Ο Αντρέας (Ανδρέας Νάτσιος), λοστρόμος στο Ro-Ro Cargo «Kαπετάν Χρήστος» εδώ και 40 χρόνια, κάνει το τελευταίο του θαλάσσιο ταξίδι πριν εγκαταλείψει για πάντα την ζωή στα καράβια. Κάθε αποχαιρετισμός είναι ένας μικρός θάνατος και ο δικός του σφραγίζεται από έναν ηχηρό εφιάλτη, που συνοψίζει την μοναξιά και την ταραχή του για την συνέχεια του ταξιδιού του, ως στεριανός πια. Μετά το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, το “The Waiter” του 2018, ο Στηβ Κρικρής επιστρέφει με μια μικρή ιστορία περιορισμένων επιδράσεων αλλά  μεγάλων και γοητευτικών εικόνων, όπως αυτές που εύκολα επιτρέπει η θάλασσα και η μοναχική αλλά ταυτόχρονα γεμάτη ζωή των ναυτικών.

Λίλα (Lila)

«Ονομάζομαι Ευαγγελία -Λίλα- Μακρίδη. Μένω στο Λαύριο με τον άντρα μου, 40 χρόνια τώρα. Έχω μια κόρη… Και κουράστηκα.» Μια ηλικιωμένη γυναίκα (Ρένη Πιττακή) που ζει μόνη της πλέον δέχεται την επίσκεψη ενός ψυχολόγου (Χρήστος Μαλακής) στο σπίτι. Τον έχει στείλει η κόρη της επειδή πιστεύει ότι χρειάζεται βοήθεια. Η Λίλα αισθάνεται σαν μια μπάλα που την έχουν κλωτσήσει κι έχει χαθεί. Θέλει απλώς να γίνει ο άνθρωπος που κλωτσάει την μπάλα. Να ξέρει πού θα πάει.

Η ταινία του Μάκη Παπαδημητρίου είναι μια εντυπωσιακά απλή και μεστή προσπάθεια, που επιλέγει να εκφραστεί με σιωπές και ελλείψεις, όμως παρατηρεί βαθιά και χτίζει ένα ενδιαφέρον και συμπαγές πορτρέτο της μοναξιάς, του κενού που την συνοδεύει, της ανάγκης να ξεφύγει κανείς από κάτι που τον πνίγει.

Όχι Αύριο (Not Tomorrow)

Η ταινία ακολουθεί ένα 24ωρο από την ζωή του Μιχάλη, μέσα στο οποίο προσπαθεί να καλύψει υποχρεώσεις και τρύπες, ίσως και να περάσει λίγο καλά. Η πίεση του χρόνου στέκεται αδιόρατα δίπλα του και κάνει τα πράγματα περισσότερο διαυγή και έντονα. Ο Νικολάκης Ζεγκίνογλου είναι το πρόσωπο στο οποίο η σκηνοθέτρια Αμέρισσα Μπάστα βρήκε τον εκφραστή της σύντομης ιστορίας που ήθελε να μοιραστεί, το περιεχόμενο της οποίας καταδεικνύει την πολλαπλότητα των ιδεών της και την αστάθεια σε ότι αφορά τον στόχο και την παρατήρησή της.

Τοκάκης, ή Πώς με λένε  (tokakis ή What’s My Name)

Ο Θάνος Τοκάκης περιοδεύει την ελληνική επαρχία με μια αποτυχημένη stand-up κωμωδία, προσπαθώντας να αποδείξει στο κοινό ότι είναι κάτι παραπάνω από τον Αχιλλέα του δεκαπενταετούς πλέον, τηλεοπτικού «50-50». Στην διάρκεια αυτής της προσπάθειας, έρχεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του, τους εφιάλτες του και την συνεχή, αδιέξοδη, αναπόφευκτη αναζήτηση της επιτυχίας. Ένα έξυπνο, αυτοσαρκαστικό υβρίδιο πραγματικότητας και μυθοπλασίας, ένας μικρός στοχασμός επάνω στην αναγνώριση και μια ευαίσθητη και δημιουργική επεξεργασία της προσωπικής του απώλειας συνιστούν ένα πολύ αναζωογονητικό και χιουμοριστικό θέαμα, ένα mockumentary που ισορροπεί μεταξύ διασκέδασης και συγκίνησης, χαλαρότητας και βάθους. Δύσκολο και πρωτότυπο εγχείρημα, πραγματικά ευχάριστη έκπληξη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
43250
Film Group
13175
Tanweer
12142
Tanweer
4254
Tanweer
2372
Baghead, από την Spentzos Baghead, από την Spentzos